• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

JÀvlar vad frÀn den hÀr quartzdykaren var. 7N42-F100.

NÄgon av er seikonister hÀr som har en sÄdan eller haft?

IMG_0120.JPG

Hej alla glada!

Jag har en seiko baby monster, den utan gÀngad krona. Finns det nÄgra andra bezels till dom? en googling gav inte sÄ mycket men nÄn hÀr har sÀkert koll =)

Hej !

Efter att ha "skakat köp och sÀlj trÀdet" sÄ ramlade denna in idag

bPLBMCM.jpg

En GS SBGA085 i nyskick.

Jag skall ta lite flera bilder och fÄ ihop en liten recension senare, och: Yonsson denna har HELT SVART tavla oavsett ljus......

Nu Àr det dax att förbereda kvÀllsmaten.

//Bosse

Hej !

bPLBMCM.jpg

En GS SBGA085 i nyskick.

Jag skall ta lite flera bilder och fÄ ihop en liten recension senare, och: Yonsson denna har HELT SVART tavla oavsett ljus......

//Bosse

Otroligt fin. Hur gör man nÀr man skakar köp och sÀlj trÀdet :) ?

Hej !

bPLBMCM.jpg

En GS SBGA085 i nyskick.

//Bosse
Nice, dÄ Àr vi tvÄ med den. Jag upplever tavlan som grafitgrÄ ibland...

Tjenare!

Har efter fyra stabila seiko-kvartsare investerat i en MM300, som jag Àr helnöjd med. Trodde jag var klar nu, klockmÀssigt, dÄ jag dessutom Àr i vÄrdbranchen och knappt anvÀnder klocka dagtid, men det visade sig att jag bara fortsÀtter drömma om GS, spring-drive och att Àga samtliga seikodykare, gÀrna i olika fÀrger. Det lÀr ju dock dröja innan ekonomin tillÄter. Jag har tvÄ frÄgor som ni seikoexperter kanske kan hjÀlpa mig med:

1. Jag tycker mĂ„nfas Ă€r en otroligt lĂ€cker (om Ă€n kanske inte sĂ„ anvĂ€ndbar) komplikation, men vad jag förstĂ„r har seiko inga helmekaniska klockor med mĂ„nfas. Jag har sneglat pĂ„ chrono24, och dĂ€r finns tvĂ„ mĂ„nfasmodeller: Srx003 och srx007p1. Är det bra klockor (trots att de inte Ă€r mekaniska)?

2. Min första klocka var en rektangulÀr kvarts-seiko i stÄl med chronograf och alarm. Inköptes 2003-2004 och anvÀnder dagligen i cirka 9 Är, innan den stals (varefter jag köpte massor av nya klockor, och fastnade i trÀsket). Jag skulle vilja hitta den modellen igen, men lyckas inte googla fram den, och förmodligen slutade den tillverkas för 10 Är sedan. NÄn som vet vad modellen kan tÀnkas heta? Det Àr helt sjukt att jag inte har bÀttre bilder pÄ den, men tydligen har jag inte blivit sÄ fotograferad under Ären, och framför allt inte med bra kvalitet...
image.jpg
image.jpg

Kanske varit uppe redan men KlockmÀster i Globen har stöldgodsrea pÄ lite seiko och Àven rea pÄ nÄgra Grand Seiko.

En seikosumo hade dom sÄlt idag för 3800kr och nÄgra spring drive modeller skulle stÀllas fram snart ocksÄ

Shit Bosse ! Perfekt ju. Tror man skulle klara sig med enbart den. 39mm Àr ju perfekt!

Enligt skriveri pÄ nÀtet var denna SD tÀnkt som en instegs model till SD sortimentet, vilket kÀnns ungefÀr lika relevant som att kalla en 911 Carrera för instegs model....

o3u2sag.jpg

Med en finish i absoluta toppklass och detaljer typ indexen:

dNMX1uY.jpg

Blank polerade pÄ sidor och "innerdel" som gnistra till lite dÄ och dÄ, överdelen ser mest matt ut men explodera i direkt solljus, och mest fascinerande (och svÄr fotograferad) Àr vad som sker i kraftigt konstljus typ halogen, dÀr varje index fÄr olika regnbÄgs fÀrger.

//Bosse

Det verkar ju tala för att den Àr pÄ g, sÄ dÄ hÄller vi tummarna pÄ det!

Nya(re) GS Àr dock utanför min budget, dags att söka ett extra extrajobb nu. Dock sÄ ligger de bra till jÀmfört med Rolex, hur kÀnns de i kvalitétsvÀg jÀmfört med Rolex? TÀnker mest pÄ dykarklockorna.

BÄde Chrisse och Molle har ju Àgt bÄde GS-dykare och Rolex-dykare sÄ jag lÄter dem svara. :)

Personligen tycker jag SBGA029 Àr för stor och dÄ kvittar det ju hur bra finishen Àr.

Det verkar ju tala för att den Àr pÄ g, sÄ dÄ hÄller vi tummarna pÄ det!

Nya(re) GS Àr dock utanför min budget, dags att söka ett extra extrajobb nu. Dock sÄ ligger de bra till jÀmfört med Rolex, hur kÀnns de i kvalitétsvÀg jÀmfört med Rolex? TÀnker mest pÄ dykarklockorna.

Den sbga029 jag bar var "second to none" som de sÀger.
Större Àn Rolex's maxicase, men bÀr inte mkt större.

Mer business med Rolex, men coolare med GS - typ.

Är just nu ute efter en sbga031, sĂ„ om nĂ„gon dyker pĂ„ en sĂ„dan hör av er :)

Tillbaka
Topp