per nordström
Basic
Hej Àr det nÄgon som har vet hur gammal denna klocka Àr? Mvh Per Det Àr ett 7T34-6B00 verk i.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fick Àntligen hem min SKX009J! Helnöjd med den Àven om jag Àr lite konfunderad över varför dagarna kan visas pÄ antingen pÄ engelska eller malajsiska(?) NÄja, bestÀllde ifrÄn Creationwatches och Àr nöjd att tullen bara gick pÄ 93kr och att den Àr Àkta.
Bildbomb dÄ!
JÀmfört med min Certina DS diver, samma mm mÄtt pÄ bÄde boett och betzel men certinan ser mycket större ut
baksidorna
Riktigt imponerad över lumen! övertrÀffar certinan med rÄge
Natoband pÄ! Budget klocka firas sÄklart med budget skumpa
Den dÀr var inte dum den, fantastiskt fina visare. Ref?
Dagens klocka
Den dÀr var inte dum den, fantastiskt fina visare. Ref?
Grym klocka! Skulle nĂ„gon kunna förklara vad spring drive exakt innebĂ€r, Ă€r det sĂ„ man kan se hur mycket gĂ„ng reserv det Ă€r kvar? Ăr det automatiska eller mekaniska urverk? Riktigt fĂ€rsk frĂ„ga men men.En till dagens:
Trevligt nÀr klockan har en baksida som matcher resten, en del tillverkare verkar missa detta, ingen nÀmt ingen glömt..
//Bosse
Spring drive Ă€r ett mekaniskt urverk som följer samma grunder som vanliga mekaniska verk, med andra ord drivfjĂ€der som stĂ„r för energikĂ€lla, löpverk som ska transportera energin till occilatorn i verket (spĂ€rrhakesystem och balanshjul/ballansfjĂ€der i vanliga mekaniska verk. I Spring drive-verk sker detta med ett elektromagnetiskt tidregleringssystem.Grym klocka! Skulle nĂ„gon kunna förklara vad spring drive exakt innebĂ€r, Ă€r det sĂ„ man kan se hur mycket gĂ„ng reserv det Ă€r kvar? Ăr det automatiska eller mekaniska urverk? Riktigt fĂ€rsk frĂ„ga men men.
Tack för tipsen boys! men jag hittar tamejfan ingenting till mitt urverk. det nÀrmsta jag hittat efter o ha browsat 22 sidor seiko ( vilken jÀvla hemsida haha ) Àr denna : http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=3786
Snordyr och passar inte ens =(
Jag blir inte klok av att googla nÄgot heller. SNZF45K1 som min heter, verkar ofinnas typ, suck!
Och dessutom ligger deras forum nere. Ett omen att en skx007 ska bestÀllas? ahh! haha!
Edit: Den har alltsÄ gÄtt av, satt bara fast med hjÀlp av o-ringen- skulle stÀlla tiden men satt plötsligt med kronan i handen :/
Min sbdx001 fick nya klÀder idag.
Har fÄtt nÄgot av en andra förÀlskelse för denna pÄ sistone. FrÄn att nÀstan Äkt ut förra Äret till att allt som oftas vara det sjÀlvklara valet pÄ armen och dÄ har den ÀndÄ fÄtt konkurrens av ett par GS. KÀnns fan som en keeper (som nu mer luktar vanilj).