Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Efter tvÄ-tre Är testade jag ett original jubilee igen, och det mÄste va bland det skönaste man kan ha skx-dykarna pÄ. Smidigt, lite rassligt och bra med ordentlig möjlighet till mikrojustering. Ser ju helt ok ut med
Jag gick snabbt bÄde att bestÀmma sig och att fÄ den. Mer Àn nöjd! Nu Àr det frÄgan vad nÀsta blir !
HallÄ dÀr. Snyggt!Min sÀger hej. Har avverkat nÄgra olika band men landat i ett croclÀder med tjock stoppning. Inte helt olikt orginalbandet...
Landmastern Àr ju brutalcool! Billigaste spring driven och första klockan med den nya AR-behandlingen. Tror den har ruggigt bra lume ocksÄ. Har för mig att det Àr nÄgon specialformula, men det kan jag ha drömt.HallÄ dÀr. Snyggt!
Har sett pÄ forum att folk har svÄrt för designen, svÄrt att förstÄ. Perfekt fritidsklocka. VÀntar nog pÄ att den dyker upp som beg ngnstans.Landmastern Àr ju brutalcool! Billigaste spring driven och första klockan med den nya AR-behandlingen. Tror den har ruggigt bra lume ocksÄ. Har för mig att det Àr nÄgon specialformula, men det kan jag ha drömt.
Den Àr ju brutalt stor, men förutom det tycker jag den Àr ruggigt snygg. Vill du ha en beggad sÄ lÀr du fÄ vÀnta. Jag har bara sett en till salu och det var Molles.Har sett pÄ forum att folk har svÄrt för designen, svÄrt att förstÄ. Perfekt fritidsklocka. VÀntar nog pÄ att den dyker upp som beg ngnstans.
FÄr nog vÀnta till slutet av Äret iaf Om man inte fÄr ett infall förstÄs.Den Àr ju brutalt stor, men förutom det tycker jag den Àr ruggigt snygg. Vill du ha en beggad sÄ lÀr du fÄ vÀnta. Jag har bara sett en till salu och det var Molles.
Skulle nog inte skickat tillbaka. Risk för tull igen, lÄng vÀntetid och en herrans massa mail fram och tillbaka. Skadar ju inte att dra ett mail och förklara lÀget och höra om du kan fÄ lite kompensation istÀllet för urmakarkostnaderna dÀremot.Hej!
Min skx007 har börjat tappa tiden efter bara nÄgon mÄnads anvÀndning, jag köpte klockan pÄ watchhubs.
Jag stÀllde om klockan igen imorse vid ca 8, nu bara 11 timmar senare sÄ har den gÄtt ungefÀr 2 minuter för snabbt. NÄgot som inte har skett tidigare, utan den har hÄller tiden felfritt.
Kan jag kontakta watchhubs och reklamera eller ska jag ta den till en svensk urmakare och lÄta dem se över den först
Skulle nog inte skickat tillbaka. Risk för tull igen, lÄng vÀntetid och en herrans massa mail fram och tillbaka. Skadar ju inte att dra ett mail och förklara lÀget och höra om du kan fÄ lite kompensation istÀllet för urmakarkostnaderna dÀremot.
Jag Àr verkligen inte mÀstare pÄ urverk men prova att lÄta den ligga tills den stannar och snurra igÄng den igen? Kanske helt idiotiskt men det var det första jag kom pÄ som man kan prova sjÀlv. "Have you tried turning it on/ off?" klassikern, antagligen inte applicerbart pÄ klockor men vÀrt ett försök.
VÀntan har börjat:
Detta i mailen tidigare idag:
//Thank you very much on your order of this Grand Seiko watch. My name is Mina and I am your customer service.
Your payment is now confirmed and we will have your watch ship out within 2 business days. Then it will take another ~7 days to your address in Sweden via express EMS Japan Post. Shipping insurance will be covered and we will get in touch to you again for tracking information.
Once again, thank you very much and wish you having a wonderful day!//
"Min" första nya GS frÄn Japan pÄ gÄng, nu Àr det inte riktigt "min", den Àr till min fru som fyller Är och jag tycker hon ocksÄ behöver en GS, sÄ fÄr vi se vad hon tyckar.
//Bosse
SÄ var vÀntan över
En trÀ box ?, det var nytt brukar vara vit papp....
Och detta Àr vad som var i
En SBGF029, inte sett pÄ detta forum tidigare, 34.5 mm och quartz passar min fru alldeles utmÀrkt, men hon vill inte vara med pÄ bild sÄ inget wrist shot. Jag fÄr lika lite sen....
Ingen topp modell i GS sortimentet men tavlan Àr speciell:
och som vanligt med GS, topp finish pÄ hela klockan.
//Bosse
SÄg dÄ igÄr nÄgot nytt pÄ Seiya - SARG009. Fastnade direkt... Size:n var ju 40,5 mm! 6R15! Ser ut att ha samma lÀnk som SARB033, 20 mm. Dock stooooora siffror (underligt typsnitt), a la Explorer 1, Everest, military.
Jag gillar den iaf pÄ pappret, och tror det blir en bestÀllning för att kÀnna om den kan bli en ersÀttare till SARB:en. NÄgon annan som tycker nÄgot?
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/sarg009
// martin
Har ingen, men hĂ€r har du en go video i alla fall:Ăr det nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en SARB035, den med vit tavla alltsĂ„? Behöver nĂ„got nytt kĂ€nner jag och den verkar lite halvt lockande. Lite bilder pĂ„ den hade varit fint!