• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt grym! Saknar min nu, hoppas den kommer hem frÄn service snart! :)
Tack!
Gillar den som fan! Behöll 7040n ett tag ifall jag inte skulle gilla den, men den skickade till en av sina tidigare Àgare i början av veckan!
Passar ju bra pÄ grönt, grÄtt och svart nato ocksÄ men kan inte förmÄ mig att byta frÄn waffle.. :)

Had it, liked it, sold it. :D
Trevlig klocka helt klart, men precis som Molle antyder Àr den lite för stor.
LÀnken Àr dock grym och den sitter skönt pÄ handleden. Hade den varit 38-39mm sÄ hade den varit idealisk utifrÄn min smak.

Men det finns vÀl SD-modeller pÄ 39mm om jag inte minns fel.

AngÄende Spring drive kÀnns det som att jag kommer lÀngre och lÀngre ifrÄn det pÄ nÄtt vis. JÀvligt bra teknik som gör det det ska i frÄga om tidshÄllning och reducering av slitage i verket. Men ibland kÀnns det som att man isÄfall kan lika gÀrna gÄ pÄ en HAQ istÀllet vilket bÄde blir billigare och ger mera exakt tidsgÄng.

Jag var grymt intresserad av att skaffa en SD GS innan, man har tydligen blivit mera konservativ med Ă„ren som klockintresserad... :)

MÄste posta i den hÀr trÄden ocksÄ. LÀnken har Äkt pÄ och jag Àr nykÀr. :)

IMAG0321_1.jpg

AngÄende Spring drive kÀnns det som att jag kommer lÀngre och lÀngre ifrÄn det pÄ nÄtt vis. JÀvligt bra teknik som gör det det ska i frÄga om tidshÄllning och reducering av slitage i verket. Men ibland kÀnns det som att man isÄfall kan lika gÀrna gÄ pÄ en HAQ istÀllet vilket bÄde blir billigare och ger mera exakt tidsgÄng.

Jag var grymt intresserad av att skaffa en SD GS innan, man har tydligen blivit mera konservativ med Ă„ren som klockintresserad... :)
Kan du förtydliga HAQ för en som Àr för lat för att kolla med Google? :)

Fick hem denna igÄr. Nu ska det testas...! VÀldigt olik mot den SARB033 jag sÄlde - inte samma "lyx", dock prefekt size.
Po5j8LZ.jpg

Har funderingar pĂ„ en SARG011. Är det nĂ„gon som vet vad som skiljer förutom lĂ€nken och att 11:an har rött pĂ„ sekundvisaren? TĂ€nkte frĂ€mst köra den pĂ„ gummi/Nato sĂ„ jag kĂ€nner inget behov av lĂ€nken.

Hello! Helt ok lÀnk för prisklassen och samma spÀnne/lÄs som SARB. Litet minus att fingeravtryck syns pÄ den matta ytan.

Dock tycker jag att lÀnken pÄ SARB033 Àr trevligare och tajtare Àn denna SARG:en. Faktiskt Àr SARB min personliga favorit av de tvÄ och om den hade varit 2-3 mm större hade den blivit min keeper. Men just nu testas nato, och igÄr var ljusbrunt lÀder pÄ, sÄ vi fÄr se...!

Martin

KlÀmde pÄ lite Seiko Ananta chronografer i Globen idag. Imponerande fina mÄste jag sÀga!
Nedsatta med ca 30% med :angel:

Tillbaka
Topp