• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg
image.jpeg

Hittade den lilla smygaren. :D

TyvÀrr Àr det endast SBGR097 och SBGA127 som gÀller med blÄ tavla. Testade en SBGX061 (SBGX065 Àr den blÄ versionen) i söndags men den funkade inte. MÄste upp +39mm.
Glöm inte SBGA075 eller för den delen SBGE029 om du kan hitta nÄn.
Edit
DĂ„liga tips av mig, det var ju quartz du skulle ha ju.

Senast Àndrad:
Har en 7s26-automatare som gÄtt kanske 1 minut för snabbt per dygn i flera mÄnader. Har lÄtit den vila i flera dagar, upp till en vecka i perioder, och dÄ stÀllt den igen. Nu har jag anvÀnt den dygnet runt sen i torsdags och inte behövt stÀlla den, har gÄtt mindre Àn en minut +/- totalt sedan dess.

Mycket troligt att klockan legat stilla lĂ„nga perioder innan jag köpte den. Är det möjligt att jag "anvĂ€nt in den" sĂ„ att den börjar gĂ„ rĂ€tt igen eller Ă€r det bara en slump? Skulle vara kul att veta vad ni andra har för erfarenheter.

Har en 7s26-automatare som gÄtt kanske 1 minut för snabbt per dygn i flera mÄnader. Har lÄtit den vila i flera dagar, upp till en vecka i perioder, och dÄ stÀllt den igen. Nu har jag anvÀnt den dygnet runt sen i torsdags och inte behövt stÀlla den, har gÄtt mindre Àn en minut +/- totalt sedan dess.

Mycket troligt att klockan legat stilla lĂ„nga perioder innan jag köpte den. Är det möjligt att jag "anvĂ€nt in den" sĂ„ att den börjar gĂ„ rĂ€tt igen eller Ă€r det bara en slump? Skulle vara kul att veta vad ni andra har för erfarenheter.
Oljorna i klockan mÄr sÀkerligen bra av att anvÀndas, klockor som legat ett tag mÄr sÀkerligen bÀttre efter att de fÄtt gÄ ett tag.

Edit 2
Bra tips av mig om det var snygga blÄ GS du skulle ha. :)
Fick för mig att du siktade mot de olika urverken.

Jo, det Àr korrekt men hittade inga blÄtavlade quartz som passade. Vi fÄr vÀl se vad som kan tÀnkas presenteras pÄ Basel 2016.
Tack iaf för tipsen. :)TyvÀrr Àr kronskydd och den typen av inserts ointressanta.

Jag har aldrig varit en anhÀngare av mögel. Vintage skall vara frÀsch och helst nyservad.
Egentligen vill jag att min vintagedel av samlingen skall avspegla min önskan om en helig treklockorssamling, nÀmligen 1 dykare, 1 kronograf och 1 kostymklocka.
I dag kom den tredje och förhoppningsvis sista pusselbiten.
Spec:
Manuellt urverk med datum.
Hi-beat 36000 bph.
36 mm rostfri boett.
Plexiglas.
Silvertavla med onyxinlÀgg i index och visare.
Grand Seiko 4522-8000 frÄn 1968.
Nyservad.
Liten paketöppning följer...
DSC_0029.JPG
Servicepapper.
DSC_0030.JPG
Ingen originalbox men en box iaf :)
DSC_0034.JPG

Riktigt skarp boett, jag Àr sÄ glad för det!
Sist men inte minst en groupie :)
DSC_0038.JPG

4522 tillsammans med SBGW047 och SBGV009.
Tack för mig!

Jag har aldrig varit en anhÀngare av mögel. Vintage skall vara frÀsch och helst nyservad.
Egentligen vill jag att min vintagedel av samlingen skall avspegla min önskan om en helig treklockorssamling, nÀmligen 1 dykare, 1 kronograf och 1 kostymklocka.
Spec:
Hi-beat 36000 bph.
36 mm rostfri boett.
Plexiglas.
Nyservad.
DSC_0029.JPG
Servicepapper.
DSC_0030.JPG
DSC_0034.JPG

DSC_0038.JPG

Tack för mig!
Snyggaste visarna och bÀsta verket. Bra trippel!

Spec:
Hi-beat 36000 bph.
36 mm rostfri boett.
Plexiglas.
Nyservad.
DSC_0029.JPG
Servicepapper.
DSC_0030.JPG
DSC_0034.JPG

DSC_0038.JPG

Tack för mig!
Pang bom dÀr satt den.

I vÀntan pÄ att skx007k2:an dimper ner kan man ju alltid drömma vidare. Tipsa mig gÀrna om nÄgot raceigt motorsportigt i kronografvÀg

Tillbaka
Topp