• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tror eventuellt att jag missade gbg humor eller ngt men man vill ju inte bli trÄdens HÄkan Juholt sÄ bÀttre att ta det sÀkra före det osÀkra.
Hehe, heads up Àr nice tycker jag förutsatt att det inte blir en sÀljpost med pris och allt. Tror det missgynnar forumet pÄ sÄ sÀtt att vi vill dra in Àven de som inte Àr i denna trÄd i SEIKO-trÀsket.

Å andra sidan Ă€r ju denna trĂ„d i princip hela forumet för mig, behöver inga andra trĂ„dar. :)

Hehe, heads up Àr nice tycker jag förutsatt att det inte blir en sÀljpost med pris och allt. Tror det missgynnar forumet pÄ sÄ sÀtt att vi vill dra in Àven de som inte Àr i denna trÄd i SEIKO-trÀsket.

Å andra sidan Ă€r ju denna trĂ„d i princip hela forumet för mig, behöver inga andra trĂ„dar. :)
Hade jag pris i min post? Trodde inte ens jag bestĂ€mt mig för vad jag skulle ta â˜ș
Edit: LÀgger oxÄ 95% av min forumtid hÀr i trÄden. InlÀgget var 100% menat som en heads up dÄ jag förutsÀtter att alla lÀser k&s minst 10 ggr om dan ;)

Senast Àndrad:
Bra köp bÄda tvÄ. SÄg 061:an nÀr jag var dÀr igÄr (hÀmtade en SBGV019). Vill ocksÄ ha en 061 dÄ jag tycker den Àr grymt klassisk pÄ nÄgot sÀtt. Har lite svÄrt att motivera ett köp dock dÄ jag har SBGH013 som f.ö. köptes av samma skÀl som du skaffade 061.
Grattis!
Du sÀger att du vill ha en quartz ocksÄ, tittade du inte pÄ en av de tvÄ SBGV019 de har kvar nÀr du ÀndÄ var dÀr? Lite lik din 083 iofs dÄ den har champagnetavla, men grym baksida.

EDIT: nÄgra bilder pÄ quartzaren.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Grym.
Seiko skulle tillverka GS-batterier med matchande mÀssing-coating och stripes :).

Hade jag pris i min post? Trodde inte ens jag bestĂ€mt mig för vad jag skulle ta â˜ș
Edit: LÀgger oxÄ 95% av min forumtid hÀr i trÄden. InlÀgget var 100% menat som en heads up dÄ jag förutsÀtter att alla lÀser k&s minst 10 ggr om dan ;)
Jaja, chilla. Menade inget illa utan det var mest ett skÀmt. Skrev ju sjÀlv i samma post att jag skulle lÀgga ut min klocka. :)

Jaja, chilla. Menade inget illa utan det var mest ett skÀmt. Skrev ju sjÀlv i samma post att jag skulle lÀgga ut min klocka. :)
Coolare Àn Cali. Förstod det efter att ha raderat den. Kanske lite extra försiktig efter att ha lÀst "..halvnakna tjejer... "TrÄden
https://klocksnack.se/threads/breit...ed-halvnakna-tjejer.49586/page-9#post-1243266
Ska hÄlla mig till SeikotrÄden, minst prisvÀrda, udda mögeldykare i forts...

SEIKO: Nissan
GS: Nissan Skyline GTR.
Älskar visserligen Skyline GTR. JDM och allt men Ă€r inte Infiniti en bĂ€ttre beskrivning av GS?
SBEX001 = Nissan GTR
SBDB001 = Skyline GTR
Edit: Förtydligande. De hÄrdaste klockorna hittar du i Seiko sortimentet medans de elegantare valen finns i GS sortimentet. Vill du ha en brudmagnet sÄ Àr det Lambo/Rolex som gÀller.

Senast Àndrad:
AngÄende GS, nÀr pÄ Äret brukar kommande modeller presenteras?
Basel, nÀstan alltid Basel. 17 mars denna gÄng. Modellerna tar dÀrefter nÄgra mÄnader pÄ sig innan de hamnar i butik. Jag har hört rykten om att SEIKOtrÄden kommer ha representanter pÄ plats som kommer liverapportera med massa bilder och info, den som lever fÄr se.

image.jpeg

En grej jag Ă€lskar med SEIKO Ă€r att de Ă€r vĂ€ldigt trogna sin historik, inte alltid i och för sig men ofta. Även om den nya (2015) har lite andra designelement sĂ„ Ă€r den vĂ€ldigt lik min KS frĂ„n tidigt 70-tal.

Proportionerna och blandningen mellan borstat och polerat Àr desamma och det Àr ofta Àven vinklarna matchar varandra Àven om de nya modellerna har lite andra lösningar.

image.jpeg

PÄ SBGA127 har man valt bort glasring och istÀllet gjort en fasning i boetten som man valt att högglanspolera, jÀkligt cool och nytÀnkande samtidigt som det har den praktiska funktionen att glaset tar de vÀrsta eventuella smÀllarna istÀllet för boetten. Det gör Àven att glaset sticker upp mer frÄn boetten vilket gör att klockan kÀnns Ànnu tunnare ön sitt mÄtt. Detta Àr för övrigt den tunnaste Spring Driveklockan hittills och den upplevs vÀldigt tunn (vilket jag gillar skarpt).

LÀgg till en riktigt bra 5-delad lÀnk och buffa upp storleken frÄn 36mm till 40mm sÄ Àr man hemma. :)

Vad anvÀnder ni för verktyg för att ta bort lÀnkar frÄn ett jubilee band? Provade med en liten kniv men ingen lycka dÀr. MÄste jag köpa nÄn speciell mejsel eller funkar det med en 1mm mejsel frÄn clas ohlson?

Varför har denna trÄd dött!
Grand Seiko spring drive vunnit massa priser pÄ alla Swiss mÀssor sÄ om det Àr nÄgra klockar man vill prata om sÄ Àr det dom eller highbeat som Àven Àr med i vissa pris utdelningar. Vill bara fÄ igÄng trÄden

Tillbaka
Topp