• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mina krav verkar dock mest ge förslag om andra mÀrken. Nog mÄste det vÀl finnas Seiko som funkar ocksÄ? Det var ju dÀrför jag postade i denna trÄd.
Testa med en Seiko Atlas. VÀldigt robust historia i nÄgot mindre förpackning Àn SKX.

image.jpg

Min gamla. Saknar den rÀtt ofta. Kommer pÄ stabil lÀnk, men bÀrs utmÀrkt pÄ nato. 200m tÀt, skruvad krona. Inre bezel med kompass, vilket passar fint i skogen. Det enda jag inte Àlskade var att den var lite hög.

Mina krav verkar dock mest ge förslag om andra mÀrken. Nog mÄste det vÀl finnas Seiko som funkar ocksÄ? Det var ju dÀrför jag postade i denna trÄd.
Annars Àr ju SBCM023 en fantastisk klocka. High accuracy Quartz med perpetual calendar. Mindre och lÀttare Àn SKX-serien, om jag inte missminner mig. Dock ur produktion och inte helt lÀtt att komma över.

Edit: 10Ă„rs batteritid dessutom!

image.jpg

Snodd bild

Annars Àr ju SBCM023 en fantastisk klocka. High accuracy Quartz med perpetual calendar. Mindre och lÀttare Àn SKX-serien, om jag inte missminner mig. Dock ur produktion och inte helt lÀtt att komma över.

Edit: 10Ă„rs batteritid dessutom!

image.jpg

Snodd bild
Helt i min smak fÄr titta nÀrmare pÄ den. Tack

Finns en uppsjö av Seiko's som skulle klara dina krav galant.
Personligen skulle jag satsat pÄ nÄgot lÀtt, exakt och sjÀlvgÄende.
Typ SBDN013
image.jpeg

Hette förr SBDN001 om du vill leta beg

Jag behöver en klocka som tĂ„l att bada med, springa, cykla, trĂ€na och vandring en dag ute i alla vĂ€der. Är det en automat jag söker eller quartz? Det skall vara Seiko och Ă„t dykarhĂ„llet. Ny eller begagnad har ingen betydelse. Förslag frĂ„n er Seikoproffs emottages tacksamt.
Denna springdrive Àr ett monster pÄ 600m dykning

Bilagor

• Screenshot_2016-02-06-22-15-22.png
    Screenshot_2016-02-06-22-15-22.png
    43.3 KB · Visningar: 52
NÄgon som har koll pÄ monsterwatches och robokies? Verkar vara samma eller?
Är ute efter en klocka som förfaller utsĂ„ld pĂ„ den en siten men i lager pĂ„ den andra, sen Ă€r ju inte min hollĂ€ndska pĂ„ topp... NĂ„gon hĂ€r som handlat?

image.jpeg

Fortfarande otroligt nöjd med min SBCM023 :)
Skulle vilja prova den pÄ gummi. NÄgon som vet nÄgon trevlig, kort (XS) modell?
Du kan ju pröva Bonetto Cinturini mod 300 med viklÄs, dÄ kan du ju korta det tills det passar och slipper överskottet. Det Àr vÀndbart ocksÄ sÄ du kan vÀlja om du vill ha slÀtt eller mönstrat. (Du kommer att behöva tunnare bandstift, kan nog bli knökigt att fÄ dit det pÄ Seikos "Fat Bars".)
remeshok-bonetto-cinturini-mod-300.jpg

(lÄnad bild förstÄs)

SÄhÀr ser det ut pÄ min Omega (20mm)...
om15.jpg

NÄgon som har koll pÄ monsterwatches och robokies? Verkar vara samma eller?
Är ute efter en klocka som förfaller utsĂ„ld pĂ„ den en siten men i lager pĂ„ den andra, sen Ă€r ju inte min hollĂ€ndska pĂ„ topp... NĂ„gon hĂ€r som handlat?

Vet inget om robokies men har handlat hos monsterwatches. Gick bra. Har PM'd dig robs email, bÀst att frÄga han direkt.

Du kan ju pröva Bonetto Cinturini mod 300 med viklÄs, dÄ kan du ju korta det tills det passar och slipper överskottet. Det Àr vÀndbart ocksÄ sÄ du kan vÀlja om du vill ha slÀtt eller mönstrat. (Du kommer att behöva tunnare bandstift, kan nog bli knökigt att fÄ dit det pÄ Seikos "Fat Bars".)
Tack för tipset! FÄr man frÄga var du köpte? :)

Tillbaka
Topp