• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ok. Nu Àr det slutjobbat och man har kommit hem med lite bultande hjÀrta.
Varför?
Jo jag vill ju inte rÄka tappa paketet...
DSC_0033.JPG

VÀl öppnat var det inte skrÀpet överst jag letade efter
DSC_0034.JPG

Utan boxen under...
DSC_0035.JPG

Jag har virrar lite mellan stilar och mÀrken, men pÄ sistone har jag kommit till ro.
NÄgot jag alltid letat efter och som jag tycker bör ingÄ i min samling Àr en NO date kostymare, dÄ ligget ju GS nÀra till hands sas.
Kostymur, dÄ snackar vi liten diameter och finlemmat över huvud taget. Jag pratar 36 mm och lite glansigt ödleskinn - ni vet...
SÄ vad fanns i boxen dÄ?
DSC_0036.JPG

Va!!!? Har jag blivit blÄst?! NÀÀÀ fy 17...
Febrilt strömmar tankar genom huvudet. Vad gör jag nu? SÄ tÀnds en lampa pÄ kontoret. VÀnta...det dÀr skrÀpet överst. Letar fram det bland plast och kartong.
HÀr var nÄgot, trodde det var garantipapper, men visade sig vara ett litet schatull.
DSC_0037.JPG

Nu skall jag sÀga att digga quartzkkockor har inte alltid varit en sjÀlvklarhet, men sedan jag skapat mig ett GS kunnande har jag blivit vÀn med dem. Har sedan tidigare en klocka med 9F82 verket. Nu blev det en lite Àldre version utan datum - 9F61.
I 18 k gult guld med silvertavla och visare samt index med svarta inlÀgg.
Fresh out of Japan sas.
DSC_0039.JPG

Modellnumret: SBGX038
Boettdiameter: 36 mm
Boettmaterial: 18k Yg
Urverk: HEQ 9F61
Tavla: Satiniserat silver
Visare/index: Guld med svarta inlÀgg
Glas: Safir
Rem: Krokodil med 18k spÀnne

Storebror var med och förlöste lillebrorsan.
DSC_0040.JPG

Remmen behöver köras in lite, annars sitter klockan som en smÀck.
Den Àr tyngre Àn man tror.
DSC_0043.JPG

SÄ har man Àntligen blivit gubbe ;)
Tjipp!
Mycket, mycket bra! Grattis. SBGX018 nÀsta?

Ok. Nu Àr det slutjobbat och man har kommit hem med lite bultande hjÀrta.
Varför?
Jo jag vill ju inte rÄka tappa paketet...
DSC_0033.JPG

VÀl öppnat var det inte skrÀpet överst jag letade efter
DSC_0034.JPG

Utan boxen under...
DSC_0035.JPG

Jag har virrar lite mellan stilar och mÀrken, men pÄ sistone har jag kommit till ro.
NÄgot jag alltid letat efter och som jag tycker bör ingÄ i min samling Àr en NO date kostymare, dÄ ligget ju GS nÀra till hands sas.
Kostymur, dÄ snackar vi liten diameter och finlemmat över huvud taget. Jag pratar 36 mm och lite glansigt ödleskinn - ni vet...
SÄ vad fanns i boxen dÄ?
DSC_0036.JPG

Va!!!? Har jag blivit blÄst?! NÀÀÀ fy 17...
Febrilt strömmar tankar genom huvudet. Vad gör jag nu? SÄ tÀnds en lampa pÄ kontoret. VÀnta...det dÀr skrÀpet överst. Letar fram det bland plast och kartong.
HÀr var nÄgot, trodde det var garantipapper, men visade sig vara ett litet schatull.
DSC_0037.JPG

Nu skall jag sÀga att digga quartzkkockor har inte alltid varit en sjÀlvklarhet, men sedan jag skapat mig ett GS kunnande har jag blivit vÀn med dem. Har sedan tidigare en klocka med 9F82 verket. Nu blev det en lite Àldre version utan datum - 9F61.
I 18 k gult guld med silvertavla och visare samt index med svarta inlÀgg.
Fresh out of Japan sas.
DSC_0039.JPG

Modellnumret: SBGX038
Boettdiameter: 36 mm
Boettmaterial: 18k Yg
Urverk: HEQ 9F61
Tavla: Satiniserat silver
Visare/index: Guld med svarta inlÀgg
Glas: Safir
Rem: Krokodil med 18k spÀnne

Storebror var med och förlöste lillebrorsan.
DSC_0040.JPG

Remmen behöver köras in lite, annars sitter klockan som en smÀck.
Den Àr tyngre Àn man tror.
DSC_0043.JPG

SÄ har man Àntligen blivit gubbe ;)
Tjipp!
Sattan i gatan grattis!! Är sjukt sugen pĂ„ en GS igen.. Njut vĂ€l!

Lycka till, har letat efter en sÄdan i typ 5 Är. :)
Inte jÀtteaktivt men lite dÄ och dÄ.

HÀr har du @Case, den ovanligare svarta modellen. Endast 2 moduler sÄ inget för mig (skulle bli galen).
Sen har han lagt den i Global shipping program sÄ gÄr inte att skicka till Sverige men sÄnt gÄr ju att komma runt :)
http://www.ebay.com/itm/222012701382?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT#viTabs_0

Varför just nu!!! Du sÄg ju mina tidigare posts, hehe. Tack för tipset i alla fall. @yonsson fÄr köpa den sÄ tar jag den nÀr han flippar. JÀvligt ball och inte sÄ dyr, men som du sÀger, ofullstÀndig.

Jag försökte buda pÄ en annan vara som ocksÄ var global shipping program och som inte lÀt mig lÀgga bud. Hur menar du att man kommer runt det?

Varför just nu!!! Du sÄg ju mina tidigare posts, hehe. Tack för tipset i alla fall. @yonsson fÄr köpa den sÄ tar jag den nÀr han flippar. JÀvligt ball och inte sÄ dyr, men som du sÀger, ofullstÀndig.

Jag försökte buda pÄ en annan vara som ocksÄ var global shipping program och som inte lÀt mig lÀgga bud. Hur menar du att man kommer runt det?
Ibland gÄr det via mobilappen (inte denna gÄng. Jag testade) annars fÄr man prata med sÀljaren. Skicka till ngn man kÀnner eller lÀgga in sÀljarens adress som temporÀr adress sÄ fÄr denne skicka traditionellt sedan. I detta fall ville sÀljaren anvÀnds gsp för att han blivit blÄst av européer. Trevlig kille förövrigt.

Ett annat alternativ kan ju vara att lÄta den ligga pÄ en sÀker plats i nÄgot tiotal Är sÄ lÀr priserna pÄ NOS Seikodykare gÄtt upp sÄ pass att den Àr vÀrd en riktig service. Den lÀr ju knappast slitas av att ligga still med intorkade oljor i nÄgra Är till. SÄ kan du leta ett NOS gummi till den under tiden. :)
Du Àr ju klok som en bok. Check pÄ det. /K

Just det...frugans nya Seiko kom ocksÄ...
TyvÀrr felbestÀlld dÄ jag missade att den bara synkar i Kina, Japan och USA och INTE i Europa.
Men bra med soldriven kvarts och evighetskalender och riktigt snygg urtavla. Hon var nöjd :)
Seiko Brightz SAGZ077.
DSC_0049.JPG

Har inte provat sjÀlv men det pÄstÄs att man skall kunna synka med en (Apple) app.
https://itunes.apple.com/se/app/jjy-simulator/id431054911?mt=8

Har den evighetskalender Àven utan synk?

Köpte egentligen mina tvÄ tvÄdelade NATO-band till tonfisken men kom pÄ att de Àven passar till 007an. Tycker att det passar riktigt bra - det Àr bekvÀmt plus sÄ sitter klockan lÀgre pÄ handleden Àn vanligt NATO. Kan verkligen rekommenderas!
image.jpeg

image.jpeg
Har testat nÄgra tvÄdelade zulustraps av samma anledning (klockan sitter lÀgre pÄ handleden). Men dom jag prövat har varit obekvÀma för att det klumpiga spÀnnet med metallringar hamnar precis mitt pÄ undersidan av handleden och dÀrför Àr knöligt mot skrivbord etc. (PÄ ett vanligt zulu sÄ placerar jag spÀnnet sÄ nÀra klockan (vid 12) som möjligt, dÀr Àr det "ur vÀgen".) Du mÀrker inte av det problemet?

Har testat nÄgra tvÄdelade zulustraps av samma anledning (klockan sitter lÀgre pÄ handleden). Men dom jag prövat har varit obekvÀma för att det klumpiga spÀnnet med metallringar hamnar precis mitt pÄ undersidan av handleden och dÀrför Àr knöligt mot skrivbord etc. (PÄ ett vanligt zulu sÄ placerar jag spÀnnet sÄ nÀra klockan (vid 12) som möjligt, dÀr Àr det "ur vÀgen".) Du mÀrker inte av det problemet?
Faktiskt inte, detta sitter superbra pÄ min handled. SpÀnnet Àr lite grövre Àn ett vanligt Nato-spÀnne men inte alltför grovt, och metallringarna Àr pÄ detta band i nÀttare Nato-stuk och inte grovt zulu-stuk. :) HÀr Àr en bild:
image.jpg

Sov med klockan pÄ inatt och jag upplevde inte att det blev obekvÀmt nÄgonstans (som det vanligtvis kan bli nÀr man sover med klockan pÄ).
Lite OT, sry!

Fick hem den hĂ€r för ett par veckor sen. Är vĂ€ldigt nöjd, kĂ€nns som mycket klocka för pengarna. Är sugen pĂ„ att prova pĂ„ blekning av bezeln, rĂ€cker det med att pensla pĂ„ klorin eller mĂ„ste den ligga i klorinet en stund?
image.jpg

Fick hem den hĂ€r för ett par veckor sen. Är vĂ€ldigt nöjd, kĂ€nns som mycket klocka för pengarna. Är sugen pĂ„ att prova pĂ„ blekning av bezeln, rĂ€cker det med att pensla pĂ„ klorin eller mĂ„ste den ligga i klorinet en stund?
image.jpg
Vill du bleka bezeln rekommenderar jag sol, sandstrand, saltvatten samt att nöta mot korallrev. ;-)

Tillbaka
Topp