• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

BezelinlÀgg i klorin 15s typ.
pepsi_7002_2.jpg
Snyggt! Det gÄr sÄ fort alltsÄ? Hade du bara klorin eller blandade du ut med vatten?

NÄgon som har ett par bandstift till seiko skx009? fat spring bars, 2,5 mm grova, 22mm lÄng? Verkar helt omöjligt att hitta, vill inte bestÀlla frÄn USA och betala massa frakt. Uppskattas!

NÄgon som har en SNZ387, SNZ389 eller SNZ391 som Àr till salu eller vet nÄgra bra sidor att hÄlla koll pÄ? Kollar ebay och klocksnack i dagslÀget. SÄldes en hÀr i höstas som jag missade och sedan en pÄ ebay för nÄgra dagar sedan som gled ur hÀnderna pÄ mig :/
Gillar modellen starkt och skulle verkligen vilja ha tag i en men den verkar vara rÀtt sÄ svÄrfunnen.
(Bild skamlöst stulen frÄn internet för att visa modellerna jag pratar om, tavlan verkar vara den enda skillnaden mellan dessa.)
För att inte gÄ alltför mycket OT sÄ skulle jag gÀrna vilja se lite bilder pÄ klockan i frÄga om nÄgon av er har en som inte Àr till salu. :)
1be1ku.jpg

Senast Àndrad:
Gott folk i denna trÄd. Jag ber ödmjukast om er samlade kunskap.

Jag har blivit orimligt sugen pÄ en 6139-6020. Fan vad den ser skön ut. Lite Heuer Monaco-vibbar och som en rumsren version av Seiko Pouge (gillar inte tavlan pÄ den, ser ut som jag förestÀller mig vÀggarna i en riktigt nikotinmarinerad knarkarkvart). Pulsationsskala dessutom, det har jag lÀnge velat ha.

Var hittar man en? Ebay? NÄgon obskyr japansk sÀljsite som gÄr att översÀtta med google translate? Hur mycket Àr rimligt att betala? NÄgra fallgropar vid köp av just denna modellen? Bifogar nÄgra bilder till slut.

image.jpg

image.jpg

Hittade en riktigt snygg Seiko 5'a
image.jpg

SNX123. Sett den för typ 750spÀnn, med kass lÀnk förvisso, men verkar ÀndÄ som rejÀlt med pang för pengen. NÄgon som hÄllit i en?

Edit; Den mycket lilla, pyttelilla pengen i sammanhanget.

Cheapestnatostraps.com faktiskt! Har handlat lite dÀr förut och ibland Àr banden riktigt bra o ibland rÀtt kass. Det Àr Àr mjukt, verkar hÄlla schysst kvalité och de kostade bara 76kr styck eller nÄgot sÄnt. LÀtt vÀrt!
Är det mig det Ă€r fel pĂ„ eller har dom tagit bort dessa band frĂ„n hemsidan? Kollat igenom den tvĂ„ gĂ„nger och hittar fortfarande inget tvĂ„delat nato.

Gott folk i denna trÄd. Jag ber ödmjukast om er samlade kunskap.

Jag har blivit orimligt sugen pÄ en 6139-6020. Fan vad den ser skön ut. Lite Heuer Monaco-vibbar och som en rumsren version av Seiko Pouge (gillar inte tavlan pÄ den, ser ut som jag förestÀller mig vÀggarna i en riktigt nikotinmarinerad knarkarkvart). Pulsationsskala dessutom, det har jag lÀnge velat ha.

Var hittar man en? Ebay? NÄgon obskyr japansk sÀljsite som gÄr att översÀtta med google translate? Hur mycket Àr rimligt att betala? NÄgra fallgropar vid köp av just denna modellen? Bifogar nÄgra bilder till slut.

image.jpg

image.jpg
Snygg!
Finns inget sjÀlvklart val för lite ovanligare referenser. SCWF har en del 6139 ute pÄ köp och sÀljsforumet. Se upp med frankenklockor bara. Gillar du Monacostuket finns ju Àven 7016 modellserien...

Tillbaka
Topp