Det tar nog lite lÀngre tid Àn vad jag vill ge det.Vill du bleka bezeln rekommenderar jag sol, sandstrand, saltvatten samt att nöta mot korallrev. ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det tar nog lite lÀngre tid Àn vad jag vill ge det.Vill du bleka bezeln rekommenderar jag sol, sandstrand, saltvatten samt att nöta mot korallrev. ;-)
Snyggt! Det gÄr sÄ fort alltsÄ? Hade du bara klorin eller blandade du ut med vatten?BezelinlÀgg i klorin 15s typ.
![]()
Helt galet grym tavla!Kör sarben idag ocksÄ. Fotogenisk klocka
![]()
![]()
Bara klorin, nedsÀnkt, sedan skölja med vatten och "badda" torrt. Testa dig fram vad gÀller tiden.Snyggt! Det gÄr sÄ fort alltsÄ? Hade du bara klorin eller blandade du ut med vatten?
Snyggt! Det gÄr sÄ fort alltsÄ? Hade du bara klorin eller blandade du ut med vatten?
Ett tips kan vara att köra blekning pÄ ett after market-insert.Bara klorin, nedsÀnkt, sedan skölja med vatten och "badda" torrt. Testa dig fram vad gÀller tiden.
Vad Àr det för modell? Sett liknande med andra tavelfÀrger (SARB00x) men aldrig grön.
Provar en gÄng tillSBDC031 och SBDC033 Àr nya referenserna, dock.
NÄgon som har ett par bandstift till seiko skx009? fat spring bars, 2,5 mm grova, 22mm lÄng? Verkar helt omöjligt att hitta, vill inte bestÀlla frÄn USA och betala massa frakt. Uppskattas!
Ny lysmassa ocksÄ. @yonsson kan nog ge ett komplett svar.Provar en gÄng till
Vad Àr den egentliga skillnaden pÄ 001 och 031? Förutom ny grafik pÄ urtavlan, som jag förövrigt inte gillar.
/Jazze
Ser ut som en vintage LordMatic.Vad Àr det för modell? Sett liknande med andra tavelfÀrger (SARB00x) men aldrig grön.
Vad Àr det för modell? Sett liknande med andra tavelfÀrger (SARB00x) men aldrig grön.
Vad Àr det dÀr för nÄgon?
7A38-7020 eller 7A38-7029, likada, olika marknaderVad Àr det dÀr för nÄgon?
Tack7A38-7020 eller 7A38-7029, likada, olika marknader
Ja det diskuterades sist jag frÄgade ocksÄ men jag vet inte riktigt vad experterna kom fram till!Provar en gÄng till
Vad Àr den egentliga skillnaden pÄ 001 och 031? Förutom ny grafik pÄ urtavlan, som jag förövrigt inte gillar.
/Jazze
Mja, tror inte att det Ă€r sĂ„ mycket mer to be honest. Ny tavla, ny lysmassa. Ăr sugen pĂ„ SBDC033 sjĂ€lv, sĂ„ har researchat lite.Ja det diskuterades sist jag frĂ„gade ocksĂ„ men jag vet inte riktigt vad experterna kom fram till!![]()
Det Àr samma klocka,Ja det diskuterades sist jag frÄgade ocksÄ men jag vet inte riktigt vad experterna kom fram till!![]()
Taveltext, krona, box, that's it skulle jag tro. Tror knappast den har nya lyspastan. Maila SEIKO och frÄga.Ja det diskuterades sist jag frÄgade ocksÄ men jag vet inte riktigt vad experterna kom fram till!![]()
Shoppinginjapan.net, dÀr jag spanat pÄ den, stÄr det att den har förbÀttrad lysmassa. OsÀker pÄ hur pass trovÀrdiga dom Àr dock, bÀst som sagt att maila Seiko.Taveltext, krona, box, that's it skulle jag tro. Tror knappast den har nya lyspastan. Maila SEIKO och frÄga.
Jag ser ingen större skillnad pÄ kronorna, dÀremot tycker jag att det ser ut som att sidan pÄ lÀnken inte lÀngre Àr polerad pÄ 031 och 033.Taveltext, krona, box, that's it skulle jag tro. Tror knappast den har nya lyspastan. Maila SEIKO och frÄga.
Ăr det mig det Ă€r fel pĂ„ eller har dom tagit bort dessa band frĂ„n hemsidan? Kollat igenom den tvĂ„ gĂ„nger och hittar fortfarande inget tvĂ„delat nato.Cheapestnatostraps.com faktiskt! Har handlat lite dĂ€r förut och ibland Ă€r banden riktigt bra o ibland rĂ€tt kass. Det Ă€r Ă€r mjukt, verkar hĂ„lla schysst kvalitĂ© och de kostade bara 76kr styck eller nĂ„got sĂ„nt. LĂ€tt vĂ€rt!
Hm, lĂ„ter skumt, jag hittar dem under Watch straps som "Two-piece nato"Ăr det mig det Ă€r fel pĂ„ eller har dom tagit bort dessa band frĂ„n hemsidan? Kollat igenom den tvĂ„ gĂ„nger och hittar fortfarande inget tvĂ„delat nato.
Tar pÄ mig den...Hm, lÄter skumt, jag hittar dem under Watch straps som "Two-piece nato"![]()
Snygg!Gott folk i denna trÄd. Jag ber ödmjukast om er samlade kunskap.
Jag har blivit orimligt sugen pÄ en 6139-6020. Fan vad den ser skön ut. Lite Heuer Monaco-vibbar och som en rumsren version av Seiko Pouge (gillar inte tavlan pÄ den, ser ut som jag förestÀller mig vÀggarna i en riktigt nikotinmarinerad knarkarkvart). Pulsationsskala dessutom, det har jag lÀnge velat ha.
Var hittar man en? Ebay? NÄgon obskyr japansk sÀljsite som gÄr att översÀtta med google translate? Hur mycket Àr rimligt att betala? NÄgra fallgropar vid köp av just denna modellen? Bifogar nÄgra bilder till slut.
![]()
![]()