• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte om den Àr riktig men det hÀr sÀgs vara en nÄgot bÀttre bild pÄ sbgx117. Vad sÀger expertisen?
GSHAQDiver.jpeg

Det Àr ju jag som gjort den i Photoshop din mupp. :D
Det finns massa mer info om den tidigare i trÄden.

:cool: Oops. Hade missat det. Tredje bild pÄ google vid sök pÄ sbgx117. SÀkrast att invÀnta ny information hÀr i trÄden och sluta göra mig sjÀlv till Ätlöje.

Medans jag ÀndÄ har dig pÄ trÄden Yonsson. Vad sÀgs om en SBDX001 i vÀntan pÄ GS dykarn?

Hur stÄr sig en seiko snzf15j1 i kvalitet om man jÀmför med skx009 eller citizen ny2300? Den Àr vattentÀt till 100 meter och de andra till 200, men vad skiljer mer?

Skickat frÄn min GT-I9295 via Tapatalk

Fan nu inser man mer och mer att man saknar sin SBDX001. Men jag hÄller med yonsson, den Àr i största laget - men en riktigt grym dykare Àr det, och en av de snyggaste!

Fan nu inser man mer och mer att saknar sin SBDX001. Men jag hÄller med yonsson, den Àr i största laget - hade den varit 40mm hade varit perfekt. Men en riktigt grym dykare Àr det, och en av de snyggaste!
Bra recension! Gör inget om den Àr lite stor dÄ mina vardagsklockor Àr smÄ sÄ kan det vara kul att ha en stor modell i byrÄlÄdan. Verkar vara en grym finish pÄ den.

Bra recension! Gör inget om den Àr lite stor dÄ mina vardagsklockor Àr smÄ sÄ kan det vara kul att ha en stor modell i byrÄlÄdan. Verkar vara en grym finish pÄ den.
Tack. :)

Finishen Àr i vÀrldsklass, sen Àr boettens utformning helt underbar med sitt "one peace-monocoque case". Sen anser jag att kritiken över lÀnken och dess "brÀcklighet" Àr kraftigt överfriven samtidigt som dess kritiserare kÀkar rassliga vintage Rolex&Tudor lÀnkar till frukost med belÄtenhet. :rolleyes: dÀremot kritiserar jag klaspen pÄ den som kÀnns mindre gedigen. Ganska tunn och skramlig, kan iof bero mycket pÄ att den Àr gjord av Titan.

FrÄgan har sÀkert stÀllts förut. Och sÀkert av mig :rolleyes: men finns Seiko 5 utan dag/datum? Jag Àr ute efter en klocka med den hÀr designen men Àr inget fan av varken dag/datum eller ens datum egentligen, men datum kan man i alla fall leva med.

seiko 5.jpg

ssl
Nej, för alla har samma urverk (7s26).
Men det finns ju tavlor som döljer dag och datum om du stör dig.

Gillade fÀrgsÀttningen pÄ denna. BandinfÀstningen not so much.
SBXA045
image.jpg
image.jpg
image.jpg

BandinfÀstningen ser bra ut, men inte sÄ roligt att köpa band till kan jag inte tÀnka mig.. Hade en klocka med bandinfÀstning i mitten dÀr jag inte gillade lÀnken, enda lösningen var att sÀlja klockan för att jag inte kunde hitta en vettig lÀnk.

Vart kan man finna Seiko 7a28 raf gen 1 chrono? Är det nĂ„t som görs fortf eller Ă€r det en gammal modell?

Tillbaka
Topp