• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nytt NATO pÄ Skx031
image.jpeg

Jag blir inte riktigt klok pÄ Grand Seiko. VÀldigt mycket modeller att nysta i, och inga tydliga linjer. Finns det nÄgon kvarts som Àr ~40mm? De har ju ganska mycket boett och glasring, sÄ jag oroar mig för att de bÀr ganska litet?

Kort tuna frÄga. Passar lÀnkarna frÄn tex sbbn031 och 015 Àldre modeller som 7549-7010? Vill vara 110% sÀker innan jag försörjer fÄ tag pÄ en 031 lÀnk. De ser dessutom ut som de Àr svÄrfÄngade :(

@Chuck Man tackar! En billig sÄdan dessutom. En tusenlapp för klockan frÄn skywatches som sedan kompletterades med ett antal billiga natos (30:- styck) frÄn cousins.co.uk :cool:

ÅterstĂ„r att se hur de hĂ„ller men iom att jag var osĂ€ker pĂ„ vad jag sökte kĂ€ndes det vettigt med mĂ„nga billiga band.

Nytillskott i lÄdan. Seiko 6309-8920.

Det Àr vad det stÄr pÄ boettlokett i alla fall, vilket för övrigt verkar ha fÄtt sig en polering. Serienr Àr 46670 sÄ jag förmodar att det Àr en sjuttiotalare. Visarna, som har levande lume, till skillnad frÄn tavlan (förmodligen bytta dÄ) Àr vÀldigt lika de som sitter pÄ 6117-8000, vilket ju Àr en sextiotalare.
image.jpeg

Har nÄgon sett en liknande? NÀr jag söker pÄ modellnummret kommer inget vettigt upp. Köpt av en italienare pÄ eBay, sÄ kan ju vara hur franken som helst. Jag gillar den dock skarpt och den sitter fint pÄ grönt nato. Ett cheapo substitut för @Seikosthlm 's recon-klocka. :p

Nytillskott i lÄdan. Seiko 6309-8920.

Det Àr vad det stÄr pÄ boettlokett i alla fall, vilket för övrigt verkar ha fÄtt sig en polering. Serienr Àr 46670 sÄ jag förmodar att det Àr en sjuttiotalare. Visarna, som har levande lume, till skillnad frÄn tavlan (förmodligen bytta dÄ) Àr vÀldigt lika de som sitter pÄ 6117-8000, vilket ju Àr en sextiotalare.
image.jpeg

Har nÄgon sett en liknande? NÀr jag söker pÄ modellnummret kommer inget vettigt upp. Köpt av en italienare pÄ eBay, sÄ kan ju vara hur franken som helst. Jag gillar den dock skarpt och den sitter fint pÄ grönt nato. Ett cheapo substitut för @Seikosthlm 's recon-klocka. :p
Cool. HÄller faktiskt utkik efter lilnande klockor nu dÄ jag fastnat lite för formsprÄket. Har inte sett den förrut. Ska undersökas nÀrmare. Snygg!!

Jag blir inte riktigt klok pÄ Grand Seiko. VÀldigt mycket modeller att nysta i, och inga tydliga linjer. Finns det nÄgon kvarts som Àr ~40mm? De har ju ganska mycket boett och glasring, sÄ jag oroar mig för att de bÀr ganska litet?

MÄnga frÄgor men om det Àr kvarts sÄ har du SBGX115/117 som Àr 42.7mm ett tips Àr att googla pÄ SBGX sÄ fÄr du kvarts linjen. Edit: Och SBGV
GS bÀrs vad jag upplever inte större eller mindre Àn andra mÀrken, men dom syns, speciellt i konstljus, min 36mm KS syns det kan jag garantera

HÀr har du 39mm GS pÄ 17.5 cm handled, och fÀrgspelet i Indexen Àr inte fusk IRL Àr hÀftigare.

P2130637.jpg

//Bosse

Senast Àndrad:
Sbgv005 & 007 Àr 40mm. Riktigt fina. BÀr ung som min Rolex 116300 som specar 41mm. Absolut inte ngn liten klocka m a o.

Seiko "SuMMo"...
För ett antal Är sedan lÀt jag Tony Axelzon bygga om min gamla blÄa Sumo med original Marinemaster tavla och visare. Jag köpte tavlan och visarna frÄn Rob pÄ monster watches och bezelinsert och safirglas frÄn yobokies... Kom att tÀnka pÄ den hÀrom kvÀllen och undrar om den finns kvar hÀr bland forummedlemarna??

Tillbaka
Topp