• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sitter och tittar pÄ bilder pÄ den nu. DÄ kan jag ocksÄ konstatera att bilder inte gör den rÀttvisa pÄ lÄnga vÀgar, minns att den var magisk i butiksljuset.
Har varit jÀkligt nÀra att köpa en mÄnga gÄnger men har backat pga rusken att den ska kÀnnas för stor, vill gÀrna prova först.
Kul specs dock.

Seiko "SuMMo"...
För ett antal Är sedan lÀt jag Tony Axelzon bygga om min gamla blÄa Sumo med original Marinemaster tavla och visare. Jag köpte tavlan och visarna frÄn Rob pÄ monster watches och bezelinsert och safirglas frÄn yobokies... Kom att tÀnka pÄ den hÀrom kvÀllen och undrar om den finns kvar hÀr bland forummedlemarna??
Jag Àgde den ett tag, och det Àr en an av de fÄ klockor jag Ängrar att jag sÄlde. En fantastisk mod! Jag bytte bort den till @Micke L som i sin tur sÄlde vidare den, vet dock inte till vem...
SuMMo.JPG

HÀr Àr min Sumo.
Troligtvis den enda pÄ klotet.
20160213_132523[1].jpg
Det finns rÀtt mÄnga sumos faktisk. ;)
Vad Àr det för material? Har nyligen lÀst om nÄgon keram som anvÀnds för att DLCa vapen som ska vara bra till klockor ocksÄ, kommer dock inte pÄ vad det heter.

Hej kÀra Seikofantaster. TÀnkte kolla om nÄgon har erfarenhet av en Seiko srp663 och Seiko alpinist sarb017? Kanske lite egna bilder, tankar och funderingar osv.

Jag Àgde den ett tag, och det Àr en an av de fÄ klockor jag Ängrar att jag sÄlde. En fantastisk mod! Jag bytte bort den till @Micke L som i sin tur sÄlde vidare den, vet dock inte till vem...
SuMMo.JPG
Ja det var en grym moddning. OcksÄ jag Ängrar att den fick lÀmna. Var ett rent helsike att vÀnta pÄ delar... FrÄn idé till fÀrdig modd var nog en 5-6 mÄnader...

Tillbaka
Topp