Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymt! Dubbel jeopardy! Ser dock jÀkligt stor ut tyvÀrr.
Större klockor? SÄ osofistikerat, sÄ tragiskt...Jag undrar om man kommer bli besviken pÄ Basel... screenshots frÄn WuS.
![]()
![]()
Ja synd. Som tur Àr finns fortfarande gammalt kvar att upptÀcka.Större klockor? SÄ osofistikerat, sÄ tragiskt...
7005-8052 . Ja 70 talHÀrligt gÀng! Vad Àr kuddboetten för modell? Sjuttiotal?
@gert ?Seiko "SuMMo"...
För ett antal Är sedan lÀt jag Tony Axelzon bygga om min gamla blÄa Sumo med original Marinemaster tavla och visare. Jag köpte tavlan och visarna frÄn Rob pÄ monster watches och bezelinsert och safirglas frÄn yobokies... Kom att tÀnka pÄ den hÀrom kvÀllen och undrar om den finns kvar hÀr bland forummedlemarna??
IWC? Huge? Carbon?Jag undrar om man kommer bli besviken pÄ Basel... screenshots frÄn WuS.
![]()
![]()
Allt Àr inte jÀttestort iafIWC? Huge? Carbon?
May your god who he or she may be help us
//Bosse
Man kan ju bara hoppas att JDM-modellerna fortsÀtter att ha samma sobra framtoning de haft tills nu.IWC? Huge? Carbon?
May your god who he or she may be help us
//Bosse
Fast ocksÄ lite skönt, sÄ man slipper kÀnna att man vill ha alla. NÄgra guldkorn lÀr det ju finnas, sÄ kan man koncentrera sig pÄ dem.Man kan ju bara hoppas att JDM-modellerna fortsÀtter att ha samma sobra framtoning de haft tills nu.
LÄter ju onekligen som att de nya GS Àr en lyxvariant av Sportura och Velatura, Gud, vem hen nu Àr, förbjude.
LÄter som en grön, inte brun LE av SBGE001.MÄste frÄga... För sisÄdÀr 7 Är sedan sÄg jag en GS med högblank (keramisk?) brun vridring hos Svante, nÄgot mellanting mellan sportdykare och sportklocka om jag minns rÀtt. Jag blev mjuk i knÀna minns jag men har sedan dess inte lyckats hitta nÄgra bilder (och Àn mindre ref).
NÄgon hÀr som vet vilken klocka jag pratar om? @Molle @yonsson
Grattis! Ja skx j versionerna har normalt Kanji. Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ har Seiko producerat en batch skx till Rob sÄ Àr en mkt ovanlig kombination av tavla / daghjul du köpt som gÄva .Jag ska gÀnga mig i höst och eftersom min familj har rötter i Mellanöstern och Kina ingÄr det i traditionen att best man/marskalk/toastmaster etc fÄr gÄvor av brudgummen. Enligt den riktigt gamla traditionen skall det vara en finare kniv, men nÄgonstans fÄr man vÀlja att integrera sig (alla mina best homies Àr dessutom Suedi).
Jag har dÀrför bestÀllt hem fyra SKX, tre 007J'or och en 013 och tillhörande NATO-band. 007'orna bestÀlldes frÄn Rob pÄ Monsterwatches.eu, 013 bestÀlldes frÄn BestQualityWatches i UK. Intressant för mig Àr att Robs 007J har daghjul pÄ engelska och franska medan min privata 007J har arabiska och engelska.
013 har, (som de flesta K-modeller?) engelska och spanska.
Samtliga klockor ockuperar nu snurran för att sĂ€kerstĂ€lla att de inte drar alldeles för mycket Ă„t nĂ„got hĂ„ll. Ăr det nĂ„gon som vet om nĂ„gon annan rolig dagskivekombo? Har SKX nĂ„gonsin gjorts med en dagskivekombo i Kanji?
Min tanke ocksÄ. Besvikelse kan efter en stund faktiskt kÀnnas som en lÀttnad nÀr man talar högre prisnivÄer. Nu drar jag till Globen och ser vad som kan finnas kvar i skÄpen av gammal fin GS-klass as-we-know-itFast ocksÄ lite skönt, sÄ man slipper kÀnna att man vill ha alla. NÄgra guldkorn lÀr det ju finnas, sÄ kan man koncentrera sig pÄ dem.![]()
https://azfinetime.wordpress.com/2012/04/06/grand-seiko-spring-drive-gmt-limited-edition-sbge021/Tack @yonsson! Ăr dock hyggligt sĂ€ker pĂ„ att den var brun och inte grön...![]()
GS line up hittills Àr ju sjukt bra, i princip inga snedsteg. Jag hade kunnat tÀnka mig Àga alla, nÀr pengarna ska prioriteras tÀnker man dock annorlunda.Fast ocksÄ lite skönt, sÄ man slipper kÀnna att man vill ha alla. NÄgra guldkorn lÀr det ju finnas, sÄ kan man koncentrera sig pÄ dem.![]()
SBGE001's svarta safirinlÀgg skiftar ju i fÀrg beroende pÄ ljuset. Skulle inte kalla den brun men kommer inte pÄ nÄgon annan modell det skulle kunna vara.MÄste frÄga... För sisÄdÀr 7 Är sedan sÄg jag en GS med högblank (keramisk?) brun vridring hos Svante, nÄgot mellanting mellan sportdykare och sportklocka om jag minns rÀtt. Jag blev mjuk i knÀna minns jag men har sedan dess inte lyckats hitta nÄgra bilder (och Àn mindre ref).
NÄgon hÀr som vet vilken klocka jag pratar om? @Molle @yonsson
Det finns ju bara 3st olika boetter hos GS med vridbar ring och ingen av de tvÄ boetterna frÄn 7 Är sedan Àr brun.SBGE001's svarta safirinlÀgg skiftar ju i fÀrg beroende pÄ ljuset. Skulle inte kalla den brun men kommer inte pÄ nÄgon annan modell det skulle kunna vara.
LÄter som en grön, inte brun LE av SBGE001.
SBGE001's svarta safirinlÀgg skiftar ju i fÀrg beroende pÄ ljuset. Skulle inte kalla den brun men kommer inte pÄ nÄgon annan modell det skulle kunna vara.
Det finns bara en GS GMT (i olika fÀrger) med vridbar ring sÄ dÄ var det löst.Tack! Ni har nog rÀtt. NÀr jag tÀnker efter stÀmmer det dessutom att det var en GMT och med tanke pÄ hur mycket jag sökt utan att finna sÄ har ni nog rÀtt. TÀnk sÄ minnet kan luras... Tack för hjÀlpen!![]()
Sitter och tittar pÄ bilder pÄ den nu. DÄ kan jag ocksÄ konstatera att bilder inte gör den rÀttvisa pÄ lÄnga vÀgar, minns att den var magisk i butiksljuset.Det finns bara en GS GMT (i olika fÀrger) med vridbar ring sÄ dÄ var det löst.![]()