Jag gillar denna! Kan man gissa att det Àr samma 45mm-boett som den nya Prospexen med integrerad lÀnk? (Minns inte vad den heter)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar denna! Kan man gissa att det Àr samma 45mm-boett som den nya Prospexen med integrerad lÀnk? (Minns inte vad den heter)
HahaEldar lite pÄ lördagskvÀllen. Det Àr varmt.
![]()
Ja det Àr en TransoceanJag gillar denna! Kan man gissa att det Àr samma 45mm-boett som den nya Prospexen med integrerad lÀnk? (Minns inte vad den heter)
Ja det Àr en Transocean
Det Àr rÀtt, GMT-funktionen ska anvÀndas oavsett tidsskillnad!London, regn och öl
![]()
![]()
Föll först nÀr jag sÄg chronon, men dÄ som en fura. Förhoppningsvis Àr den med i Basel.![]()
![]()
![]()
Fan ocksÄ, kanske mÄste testa en Àven om den Àr 45mm,ser ju grymt bra ut!
Ja har du haft klockan, den moddade sumon som diskuteras?
Jag menar ju chronon sÄklart, jag Àr numera en sucker för kronografer man kan dyka med. Strukturen pÄ tavlan ser ju grym ut, hoppas chronon har samma struktur.Föll först nÀr jag sÄg chronon, men dÄ som en fura. Förhoppningsvis Àr den med i Basel.
Riktigt cool! Grattis!FrÄn Japan, hÀmtad pÄ Hemköp idag. 5722-9011 frÄn 1967.![]()
![]()
![]()
Ja det Àr nog sÄ, jag som fortfarande har kvar att fÄ tll den vita quartz dykaren innan man borde titta framÄt2016 Àr GS Är, etthundra procent
Kul att du hittat hitTja SeikonördarJag behöver tips pÄ vad jag ska leta efter för lite Àldre Seiko, som Àr gÄr hyfsat lÀtt att fÄ tÀt och gÀrna passar bra pÄ nÄgon form av lÀnk? Finns det nÄgra tuffa Seikoreffar man ska snoka rÀtt pÄ som vintagenörd? Finns det nÄgra givna ikoner kanske? Vad sÀger ni @yonsson & Co?
För alla som gillar Alpinist: The Ultimate Seiko Alpinist Collectors Guide
Kan ju underlĂ€tta lite för dig @theargonaut och sĂ€ga att du ska undvika 6217 och 6105 i alla dess former om du vill ha en tĂ€t vintage Seiko. Har med kronans / kronpackningens konstruktion att göra. Om du inte kan tĂ€nka dig aftermarket lösningar förstĂ„s.Ăr det dykare du Ă€r ute efter Ă€r @Seikosthlm resident totalnörd. Seiko har ikoniska dykarklockor frĂ„n 60-talet och framĂ„t. LĂ€nken nedan gĂ„r till en ganska komplett lista.
http://www.seiko-prospex.com/sea/special
Sen har du ju förstÄs alla King Seiko och Grand Seiko, men dÀr vet jag inte hur de Àr med WR pÄ de Àldre modellerna. Jag har inte hunnit studera dem Ànnu.
BerÀtta gÀrna vad du fastnar för![]()
Det Àr en 7n43-0bs0Snyggt! Vilken modell Àr det?
Vet du mer specifikt vad som felar? Det mÄste ha med slitage av orginaldelarna att göra förmodar jag. Ursprungligen var de vÀl ÀndÄ tÀta...Kan ju underlÀtta lite för dig @theargonaut och sÀga att du ska undvika 6217 och 6105 i alla dess former om du vill ha en tÀt vintage Seiko. Har med kronans / kronpackningens konstruktion att göra. Om du inte kan tÀnka dig aftermarket lösningar förstÄs.
Som badklocka pÄ lÀnk skulle jag rekommendera ngt i stil med 7548 /7c43 eller varför inte en vintage tuna. Hört att de Àr i ropet![]()
Kronpackningen Àr integrerad i kronan och "gÄr ej att byta". Finns lösningar men de verkar ha sina brister eller Àr modifieringar av orginalkonstruktionen.Vet du mer specifikt vad som felar? Det mÄste ha med slitage av orginaldelarna att göra förmodar jag. Ursprungligen var de vÀl ÀndÄ tÀta...
Kul mod.De flesta Seikonördar har sÀkert en SKX007.
HÀr Àr min.![]()
KÀnns som en förvÄnansvÀrt osmart lösning frÄn designteamets sida, men de hade sÀkert sina skÀl....Kronpackningen Àr integrerad i kronan och "gÄr ej att byta". Finns lösningar men de verkar ha sina brister eller Àr modifieringar av orginalkonstruktionen.
Nein.Kul mod.
FrÄgan ÄterstÄr. Kommer tavlan frÄn SuMMon som diskuterats lÀngre bak ?