• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tjuvstartar "Tuna Tuesday" redan idag...

sbbn015_41.jpg

(SBBN015)

Jag hÄller med, den Àr grym. Hade inte du en sÄn?
SjÀv fÄr jag beundra dem pÄ avstÄnd. PÄ tok för stora för mig.
Köpte, recenserade och sÄlde snabbt och köpte nÄgot annat (minns ej vad). Ska köpa en till 031 nÀr sommaren nÀrmar sig, eller en SBGX117, har inte bestÀmt mig Àn. Tycker 015/031 Àr precis lagom stora.

@Molle @yonsson
NĂ€r avresa nu grabbar!
Lycka till :)
17de mars, sjukt laddad! Har skrivet en lÄng lista pÄ SEIKO-frÄgor. :D

Köpte, recenserade och sÄlde snabbt och köpte nÄgot annat (minns ej vad). Ska köpa en till 031 nÀr sommaren nÀrmar sig, eller en SBGX117, har inte bestÀmt mig Àn. Tycker 015/031 Àr precis lagom stora.

Du fÄr göra som astronauterna. En vecka innan avresas isoleras du frÄn andra mÀnniskor sÄ du inte fÄr nÄgon sjukdom som sabbar avresan. Jag menar det Àr influensa och krÀk tider.

Fan dÄ var jag ute i god tid, trodde det var 17 februari :D
Gud vad nÀrminnet suger!

God kvÀll!

Finns det nÄgot beprövat bibliotek/katalog över Àldre Seiko modeller, som man kan söka med hjÀlp av modellnummer el dyl?

Har en fem-tio Är gammal kvartskronograf som jag skulle vilja kartlÀgga...

Bilagor

• 20160215_201316.jpg
    20160215_201316.jpg
    308.4 KB · Visningar: 40
Senast Àndrad:

DÀr gick min 031 plan upp i rök, trodde den lÄg i nÄgon lÄda. DÄ fÄr jag fortsÀtta jaga lÀnkar pÄ annat hÄll.

Riktigt lökigt stileben av Seikodykarkvartetten som snart Àr en kvintett.
DSC_0165.JPG

Ett blÄtt Bonetto cinturini ligger och vÀntar pÄ en SRP773 som Àr bokad. Sedan fÄr det rÀcka med lÄgbudgetdykare frÄn öster... Eller man kanske skulle skaffa den dÀr Tunan nÄgon gÄng...

Riktigt lökigt stileben av Seikodykarkvartetten som snart Àr en kvintett.
DSC_0165.JPG

Ett blÄtt Bonetto cinturini ligger och vÀntar pÄ en SRP773 som Àr bokad. Sedan fÄr det rÀcka med lÄgbudgetdykare frÄn öster... Eller man kanske skulle skaffa den dÀr Tunan nÄgon gÄng...
En Tuna skulle kröna samlingen fint.

Helt klart perfekt storlek pÄ 031'an. Jag behöver dock fÄ till en rejÀl lÀnk för A
att det ska bli en keeper i min trio/kvartett.

Jag vile verkligen att 007'an skulle funka för mig, men det gick inte. :(

GS dykaren Àr förstÄs i en annan division, men varför kan de inte slÀpps en 40mm variant för oss desk divers. SÀga vad man vill om Submariner, men storleken Àr grym.

NÄgon som har erfarenhet av nÄgon baby tuna av nÄgot slag pÄ mindre (lÀs pojk-)handleder? Jag tycker Sumon kÀnns lite för stor...

Helt klart perfekt storlek pÄ 031'an. Jag behöver dock fÄ till en rejÀl lÀnk för A
att det ska bli en keeper i min trio/kvartett.

Jag vile verkligen att 007'an skulle funka för mig, men det gick inte. :(

GS dykaren Àr förstÄs i en annan division, men varför kan de inte slÀpps en 40mm variant för oss desk divers. SÀga vad man vill om Submariner, men storleken Àr grym.
031 kommer ju med en bra lÀnk. :)
HÄller med dig, SEIKOs 38-40mm-dykare brukar bli poppis sÄ sjÀlvklart borde de slÀppa flera. Jag drömmer fortfarande om en GSdykare i mindre storlek.

NÄgon som har erfarenhet av nÄgon baby tuna av nÄgot slag pÄ mindre (lÀs pojk-)handleder? Jag tycker Sumon kÀnns lite för stor...
NÄn kan sÀkert rÀtta mig om jag har fel, men jag tror diametern pÄ "baby tuna" Àr typ 46,5mm. Finns limited edition som Àr runt 50mm ocksÄ har jag för mig. SÄ det Àr absolut inga smÄ klockor Àven om det lÄter sÄ pÄ namnet.

Tillbaka
Topp