• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lume shot senaste tillskottet. NÄgon som vÄgar sig pÄ en gissning? LedtrÄd: 200WR, skruvad krona.
image.jpeg

Inte trodde jag för ett halvÄr sedan att pÄ 36h skulle jag göra FYRA klockaffÀrer. Uppenbarligen Àr jag helt nere i trÀsket. Jag intalar mig fortfarande att sÄ fort jag har den perfekta trion sÄ Àr det klart. NÀrsomhelst nu...

Kan det vara en sna139, ti military chrono?Eller den med grön tavla som jag ej kan ref pÄ. Isf grattis, jagade en under en tid. Riktigt coola :)

Edit:verkar inte stÄ titanium pÄ tavlan sÄ dÄ har jag fel. Fram med bÀttre bild nu sÄ jag fÄr se :)

Kan det vara en sna139, ti military chrono?Eller den med grön tavla som jag ej kan ref pÄ. Isf grattis, jagade en under en tid. Riktigt coola :)

Edit:verkar inte stÄ titanium pÄ tavlan sÄ dÄ har jag fel. Fram med bÀttre bild nu sÄ jag fÄr se :)
NÀstan rÀtt :) Bra jobbat!

Det Àr kompisen i stÄl med blÄ tavla, 7T62-0AH0. Samma modell har gjorts i stÄl och i Titanium med svart tavla med modellnamn SNA, och i stÄl med blÄ tavla med verket som första del i modellnamnet. Jag förmodar att den varianten Àr Àldre. NÀr frÄngick Seiko att ha urverket som del av modellnamnet egentligen?

HÀr kommer en bild. Det syns att den Àr anvÀnd, men ÀndÄ rÀtt ok skick. LÀnken Àr inte sÀrskilt uttöjd. Dock skulle glaset behöva bytas.
image.jpg

Man ser tydligt var Sinn hÀmtat sin inspiration ifrÄn till sina kronografer ;) Jag diggar skarpt konceptet kronograf med 200m WR och skruvad krona.

Anledningen att jag hittade den var för att jag letade efter quartzkronografer med alarm, sÄ att jag kan anvÀnda den lilla tavlan som andra tidszon. TyvÀrr gillar jag bara GS GMT-modellerna. Alla klockor frÄn andra linjer med den komplikationen Àr för stora, för fula eller för gamla :oops:

Edit: Jagar fortfarande titanvarianten med svart tavla, den Àr Ànnu snyggare.

HallÄ vÀnner.

NĂ„gon som vet vart man hittar en Seiko sarg011?
NÄgon ÄterförsÀljare i Sverige/Malmö eller nÄgon online-affÀr man kan lita pÄ?

Citat, Monsterwatches-Rob pÄ thewatchsite.com:
"Srp773k1, srp775k1 and srp777k2 will come to the Netherlands, available with all Dealers.
Srp773j1, srp775j1 and srp777j2 will come to Monsterwatches
smiley.gif

And I am busy for the srp779j too, and the two with black bezels, maybe a few of those too."
SÄ förhoppningsvis kan vi handla J-modellen till ett överkomligt pris inom EU!

Klickade hem en Lasalle för ett tag sedan som förhoppningsvis kommer i dagarna (Äterkommer med bilder) och var tvungen att googla runt lite.
Hittade denna underbara gamla reklamfilm:

NÄgon hÀr som har/har haft en? Funderar pÄ om dessa sÄlde bra eller om det var ett misslyckat försök att slÄ sig in i en annan mÄlgrupp?

Nya lumibriten, som jag har pÄ min tonfisk (SBBN037), Àr helt jÀvla galen. Laddar man den med iphoneblixten sÄ lyser den lÀtt igenom mitt tjocka duntÀcke (om det komprimeras litegrann), och utanför tÀcket sÄ lyser den som en ficklampa upp i taket frÄn sÀngen. o_O FörstÄr inte ens hur det Àr möjligt frÄn en sÄ liten "lysande yta" som det faktiskt Àr...

Kör Panda idag iaf, tonfisken satt pÄ inatt hehe
image.jpeg

(6138-8020)

Nya lumibriten, som jag har pÄ min tonfisk (SBBN037), Àr helt jÀvla galen. Laddar man den med iphoneblixten sÄ lyser den lÀtt igenom mitt tjocka duntÀcke (om det komprimeras litegrann), och utanför tÀcket sÄ lyser den som en ficklampa upp i taket frÄn sÀngen. o_O FörstÄr inte ens hur det Àr möjligt frÄn en sÄ liten "lysande yta" som det faktiskt Àr...

image.jpeg

(6138-8020)
SÄ jÀkla snygg!

image.jpeg

(6138-8020)
NÀr man vÀl sett ljuset! :D
MÄste köpa en ny 031 snart, sÄ jÀkla bra klocka!

NÀr man vÀl sett ljuset! :D
MÄste köpa en ny 031 snart, sÄ jÀkla bra klocka!
Hehe ja! Grönt och starkt Àr det ;)
Det tycker jag du ska! Saknar lÀnk litegrann pÄ min, och det Àr ju en fördel med 031an, dock Àr gummit sÄ bra sÄ klarar mig rÀtt bra ÀndÄ (Àven fast jag stundtals saknar det sÄklart).

Hehe ja! Grönt och starkt Àr det ;)
Det tycker jag du ska! Saknar lÀnk litegrann pÄ min, och det Àr ju en fördel med 031an, dock Àr gummit sÄ bra sÄ klarar mig rÀtt bra ÀndÄ (Àven fast jag stundtals saknar det sÄklart).
Saknade lÀnk pÄ min 037:a ocksÄ, sÄ jag skaffade en.
image.jpeg

Blev lite pricken över i:et

Wow! Naaaajs! Är det frĂ„n en 031 eller en 015? FĂ„r man frĂ„ga vad du fick betala (och Ă€r du nöjd med den)?
FrÄn 015, tycker den Àr snyggare Àn den nya + att man kan plocka lÀnkbitar hur man vill pÄ den.
Den blev ju ganska dyr dÄ ja köpte klocka och hela konkarongen. Ville ÀndÄ jÀmföra lite.
Brukar sÀljas ny (endast lÀnk) för dryga 2lax

KlockmĂ€ster Globen blev idag utsedda till Årets ÅterförsĂ€ljare av Seiko/Optura. Detta mĂ„ste firas genom att smita ivĂ€g en stund och gratulera. Passade samtidigt pĂ„ att prata nytt lĂ€der till SARB065.

Originalet hÄller hög klass men Àr lite vÀl glansigt i sin lackmodell vilket sÀkert Àger sitt syfte dÄ man förvÀntas ha smoking och lackpuppor nÀr det skall sippas pÄ drajor meckade av japans bÀste bartender.

För min del sÄg jag hellre en nÄgot mattare modell, gÀrna med lite prÀgling. Kravbilden omfattade Àven montering av Seikos vikspÀnne. Svante kikade i lÄdorna och fann lösningen snabbt. Ett original SeikolÀder! En stund proffsjobb senare sÄ satt allt pÄ plats.

Mycket nöjd! Tack Globen och Grattis till utmÀrkelsen. Den har ni gjort er förtjÀnta av!

IMG_3148.JPG

Fint men.....njaaa....

IMG_3157.JPG

SĂ„ ja......

IMG_3150.JPG

IMG_3154.JPG

VikspÀnnet pÄ plats

IMG_3152.JPG

Perfektion!

Tillbaka
Topp