• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

I min kalender sÄ stod det limited tuesday. Med lite tur sÄ kommer MM lÀnken till min tuna idag, men det kan bli fel ;).
20160216_083533.jpg

sbdx012
Supertjusigt! Jag Àr ganska svag för guldvisare/index pÄ stÄlklockor.

Gillar den skarpt, en riktigt keep keeper i mina ögon. Har tvÄ sÄdana, denna och en Rolex. Har en Seiko SDGZ013 som borde vara men den fÄr mogna till sig lite mera.
Nej SDGZ013 Àr inge keep keeper! Den ska du sÀlja till mig i sommar, trodde vi var överens om detta :p Haha, jag ska tjata tills den Àr min!

Globen har en hemma. Köp den sÄ kan du sÀga "jag har en lika dan fast ny" ;).
Ja tyvÀrr Àr priset lite högre pÄ den Àn vad jag kommer hinna spara ihop till sommaren. Tjejen vill ju utomlands i sommar igen och ser inte ett klockköp som en vettig anledning att stÀlla in :banghead: Helt oförstÄeligt för mig :shifty: Kan inte en vecka i BollnÀs duga istÀllet!?
Men det Àr bara att spara och hoppas att globen inte sÀljer sin, alternativt att du till slut faller pladask för min charm och sÀljer din tillslut :rolleyes:

Tjenare. Jag har en Àldre 7002:a som jag vill byta glas pÄ, det som sitter pÄ nu Àr för tunt.
Hittade detta pÄ Cousins:
315P15HN02
Men Àr osÀker pÄ om det endast Àr för nyare 7002-klockor och SKX, lÀste nÄgonstans att det skiljer sig en halv millimeter pÄ glas-diametern. NÄgon som kan guida mig rÀtt, kommer bara till tveksamma forumsvar vad jag Àn söker pÄ kÀnns det som och hÀr brukar finnas kunnigt folk.

Summa summarum: Jag Àr alltsÄ ute efter ett ersÀttningsglas till en 7002:a frÄn tidigt 90-tal som Àr lika tjockt som originalglaset.

Ser att Skywatches fÄtt in SRP77x-serien nu. Enligt hemsidan J-versioner dessutom sÄ om det stÀmmer Àr den frÄgan besvarad. @yonsson
PÄ det finstilta stÄr det:

SHIPPING We do not ship these following range of Seiko collections to EU countries: Grand Seiko, Prospex, Astron, Velatura, Premier, Sportura, Ananta

Det betyder vÀl att de inte sÀljer Prospex till EU eller har jag fattat fel? Bra pris annars för J versionen.

I detta nu sitter jag och vÀntar jag pÄ min första Seiko, visserligen en budgetautomatare men alltid nÄgot. Har stora planer för min SNK809. Uppdatering lÀr dyka upp hÀr pÄ KS!

Lume shot senaste tillskottet. NÄgon som vÄgar sig pÄ en gissning? LedtrÄd: 200WR, skruvad krona.
image.jpeg

Inte trodde jag för ett halvÄr sedan att pÄ 36h skulle jag göra FYRA klockaffÀrer. Uppenbarligen Àr jag helt nere i trÀsket. Jag intalar mig fortfarande att sÄ fort jag har den perfekta trion sÄ Àr det klart. NÀrsomhelst nu...

Tillbaka
Topp