• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vi tar en till dagens GS:

QvYYXaA.jpg

//Bosse

80talisten
Dessutom Àr modellen (mm300) över 10 Är gammal.

PÄ tal om det sÄ har det kommit lite mer info om kvartsdykaren frÄn GS.
*3-delad lÀnk
*40-42mm
*kanske slÀpps redan i augusti
*indikering för batteribyte pÄ baksidan
*röd text pÄ urtavlan

http://forums.watchuseek.com/f21/grand-seiko-quartz-diver-coming-1010075-10.html

Kommer bli tvungen att sÀlja el primeron om kvartsaren slÀpps snart. :(

80talisten
Dessutom Àr modellen (mm300) över 10 Är gammal.

PÄ tal om det sÄ har det kommit lite mer info om kvartsdykaren frÄn GS.
*3-delad lÀnk
*40-42mm
*kanske slÀpps redan i augusti
*indikering för batteribyte pÄ baksidan
*röd text pÄ urtavlan

Kommer bli tvungen att sÀlja el primeron om kvartsaren slÀpps snart. :(

Blir den 40-42 och Àr tunn som sumon (vilket antyds i lÀnken) kan det bli en riktig vinnare för mig.

Jaha

DÄ var man Àgare till SII:n som jag gjorde ett inlÀgg om i denna trÄd för ca en vecka sedan :p

Nu invÀntar jag leverans och kommer vÀl slÀnga upp nÄgra bilder hÀr nÀr jag fÄtt den.

NÄgon som vet var man bÀst servar denna klocka?

jag tÀnkte (Àven om jag haltade i formuleringen) var i sthlm :p
Farfars ligger vÀl i STHLM?
Kolla amplituden pÄ den först bara sÄ du inte servar den i onödan. Man vet ju aldrig. Min GS-GMT hade jag planer pÄ att skicka pÄ service, men den visade sig mÄ kanon.

Jo men farfars verkade inte sÄ jÀtte pigga pÄ asiatiska klockor nÀr jag var dÀr med min Tissot, verkar som de framförallt vill ha 40-60 talet ;)

HÀr kommer en liten vintage frÄga:
RÄkade buda pÄ lite för mÄnga klockor samtidigt igÄr och rÄkade vinna en Sportsman frÄn 1964 (6602-9990 tror jag). NÀr jag granskade den lite nÀrmre sÄ upptÀckte jag att det hade ett sprucket glas. Hittade ett nytt NOS men nu behöver jag nÄgon som byter den för en rimlig peng. NÄgon som skicka mig i rÀtt riktning?

Äntligen tillbaka pĂ„ handleden! Först en servicevĂ€nda och sedan en fixningsvĂ€nda. Nu hoppas jag den klarar mĂ„nga Ă„r till utan strul. Som jag har saknat denna! Skulle aldrig byta den mot nĂ„got annat Ă€n ett tidigt exemplar i NOS-skick. Underbar modell. Nu ska jag bara hitta en kronpackning ocksĂ„.

image.jpg

Lite mer info:
9F61 no date TCed quartz
-/+ 10 secs per year accuracy
200m or 20 bar WR
August 2014 release date

Edit: bilderna kommer hÀrifrÄn:
http://seiko.watchprosite.com/show-...58/s-0/t-seiko-grand-seiko-owners-salon-2014/

Edit2: Tryck pÄ lÀnken under första sidans reportage dÀr det stÄr "show more responses".
Vilket jÀvla event. Liiiite större Àn det jag precis var pÄ. :D

SÄ dÀr ja, SBGM001 in-house:

XUQW6Xv.jpg

Import frÄn Japan sent 2013 av Molle, pit stopp i GBG och nu min. Ett riktigt snyggt exemplar men jag ser pÄ bilden att kronan behöver lite rengöring :happyhappy:

Mycket nöjd, snyggaste GS ?

//Bosse

Absolut den snyggaste GSen och en historiskt signifikant modell för GS (jag Àr helt opartisk). Bra köp! Det kanske Àr bilden som luras, men om lÀnken har ett litet glapp mellan boetten och ÀndlÀnkar, sÄ har du för smÄ bandstift i. Det ska inte glappa alls. Grattis till en fin klocka!

Absolut den snyggaste GSen och en historiskt signifikant modell för GS. Bra köp! Det kanske Àr bilden som luras, men om lÀnken har ett litet glapp mellan boetten och ÀndlÀnkar, sÄ har du för smÄ bandstift i. Det ska inte glappa alls. Grattis till en fin klocka!

Tack för din observanta kommentar, och kanske, men bara kanske ett litet glapp vid 6, jag fÄr kolla nÀrmare.
//Bosse

Tack för din observanta kommentar, och kanske, men bara kanske ett litet glapp vid 6, jag fÄr kolla nÀrmare.
//Bosse
Ok. De ska inte gÄ att flytta nÄgonting. Om det gÄr, sÄ titta sÄ stiftet sitter helt i (!) bÄda hÄlen i bandhornen. Gör de det, sÄ har du för tunna stift. Det Àr sÄ smÄ toleranser att det inte Àr alltid som stiftet gÄr i bÄda hÄlen, sÄ att sÀga.

Hej!

Är riktigt sugen pĂ„ 007:a, undrar om nĂ„gon har handlat sin 007:a frĂ„n Amazon?
SÄ hade uppskattas starkt om nÄgon kunde dela med sig av sin erfarenhet!

HÀr Àr Àven lÀnken: http://www.amazon.com/Seiko-SKX007K...8&qid=1404399193&sr=1-1&keywords=seiko+skx007

Tack i förhand :)
Amazon Ă€r typ 300 miljarder olika affĂ€rer samlade pĂ„ samma stĂ€lle. Är det dĂ€remot företaget Amazon, sĂ„ Ă€r det sagt, men handla frĂ„n amazon.co.uk i sĂ„ fall sĂ„ den kommer frĂ„n EU.

Ok. De ska inte gÄ att flytta nÄgonting. Om det gÄr, sÄ titta sÄ stiftet sitter helt i (!) bÄda hÄlen i bandhornen. Gör de det, sÄ har du för tunna stift. Det Àr sÄ smÄ toleranser att det inte Àr alltid som stiftet gÄr i bÄda hÄlen, sÄ att sÀga.

DET var inte helt enkelt att se, men den kÀnns som min SD med lÀnk sÄ nog OK.

//Bosse

Tillbaka
Topp