• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har haft en srp777 nu i ett par dagar och Àr mkt imponerad, grym klocka!
En speciell sak jag reflekterat över Àr spÀnnet, det kÀnns ju mkt mer gediget Àn spÀnnen pÄ klockor som Àr mkt dyrare. Min tidigare Zenith för cs 60 tusen hade bara en böjd metallbit.
Exempel, kolla hÀr.
Hirch spÀnne, bara böjd
image.jpeg

Omega spÀnne
image.jpeg

Seiko srp777, gjutet i ett stycke
image.jpeg

En speciell sak jag reflekterat över Àr spÀnnet, det kÀnns ju mkt mer gediget Àn spÀnnen pÄ klockor som Àr mkt dyrare. Min tidigare Zenith för cs 60 tusen hade bara en böjd metallbit.
Exempel, kolla hÀr.
Hirch spÀnne, bara böjd
image.jpeg

Omega spÀnne
image.jpeg

image.jpeg
Once you go SEIKO...

Jag behöver en skruvmejsel till seikolÀnk och alla mina Àr för stora. NÄgon med tips?

Beco har ett set med urmakarmejslar som jag varmt kan rekommendera. Har för mig att jag gav typ 7-800 för mitt köpt via eBay i Tyskland vilket Àr Ätminstone halva priset mot att köpa motsvarande Bergeon.

Beco har ett set med urmakarmejslar som jag varmt kan rekommendera. Har för mig att jag gav typ 7-800 för mitt köpt via eBay i Tyskland vilket Àr Ätminstone halva priset mot att köpa motsvarande Bergeon.

Tack! Har du möjlighet att posta lÀnk till vilket du menar lÀgger jag bestÀllning direkt pÄ din rekommendation!

Tack! Har du möjlighet att posta lÀnk till vilket du menar lÀgger jag bestÀllning direkt pÄ din rekommendation!

Jag har ett sÄdant hÀr set:
http://www.ebay.de/itm/BECO-Uhrmach...338261?hash=item486fdc0fd5:g:eC4AAOSwfcVUK6zH

Minns inte om det var frÄn den sÀljaren dock sÄ sÀljaren vet jag inget om. Mycket bra kvalitet pÄ det dÀr setet för pengarna, följer dessutom med reservklingor till alla bredderna. De dÀr mejslarna har hÄllit bÀttre för mig Àn Panerai original och de Àr relativt vÀlanvÀnda. :)

Exempel, kolla hÀr.
Hirch spÀnne, bara böjd

Omega spÀnne
Ja, det Àr detaljerna som gör klockan. Men jag gissar att spÀnnets pinne Àr stansad, ej gjuten. Hirsch har stansad pinne pÄ vissa sportband.

Uppdaterade min Sumo med en mm-clasp! Det borde alla göra!

Lite sugen pÄ att köpa ett endmill-band ocksÄ. Det sÀgs vara ytterliggare en uppdatering. NÄn som har koll?

Bilagor

• 20160401_100245.jpg
    20160401_100245.jpg
    119.5 KB · Visningar: 77
  • 20160401_100359.jpg
    20160401_100359.jpg
    65.5 KB · Visningar: 73
  • 20160401_100344.jpg
    20160401_100344.jpg
    70.3 KB · Visningar: 68
Har en seiko 6309-7040 som jag ursprungligen tÀnkte ÄterstÀlla till orginal med rÀtt bezelinlÀgg. Har kikat runt lite och det verkar som AM Àr det som gÀller.

Samtidigt gillar jag den turtlel reissuen med det blÄ inlÀgget samt domeglas. Vore det fel att modda min seiko med sÄdana delar med hÀnsyn till att jag troligen Àndock mÄste köpa AM bezelinlÀgg för att fÄ den att se orginal ut?

Har en seiko 6309-7040 som jag ursprungligen tÀnkte ÄterstÀlla till orginal med rÀtt bezelinlÀgg. Har kikat runt lite och det verkar som AM Àr det som gÀller.

Samtidigt gillar jag den turtlel reissuen med det blÄ inlÀgget samt domeglas. Vore det fel att modda min seiko med sÄdana delar med hÀnsyn till att jag troligen Àndock mÄste köpa AM bezelinlÀgg för att fÄ den att se orginal ut?

Beror enligt mig pĂ„ hur klockan ser ut idag. Är den original i övrigt hade jag haft svĂ„rt att modda för mycket men Ă€r det en filipinrenoverad full med am-delar Ă€r det bara modda pĂ„. :)

Det Àr ju din klocka, gör vad du vill.

Beror enligt mig pĂ„ hur klockan ser ut idag. Är den original i övrigt hade jag haft svĂ„rt att modda för mycket men Ă€r det en filipinrenoverad full med am-delar Ă€r det bara modda pĂ„. :)

Är relativt ny entusiast men det jag uppfattar som AM Ă€r glaset(platt likt orginal) och bezelinlĂ€gget. Samt att orginal gummi saknas men det bör relativt lĂ€tt gĂ„ att fixa.

NÀrbild pÄ klockan finns pÄ föregÄende sida.

Är relativt ny entusiast men det jag uppfattar som AM Ă€r glaset(platt likt orginal) och bezelinlĂ€gget. Samt att orginal gummi saknas men det bör relativt lĂ€tt gĂ„ att fixa.

NÀrbild pÄ klockan finns pÄ föregÄende sida.

Ok. Jag hade hÄllt mig sÄ originallikt som möjligt men som @yonsson sÀger, du gör som du vill med din klocka. Glas och inlÀgg Àr ju lÀtta saker att Àndra i framtiden om du vill gÄ tillbaka till original.

Tack för svaren. :) Dubblar nog upp sÄ jag kan ÄterstÀlla den till orginal i framtiden om det uppstÄr brist pÄ delar samt sÄ jag kan ha den klocka jag faktiskt vill ha!

Nu gÀller det bara att smyga med postleveranserna, sambon har redan gett mig det onda ögat pga mina inköp.

Varför inte köpa nÄgon av varianterna i reissue-serien som du gillar och behÄlla din 6309-original? Det bÀsta av tvÄ vÀrldar sÄ att sÀga och din originalklocka orörd. :)

Exempel, kolla hÀr.
Hirch spÀnne, bara böjd
image.jpeg

Omega spÀnne
image.jpeg

image.jpeg

Har ocksÄ införskaffat denna modell. DessvÀrre Àr den sÄ bra att det
blir svÄrt att motivera köp av ytterligare nÄgon klocka. OWG för nÀrvarande
och troligen för lÄng tid fram över. Denna ska ju kunna rulla pÄ i 40-50 Är
utan service dessutom :D. FÄr Àgna tid till annat Àn klockinköp. Knyppling t ex :meh:

/P

:seiko::seiko::seiko:

Tillbaka
Topp