• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DÄ har man fixat en lÀnk till 007an, rikigt nöjd!

14658507929_8eea9b5357_b.jpg

Min 007 Àr spÄrlöst försvunnen....bhu bhu klockan som testades hÄrt hela sommaren med bravu, spec pÄ Nato! Hoppas jag hittar dig snart...

Hej vad Ă€r det jag hittat Seiko twin quartz 9923-8010 940626 Ă€r det nĂ„got vĂ€rde i den skulle behöva byta glas Ă€r det vĂ€rt det ? skulle vara kul om nĂ„gon vet nĂ„got om den MVH Per-Åke
Bild 14.jpg
Twin Quartz Àr ju ascoolt! Under 70-talet hade vissa kvarts-SEIKOS dubbla kvartskristaller för att nÄ en mindre gÄngavvikelse. VÀrde beror pÄ skick, vilket Àr oklart pÄ din bild. 300-1000kr.

Grymt snyggt! Är bra sugen pĂ„ att skaffa en sĂ„dan till min 007a, fĂ„r man frĂ„ga varifrĂ„n du köpte? Är det bra passform pĂ„ endlinksen?

Jag köpte frÄn strapcode.com och Àr mycket nöjd. KÀnns som ett stabilt bygge. Inte helt perfekt passform mot huset men bra nog för mig. Skickar ett PM med lite mer godis.

RÀtt! En SAGH007 JDM Brightz Phoenix som har lite mer rimlig storlek (42-43mm) Àn Brightz för export. Mycket trevlig och förvÄnansvÀrd bekvÀm pÄ armen inte helt i GS klass i finish men det Àr priset inte heller 6s37 verket har en mycket bra kÀnsla i kronograf knappar och uppdrag och PR Àr alltid trevlig och med tidshÄllning fint inom COSC.
//Bosse

Letar efter lite nytt till klocklÄdan och tycker en seiko frÄn 92 hade varit roligt att Àga. NÄgon som har koll pÄ om det finns nÄgra roliga referenser frÄn just 92 samt vart det Àr bÀst att leta, Àr det bukten som gÀller?

Var inne en snabbis pÄ Magnussons ur igÄr. SÄg att de har fÄtt in de nya Seiko Prospex Kinetic dykarna. SUN019 fanns inne och ytterligare tvÄ modeller vars referensnummer jag inte kan.

Hade brÄttom, sÄ jag glömde bÄde att ta bilder eller kolla priser.
Men nu vet ni iallafall att de finns dÀr ifall ni vill klÀmma:)

Ser bÀttre ut Àn mÄnga klockor jag sett, ska köpa en GS i examenspresent till mig sjÀlv nÀr jag tagit min examen om nÄgra Är. Kommer tyvÀrr inte ha rÄd med en sÄdan hÀr skönhet efter mÄnga Är i skolan utan fÄr bli en Àldre som jag fÄr skicka pÄ service.

80talisten visar prov pÄ ett vÀldigt trevligt exempel som jag skulle kunna tÀnka mig, trevlig tavla i fint skick :)

Tillbaka
Topp