• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Molle
13mm, men lug to lug Àr 50,2mm, sÄ jag tror den kommer upplevas plattare Àn 13mm.

Edit: Ser nu att mÄtten dessutom stÄr dÀr. Synd att inte den bilden hittades med bra upplösning tidigare, för dÀr stÄr det ju 22mm ocksÄ. TÀnkte bestÀlla GS-gummit sÄ det finns hemma nÀr klockan kommer.

Nyinkommet igÄr, pÄ med ett nato sÄ fick den hÀnga med till jobbet :) titta inte pÄ bakgrunden dÄ det Àr skyddsobjekt :nailbiting:

efPUzEA.jpg

KlÀmde pÄ nya Prospex kinetic GMT diver (SUN019/021) dag pÄ Magnussons ur i GBG. De hade alla modeller inne.

Intryck:
1: Stora som as. Större Àn min förra 300m tuna.
2: Bra finish!
3: Kanonbra nytt icke stÀmplat spÀnne.
4: Bra djup i urtavlan.
5: Tung som fan pÄ lÀnk.
6: BÀttre pÄ gummi. Nya gummit Àr Àven det riktigt riktigt bra! Mer silicon i blandningen Àr min gissning. Mycket mjukare Àn tidigare Seiko-gummin.

KlÀmde pÄ nya Prospex kinetic GMT diver (SUN019/021) dag pÄ Magnussons ur i GBG. De hade alla modeller inne.

Intryck:
1: Stora som as. Större Àn min förra 300m tuna.
2: Bra finish!
3: Kanonbra nytt icke stÀmplat spÀnne.
4: Bra djup i urtavlan.
5: Tung som fan pÄ lÀnk.
6: BÀttre pÄ gummi. Nya gummit Àr Àven det riktigt riktigt bra! Mer silicon i blandningen Àr min gissning. Mycket mjukare Àn tidigare Seiko-gummin.
Vart Àr bilderna yonsson? Behövs ju bilder! :p

NÄgon som kan bidra med mer info / lÀnk om de olika GS GMT, med modellref? yonsson ?

(Bilder nedan tagna frÄn goggle)

Vad jag förstÄtt finns det en limited edition, den utan GMT Ring (?)

temp1.jpg

Denna saknar GMT Ring, ref SBGM031 (?)

temp2.jpg

Är detta samma tavla och ref? Ser svart ut, men kan vara fotot?

temp3.jpg

Detta Àr vÀl den som yonsson har postat nÄgra sidor innan? SBGM027? Finns den med andra tavlor/urverk?

Om det finns nÄgon lÀnk dÀr jag kan lÀsa mer om dessa modeller hade det varit uppskattat :)
JĂ€vligt fina klockor!

Senaste inköpet. Tillsammans med SKX007 och SARB065 utgör nu Seiko hÀlften av klock-"samlingen".

bild.JPG.jpeg

Fantastisk klocka! Den Àr pÄ min radar sedan den kom ut! JAg antar att du bestÀllde frÄn seyajapan.

De Àr ju pÄ "rea" nu för 2.900 SEK dÀr men hur mycket blev det i slutÀndan med Frakt och TUll? (Du kan gÀrna PM'a mig om du inte vill posta...)

HUr bÀr sig SARG'en ? sitter den smidig eller högt uppe pÄ handleden?
JAg mÄste erkÀnna att den nÀstan hÄller mig tillbaka frÄn att köpa min hetbegÀrd 556i frÄn SInn eftersom man fÄr egentligen liket mycket klocka för e brÄkdel av pengan.

NÀr du har den pÄ wristen - hur prominetn upplever du zifforna? JAg frÄgar eftersom de ser helt stilrent ut pÄ vissa bilder och pÄ nÄgra bilder fÄr man nÀstan intryck att de Àr överproportionell stora....

Hach, frÄgor över frÄgor - hjÀlps nog inte, en sÄdan mÄste införskaffas. Hoppas bara att dett inte bara blir en "substitutklocka".....

Fantastisk klocka! Den Àr pÄ min radar sedan den kom ut! JAg antar att du bestÀllde frÄn seyajapan.

De Àr ju pÄ "rea" nu för 2.900 SEK dÀr men hur mycket blev det i slutÀndan med Frakt och TUll? (Du kan gÀrna PM'a mig om du inte vill posta...)

HUr bÀr sig SARG'en ? sitter den smidig eller högt uppe pÄ handleden?
JAg mÄste erkÀnna att den nÀstan hÄller mig tillbaka frÄn att köpa min hetbegÀrd 556i frÄn SInn eftersom man fÄr egentligen liket mycket klocka för e brÄkdel av pengan.

NÀr du har den pÄ wristen - hur prominetn upplever du zifforna? JAg frÄgar eftersom de ser helt stilrent ut pÄ vissa bilder och pÄ nÄgra bilder fÄr man nÀstan intryck att de Àr överproportionell stora....

Hach, frÄgor över frÄgor - hjÀlps nog inte, en sÄdan mÄste införskaffas. Hoppas bara att dett inte bara blir en "substitutklocka".....

Helt rÀtt. Jag bestÀllde frÄn Seyia. Fungerade utmÀrkt, förutom att posten inte informerade mig om att paketet hade kommit. NÀr jag vÀl fick en pÄminnelse sÄ hade paketet legat 9 dagar pÄ uthÀmtningsstÀllet... Ingen fraktkostnad, dÀremot 25% moms och nÄgra tior i tull. Allt som allt landade det pÄ ca 3500 kr.

Klockan har en liten tendens att hamna nÄgot högt pÄ handleden, men det har nog mer med min handled Àn med klockan att göra. Siffrorna Àr ganska stora och jag kan förstÄ att man kan ha problem med det, men jag gillar det. Det kanske hade varit snyggare om 12 och 6 hade varit i samma storlek som övriga siffror, men samtidigt gör det ju klockan lite speciell. NÀr jag sÄg klockan sÄ kÀnde jag direkt att jag ville ha en. Sedan vet jag inte hur mycket jag kommer att anvÀnda den. Jag har en Àven en Stowa Flieger, som pÄ nÄgot sÀtt hamnar i samma kategori av klocka, men det Àr alltid kul med lite omvÀxling.

NÄgon som kan bidra med mer info / lÀnk om de olika GS GMT, med modellref? yonsson ?

(Bilder nedan tagna frÄn goggle)

Vad jag förstÄtt finns det en limited edition, den utan GMT Ring (?)

temp1.jpg

Denna saknar GMT Ring, ref SBGM031 (?)

temp2.jpg

Är detta samma tavla och ref? Ser svart ut, men kan vara fotot?

temp3.jpg

Detta Àr vÀl den som yonsson har postat nÄgra sidor innan? SBGM027? Finns den med andra tavlor/urverk?

Om det finns nÄgon lÀnk dÀr jag kan lÀsa mer om dessa modeller hade det varit uppskattat :)
JĂ€vligt fina klockor!

De tvÄ översta Àr ju jÀkligt fina. NÄgon som vet hur Grand Seiko-utbudet ser ut hos KlockmÀster? De verkar vara AD för GS.

De tvÄ översta Àr ju jÀkligt fina. NÄgon som vet hur Grand Seiko-utbudet ser ut hos KlockmÀster? De verkar vara AD för GS.

De vÀcker ett sjukt ha-begÀr hos mig iaf :)

Hittade en lÀnk, som var ungefÀr det jag letade efter: GS GMT modeller listade efter ref:

http://yeomanseiko.com/2009/10/26/grand-seiko-gmt-automatic/

De tvÄ översta verkar vara samma tavla, mörkblÄ. LE i 1000 ex. Kan bli dyrt om man ska fÄ tag i en sÄdan :)
Även SBGM011 verkar vĂ€ldigt fin, men gjord i 30 ex :cigar:

Som jag skrev ovan: Samtliga modeller i nuvarande sortiment finns listade via lÀnken och den sista du avbildat Àr en 001. Inte en 011.

Ja, tack för svaret.

Som JAG skrev ovan, lÀnken jag postade sammanfattade olika GMT modeller och jag tycker SBGM011 verkar fin, gjord i 30 exemplar. Din Àr ocksÄ fin, jag Àr medveten att det Àr en 001 ;) 011 Àr utan GMT-ring, svart tavla och guldvisare och index.

Vad tycker du om den pÄ lÀnk? Var funderat pÄ att testa min 6105-8000 pÄ lÀnk Àven om det till viss del Àr hÀdelse. ;)

Den blir lite underlig pÄ lÀnk. PÄ gummi kommer boetten till sin rÀtt, man ser hur knasigt fet den Àr. PÄ lÀnk blir den lite oformlig tycker jag. Men ser knappt var klockan börjar och slutar. Men helt dÄligt Àr det inte. Men mÀrkligt mycket annorlunda.
Har knappt anvÀnt den pÄ evigheter sÄ jag ville ingjuta lite nytt liv. :)

Äh, jag slĂ€nger upp lite bilder pĂ„ mina Seikos. Har börjat fingra lite pĂ„ dem igen och det Ă€r rĂ€tt roliga klockor för smĂ„ pengar.
Det Àr ett par ebay-köp som sÀkert Àr fullpepprade med aftermarket-delar, men det stör mig inte. Jag har dem för att jag tycker om dem. Tuffa, prisvÀrda klockor.
Favoriten Àr sÄklart tjockisen.
2014-08-20 12.20.30.jpg

6105-8009
2014-08-20 12.21.19.jpg

6309-7290
2014-08-20 12.22.58.jpg

6117-6410
2014-08-20 12.21.52.jpg

6309-7040
2014-08-20 12.22.40.jpg

6309-7040
2014-08-20 12.22.27.jpg

Äh, jag slĂ€nger upp lite bilder pĂ„ mina Seikos. Har börjat fingra lite pĂ„ dem igen och det Ă€r rĂ€tt roliga klockor för smĂ„ pengar.
Det Àr ett par ebay-köp som sÀkert Àr fullpepprade med aftermarket-delar, men det stör mig inte. Jag har dem för att jag tycker om dem. Tuffa, prisvÀrda klockor.
2014-08-20 12.20.30.jpg

6105-8009
2014-08-20 12.21.19.jpg

6309-7290
2014-08-20 12.22.58.jpg

6117-6410
2014-08-20 12.21.52.jpg

6309-7040
2014-08-20 12.22.40.jpg

6309-7040
2014-08-20 12.22.27.jpg

6309-7040, Grrraow! :wideyed::woot:

2014-08-20 12.20.30.jpg

6105-8009
2014-08-20 12.21.19.jpg

6309-7290
2014-08-20 12.22.58.jpg

6117-6410
2014-08-20 12.21.52.jpg

6309-7040
2014-08-20 12.22.40.jpg

6309-7040
2014-08-20 12.22.27.jpg

Riktigt fina, bra samling! :)

Fastnade speciellt för 6105an som ser ruggigt fin ut, och 6309-7040 pÄ grönt zulu som ser ut att ha varit med om en del.

Riktigt fina, bra samling! :)

Fastnade speciellt för 6105an som ser ruggigt fin ut, och 6309-7040 pÄ grönt zulu som ser ut att ha varit med om en del.
Vettefasen vad det har rÄkat ut för men hÀrligt schleten Àr den. Ringen gÄr inte att rubba. Försökt fÄ av den men icke.

Tillbaka
Topp