• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hittade en gammal quartz Seiko Àr den gammal tro ? 7123-8300 992231 tycker rÀtt bra om den :happyhappy:
Bild 13.jpg

ty7ajyvu.jpg

Kolla pÄ min pÀrla... Njut av den stilrena tavlan, knapparnas udda placering och medveten att den drivs av det legendariska 7A28 urverket. Köpt hÀr pÄ forummet. Jag Àr inte riktigt en quartz-man men denna klocka förstÀrkte mitt intresse för Àldre och lite mer sofistikerade quartzare.... Inte minst om det stÄr Seiko pÄ tavlan.

NÄgon som orkar vÀga sin skx007/009... med ett superoyster pÄ?

Edit: Fick svar nu. Tack ÀndÄ!

NÄgon som testat nÄgot av följande?
18mm GS vikspÀnne.
22mm GS gummi (avsett för SBGA029/31)
image.jpg

Nu Ă€r det nĂ€ra att jag klickar hem en skx007 frĂ„n watchhub. Är det nĂ„gon som bestĂ€llt dĂ€rifrĂ„n, Ă€r dom pĂ„litliga?

Nu Ă€r det nĂ€ra att jag klickar hem en skx007 frĂ„n watchhub. Är det nĂ„gon som bestĂ€llt dĂ€rifrĂ„n, Ă€r dom pĂ„litliga?
I princip alla har handlat dÀrifrÄn och utan problem. Finns massor om dem pÄ forumet. Gör en sökning sÄ hittar du svar pÄ alla eventuella frÄgor du kan ha om dem.

Och vÀlkommen hit!

Ja, lite löjligt kanske, men fint Àr det. :)

Vad tycks om gummit dÄ? Inte priset alltsÄ, utan utseendet?

http://forum.tz-uk.com/showthread.p...-Arrival-modem-killer-GS-Diver-NATO-pics-pg-4

Gummit var snyggt! Har lite svĂ„rt för sick-sacken eller vad de kallas vid bandhornen dĂ€r de fĂ€ster. Är de typ lufthĂ„l eller vad Ă€r de? Finns ju billiga gummit som följer med skx007 och den Ă€r byggd pĂ„ samma fula obekvĂ€ma sĂ€tt.

Gummit var snyggt! Har lite svĂ„rt för sick-sacken eller vad de kallas vid bandhornen dĂ€r de fĂ€ster. Är de typ lufthĂ„l eller vad Ă€r de? Finns ju billiga gummit som följer med skx007 och den Ă€r byggd pĂ„ samma fula obekvĂ€ma sĂ€tt.
Det Àr till för att gummit ska kunna sitta bekvÀmt, men ÀndÄ följa handleden nÀr handleden "krymper" under vattnet (vid dykning).

Dagens Seiko. Inköpt för att kunna hÄlla koll pÄ skottÄr. Fick dock behÄlla den 3 sekunder innan frun snodde den. Kan ju alltid frÄga henne om datumet iaf. :pompus:
leap.jpg

Grym! En vittavlad sÄdan var den första klocka jag köpte för mer Àn 1000 spÀnn. StÀllde fram den en halvtimme en gÄng för att kunna kolla in ÄrsvÀxlingen en nyÄrsafton i lugn och ro innan champagnekorkarna började flyga.

KÀnner mig lite tokig idag, undrar ifall man skall ropa in sig en Seiko?! FrÄgan Àr, kommer man att bÀra den, Hmm :meh:

KÀnner mig lite tokig idag, undrar ifall man skall ropa in sig en Seiko?! FrÄgan Àr, kommer man att bÀra den, Hmm :meh:
Beror ju pÄ vilken du köper sÄklart. :D
Är du medlem pĂ„ TZUK? Ligger en titankvartsare dĂ€r idag för 5 papp med +-20spy, GMT och evighetskalender. SvĂ„rslaget.

Tillbaka
Topp