• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Grattis till er och lite avundsjuk pÄ er att ni gillar modellen.
Har vÀldigt svÄrt för Tuna modellerna, de ser sÄ stora ut, nÀstan hockey puck pÄ armen, mÄste sÀga att jag Àven inte Àr sÄ stor fan av alla Panerai modeller heller, för stort.
MÄste kanske klÀmma pÄ en nÄgon dag för att kanska falla ner i den kvicksanden...?
Brukar vanligtvis gilla storlekar runt 38-40mm men jag har verkligen inte svÄrt för denna pÄ knappa 48. Visst den Àr stor, men trots att jag har nÄgot mindre handleder pÄ 17,5cm sÄ sitter den rÀtt bra. NÀrvaron har den, men den ser liksom inte för stor ut. Rakt framifrÄn pÄ mig:
image.jpeg

Sen Àr den ju sÄ rÄ och fulsnygg och det har jag med tiden börjat Àlska. I början tyckte jag de bara var fula men inte lÀngre. Ser pÄ den mer som ett verktyg Àn en klocka nÀstan.
image.jpeg

image.jpeg
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Brukar vanligtvis gilla storlekar runt 38-40mm men jag har verkligen inte svÄrt för denna pÄ knappa 48. Visst den Àr stor, men trots att jag har nÄgot mindre handleder pÄ 17,5cm sÄ sitter den rÀtt bra. NÀrvaron har den, men den ser liksom inte för stor ut. Rakt framifrÄn pÄ mig:
image.jpeg

Sen Àr den ju sÄ rÄ och fulsnygg och det har jag med tiden börjat Àlska. I början tyckte jag de bara var fula men inte lÀngre. Ser pÄ den mer som ett verktyg Àn en klocka nÀstan.
image.jpeg

image.jpeg
Fan, den Àr antingen jÀvligt snygg eller sÄ lurar dina fina bilder mig ;)
DÄ Àr jag med i leken som @Chuck
Dags att inhandla en snart, upprepar mÀster chucks ord, vilken ska man satsa pÄ som rookie?
Jag gillar Bjoerlins sÄ kanske slÄr till pÄ en sÄdan efter provning, Àven jag har 17-18 i armar sÄ bör nog inte se allt för illa ut pÄ handleden...
 
nytt fint band pÄ Alpenisten!

har en frÄga!
Alpenisten Àr mÀrkt 200meter med den skruvade kronan istÀllet för 100 meter som resten av SARB/SARX/SARG... Men den undre, till kompassringen.. hur Àr den tÀtad? nÄgon som vet?
 

Bilagor

  • 20160503_120929.jpg
    20160503_120929.jpg
    67.4 KB · Visningar: 58
  • 20160503_122103.jpg
    20160503_122103.jpg
    102.1 KB · Visningar: 59
  • IMG_1488.JPG
    IMG_1488.JPG
    124.1 KB · Visningar: 60
  • IMG_1490.JPG
    IMG_1490.JPG
    127.3 KB · Visningar: 57
  • IMG_1493.JPG
    IMG_1493.JPG
    75.7 KB · Visningar: 54
  • IMG_1494.JPG
    IMG_1494.JPG
    94.8 KB · Visningar: 59
  • IMG_1497.JPG
    IMG_1497.JPG
    90 KB · Visningar: 56

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Fan, den Àr antingen jÀvligt snygg eller sÄ lurar dina fina bilder mig ;)
DÄ Àr jag med i leken som @Chuck
Dags att inhandla en snart, upprepar mÀster chucks ord, vilken ska man satsa pÄ som rookie?
Jag gillar Bjoerlins sÄ kanske slÄr till pÄ en sÄdan efter provning, Àven jag har 17-18 i armar sÄ bör nog inte se allt för illa ut pÄ handleden...
Tror vÀl inte att det kan gÄ fel. Jag gillar de senaste tonfiskarna (031, 035 och 037) sÄ det var dÀrför jag köpte en sÄdan. Vissa gillar designen pÄ de Àldre. Unken bild men sÄhÀr ser den ut pÄ avstÄnd:
image.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tror vÀl inte att det kan gÄ fel. Jag gillar de senaste tonfiskarna (031, 035 och 037) sÄ det var dÀrför jag köpte en sÄdan. Vissa gillar designen pÄ de Àldre. Unken bild men sÄhÀr ser den ut pÄ avstÄnd:
image.jpeg
Fan vad sugen man blir nu. Det Àr för mycket Seiko nu assÄ blir tokig, helgen Àr rÀddad. Ska googla tunor tills jag drömmer om dem pÄ nÀtterna, dÄ mÄr man bra :hungry:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan, den Àr antingen jÀvligt snygg eller sÄ lurar dina fina bilder mig ;)
DÄ Àr jag med i leken som @Chuck
Dags att inhandla en snart, upprepar mÀster chucks ord, vilken ska man satsa pÄ som rookie?
Jag gillar Bjoerlins sÄ kanske slÄr till pÄ en sÄdan efter provning, Àven jag har 17-18 i armar sÄ bör nog inte se allt för illa ut pÄ handleden...
SBBN031 eller SBBN015.
@Chuck frÄgade ju dock om den grymmaste och dÄ sÀger jag valfri Cermet Tuna eller SBDB008/009.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Glöm inte att det just nu slÀpps massa olika nya versioner i diverse prisklasser. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Precis som chuck mÄste man googla i 3 dagar, alla dessa olika o nummer...
Rena grekiskan för en amatör.
Den du hade va fin ocksÄ SBBN031, har du kvar den?
SÄld men saknad. Kolla recensionen, dÀr finns de flesta modellerna listade utifrÄn storlek och urverk. Det finns 300,600,1000m, kvarts, mekaniska, spring drive. Med platt safirglas, med kupat hardlex. Med Cermet shroud, svarteloxerad shroud, keramisk shroud, metallshroud. Titanboett, stÄlboett.

Finns MASSVIS!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Av de som sticker ut/dunkar extra i hjÀrtat Àr de molle visa med guld/svart eller hel svarta.
Men de dÀr japanska krumelurerna mÄste vara fel? 50-52/53? De kan inte vara vÄra mm vÀl? De Àr juh sjukt stora dÄ...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Av de som sticker ut/dunkar extra i hjÀrtat Àr de molle visa med guld/svart eller hel svarta.
Men de dÀr japanska krumelurerna mÄste vara fel? 50-52/53? De kan inte vara vÄra mm vÀl? De Àr juh sjukt stora dÄ...
Kör du en Nissan Micra? AnvÀnder du yfront-kalsonger? SkÀrp dig! :D

Boetterna Àr koniska, alltsÄ smalare vid toppen Àn botten, de upplevs dÀrför mindre Àn mÄtten antyder. Med det sagt har jag inga problem att bÀra en 56mm G-Shock. Tonfiskarna Àr heliumtÀta verktyg byggda för att tÄla allt och för att vara lÀttlÀsta. Med det sagt tycker jag 300m tonfiskarna Àr klockrena storleksmÀssigt.
 
Topp