• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu ska vi inte döma hÀr, respekt @Jockinho ;)
image.gif
 

jistanes

Cartier
Fan, sjukt sugen pÄ en sÄn hÀr burk.
image.jpeg

Älskar tavlan, men klockan Ă€r inte direkt en klassisk skönhet? :) Varför tycker man den Ă€r cool? Jag förstĂ„r inte, men jag vill ha den... 3500,- ska dom ha.
Samma stil som denna Monster jag ocksÄ vill ha. Lite mer klassisk stil iaf... svÄrt att vÀlja!
image.jpeg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Dags att tÀnda grillen med Alpinisten pÄ armen. Haft SKX007 pÄ hela dagen nÀr det varit trÀdgÄrdsarbete och köra skrÀp till tippen pÄ schemat sÄ jag firar att man Àr klar med dagens arbete med en öl, grillning och klockbyte :)
f5HROW4.jpg
 

jistanes

Cartier
Fan, sjukt sugen pÄ en sÄn hÀr burk.
image.jpeg

Älskar tavlan, men klockan Ă€r inte direkt en klassisk skönhet? :) Varför tycker man den Ă€r cool? Jag förstĂ„r inte, men jag vill ha den... 3500,- ska dom ha.
Samma stil som denna Monster jag ocksÄ vill ha. Lite mer klassisk stil iaf... svÄrt att vÀlja!
image.jpeg
BestÀllde bÄda. SÀg inget till min fru.
Hoppas jag har karaktÀr nog att skicka tillbaka den jag gillar minst. :)
 

StÄlvictor

Breitling
Hej alla! Jag badade med klockan idag i det svinkalla vattnet som Norrland erbjuder (lÀs 6+) och sen nÀr jag satt i den varma solen sÄ sÄg jag att fukt började uppenbara sig pÄ insidan av glaset.

Jag brukar bada med den i normaltemperaturer och dĂ„ har aldrig liknande uppstĂ„tt sĂ„ jag antar att kylan orsakade kondens. Har lagt den pĂ„ element och det mesta har försvunnit nu men vad mer kan jag göra? Är det farligt/skadligt pĂ„ ngt sĂ€tt?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    61.9 KB · Visningar: 98

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hej alla! Jag badade med klockan idag i det svinkalla vattnet som Norrland erbjuder (lÀs 6+) och sen nÀr jag satt i den varma solen sÄ sÄg jag att fukt började uppenbara sig pÄ insidan av glaset.

Jag brukar bada med den i normaltemperaturer och dĂ„ har aldrig liknande uppstĂ„tt sĂ„ jag antar att kylan orsakade kondens. Har lagt den pĂ„ element och det mesta har försvunnit nu men vad mer kan jag göra? Är det farligt/skadligt pĂ„ ngt sĂ€tt?
Det Àr inte sÄ bra. Speciellt inte saltvatten.
Du bör kontrollera urverket sÄ att det inte börjat rosta, samt (med tanke pÄ framtiden) byta packningar och trycktesta.
Fukten kan ha funnits i klockan ett tag men gjorde sig pÄmind nu nÀr du kylde ned glaset iom badet.
 
Topp