• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

6117-8000 var ju jÀkligt rÄ, verkar vara i bra storlek ocksÄ! Hur sÀllan dyker dom upp?
De Àr rÀtt ovanliga, ja. GÄr ju att hitta i risigt skick, men för att hitta en i fint skick fÄr man leta ett tag eller öppna plÄnboken till bredden.

"Behövde" ny jobbklocka, Seiko levererar alltid sÄ det blev min första Monster, en SRP311J.
OriginallÀnken var ju löjligt omstÀndig att reglera sÄ den Äkte genast pÄ ett natoband istÀllet..!

Ska bli kul & se hur vÀl det uppdaterade urverket hÄller tiden...

Monster.JPG

Ramlade in ett monster hos mig ocksÄ lagom till helgen.
image.jpg

En klocka jag inte alls förstod mig pÄ för nÄgra Är sedan men som pÄ senare tid smygit sig pÄ, speciellt efter andra generationen dök upp med sina uppgraderingar. FrÀmst köpte jag den som arvtagare till SKX007 som jag tröttnat rejÀlt pÄ som grovbeater.

Helt klart en "egen" klocka i sin design, gillar den mer och mer.

Vad som avgjorde för mig var uppgraderingen, tycker den ser vÀsentligt bÀttre ut med "tand-indexerna", men framför allt det nyare urverket.

Första dygnet gick den ca +5 men igÄr kvÀll la jag den pÄ sidan över natten & imorse var gÄngavikelsen precis +-0..!
Inte illa alls..

Var pÄ Gamla klockor pÄ Roslagsgatan idag och bunkrade Seiko 6139 Ät Maro idag Ä klÀmde pÄ den hÀr. SÄg cool ut Ä 2' skulle han ha. Ingen aning om det Àr vÀrt men slÀnger upp den som ett tips ifall nÄn Àr sugen. Tror det Àr Seikorea, han gillar inte skruva med dem lÀngre.
image.jpg

yonsson, Gs var sÄld men han hade en svart stor krono, en blÄ 6139 med tysk dagskiva som behövde service Ä nÄn till, var sjukt stressad nÀr ja dÀr Ä kolla egentligen bara pÄ maros medan han langa fram massa Ä hade chefen i örat:)

Var pÄ Gamla klockor pÄ Roslagsgatan idag och bunkrade Seiko 6139 Ät Maro idag Ä klÀmde pÄ den hÀr. SÄg cool ut Ä 2' skulle han ha. Ingen aning om det Àr vÀrt men slÀnger upp den som ett tips ifall nÄn Àr sugen. Tror det Àr Seikorea, han gillar inte skruva med dem lÀngre.

GÄtt förbi dÀr sÄ mÄnga gÄnger men aldrig gÄtt in, kanske ska man ta sig en titt!

image.jpg
image.jpg

DÄ var den hemma! Lite besviken pÄ att den var sÄ pass liten, tycker kronos gör sig bÀst pÄ 40-42mm men annars sÄ. Riktigt rasslig lÀnk sÄ byter bandet imorgon, hade tÀnkt mig ett mörkbrunt racing men glest med det i krokarna (inom EU..)

Erik1
Tycker den ser bra ut! Är den 38-39mm? Kolla timefactors för ett rallystrap, kostar typ 120kr och Ă€r helt ok.

image.jpg
image.jpg

DÄ var den hemma! Lite besviken pÄ att den var sÄ pass liten, tycker kronos gör sig bÀst pÄ 40-42mm men annars sÄ. Riktigt rasslig lÀnk sÄ byter bandet imorgon, hade tÀnkt mig ett mörkbrunt racing men glest med det i krokarna (inom EU..)
FIN! Hoppas du vÀnjer dig vid storleken. Annars finns det sÀkert andra som kan ta över facklan.

Erik1
Tycker den ser bra ut! Är den 38-39mm? Kolla timefactors för ett rallystrap, kostar typ 120kr och Ă€r helt ok.
Tackar! Jo, 38mm utan krona, 40mm med. Jo hittat lite men ute efter exakt denna,
http://www.singularstraps.se/shop/images/1938/racing_smÄ_ox.jpg/
och det verkar glest helt Àrligt. Kikat hos tycon import, timefactors & watch-band center.

Ang. gamla klockor Àr gubben trevlig men knepig. Visar enbart upp det du först frÄgar efter och plockar ogÀrna fram mer, sÄ kasta inte bara ut nÄgot utan det du verkligen vill se. Han har dock mycket fint och Àr trevlig sÄ vÀrt ett besök!

image.jpg

Bodde tamefan granne, sÄ nÀr som pÄ nÄgon minut, med den dÀr butiken men aldrig varit dÀr. Verkar som man missat nÄgot.

Tillbaka
Topp