Dragit in min kÀre far i SeikotrÀsket, hÀr Àr hans första
![]()
Bra val, grym blÄ fÀrg pÄ tavla etc! Och rÀtt bra lÀnk med. Hade nog behÄllit min lÀngre om den saknat 5 i loggan, gillar inte det tyvÀrr :-/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dragit in min kÀre far i SeikotrÀsket, hÀr Àr hans första
![]()
à Àven i rosa fÀrg tro??Och finns det i dam-storlek?![]()
Enda Seikosykaren som verkligen ger mig habegÀr. MÄste fixa en, nÄgon gÄng.Ibland undrar jag varför jag hÄller pÄ med för stora tonfiskar, mm300 o dyl nÀr jag har denna SBCM023.
![]()
Fyller alla mina behov och Àr i rÀtt storlek.
MĂ„ste nog testa nya SBDN017/019 och se om den kan konkurrera.
Ibland undrar jag varför jag hÄller pÄ med för stora tonfiskar, mm300 o dyl nÀr jag har denna SBCM023.
![]()
Fyller alla mina behov och Àr i rÀtt storlek.
MĂ„ste nog testa nya SBDN017/019 och se om den kan konkurrera.
FÄr man frÄga vad "riktigt dyr" innebÀr för denna?Dom Àr riktigt fina, Àven om jag har bestÀmt mig att snart lÀgga ut min till försÀljning. Men den kommer vara riktigt riktigt dyr eftersom den Àr super mint.
![]()
Skx031/33 serien Àr hÀrlig. Tror det Àr för svÄrt för att vara vÀrt. Det Àr nog lÀttast att försöka hitta reservdelar och byta hela glaset.![]()
GÄr det att fÄ bort revan pÄ glaset? Och hur gÄr man tillvÀga?
Jag har en SBGM029 (vilken jag förutsÀtter Àr jÀmförbar med -027, rÀtta mig om jag har fel) och jag tycker inte den upplevs som topptung. Tycker den Àr balanserad och sjÀlva klockan ser för övrigt tjockare ut i profil Àn vad den upplevs.Jag Àr rysligt sugen pÄ en SBGM025 men Àr lite smÄtt fundersam om höjden. De av er som har 027, hur topptung upplever ni den pÄ lÀnk?
Ăr pĂ„ i Molde pĂ„ jobb och gick förbi en skylt som det stod "Ă rets SEIKO forhandler" pĂ„ sĂ„ sjĂ€lvklart sĂ„ gick jag in för att kika lite. Butiken drivs av, vad jag förstĂ„r, ett par som dessutom Ă€r utbildade urmakare bĂ€gge tvĂ„. VĂ€ldigt trevliga mĂ€nniskor och jag blev kvar i nĂ€stan en timme och pratade klockor. Ryktet om KS gruppköp pĂ„ kommande Padi dykaren har spridit sig, dĂ„ dom berĂ€ttade att det hade dom hört talas om jaBra Jobbat @yonsson och @Molle !!
Butiken sÀljer lite allt möjligt men har en stor Seiko monter och roligast av allt en Grand Seiko monter med lite gott och blandat i!
Ăr inte sĂ„ insatt i GS och dom olika modellerna men det Ă€r ju aldrig försent att lĂ€ra sig lite
TyvÀrr sÄ hade jag inte annat Àn mobiltelefonen att fota med sÄ beklagar kvaliteten.
![]()
Dom har tydligen varit à rets Seiko forhandler bÄde 2014 och 2015. Extra roligt nÀr man tÀnker pÄ att Molde verkligen inte Àr en stor stad.
![]()
Ăvre hyllan
![]()
Nedre hyllan
![]()
En kund hade bestÀllt en i Titan men inte fullfört köpet, sÄ hÀr fanns det möjlighet till lite förhandling förstod jag det som ifall nÄgon Àr sugen
![]()
Var tvungen att testa
Gick dÀrifrÄn med en GS katalog och ett leende, som sagt riktigt trevligt par och jag tyckte det var otroligt kul med Grand Seiko i lilla Molde.
Edit: Priset i Norge var 62,950 för sttÄlmodellen och 64,950 för titan
Mögel Àr underskattatTvÄ paket lÄg och vÀntade pÄ posten idag
HÀr Àr de hemslÀpade.
![]()
6306 och en SBDC039
![]()
Det blev handledshot pÄ 6306'an
![]()
SBDC039 la jag tillbaka i lÄdan och den ligger till försÀljning.
Hoppas jag nÄgon gÄng inser att jag inte ska ha annat Àn mögliga klockor
Ett stort tack till @yonsson och @Seikosthlm för att ni hjÀlper mig att komma till insikt![]()
Bonetto 284 kommer jag köra pĂ„ min sĂ„ fort den kommer fram. Jag kollar postnords app 10 ggr om dagen. Dom ser ut sĂ„hĂ€r.Ăr riktigt nĂ€ra att bestĂ€lla hem en srp775 som
Sommarbeater. Vintage hade ju förstÄs varit trevligt men jag vill ha nÄtt mer tÄligt och framför allt vattentÀtt.
Dock hade jag gÀrna kört gummiarmband till sÄ det fÄr bestÀllas separat. Vad rekommenderar ni? Ett med viklÄs hade suttit fint men kanske Àr svÄrt att fÄ tag pÄ?
Jag anmÀler intresse! PM:a om du vet en nivÄ du Àr nöjd med...Dom Àr riktigt fina, Àven om jag har bestÀmt mig att snart lÀgga ut min till försÀljning. Men den kommer vara riktigt riktigt dyr eftersom den Àr super mint.
![]()
Vad rekommenderar ni? Ett med viklÄs hade suttit fint
Tack för trevlig liten rapport, sĂ„g fin ut pĂ„ handleden!Ăr pĂ„ i Molde pĂ„ jobb och gick förbi en skylt som det stod "Ă rets SEIKO forhandler" pĂ„ sĂ„ sjĂ€lvklart sĂ„ gick jag in för att kika lite. Butiken drivs av, vad jag förstĂ„r, ett par som dessutom Ă€r utbildade urmakare bĂ€gge tvĂ„. VĂ€ldigt trevliga mĂ€nniskor och jag blev kvar i nĂ€stan en timme och pratade klockor. Ryktet om KS gruppköp pĂ„ kommande Padi dykaren har spridit sig, dĂ„ dom berĂ€ttade att det hade dom hört talas om jaBra Jobbat @yonsson och @Molle !!
Butiken sÀljer lite allt möjligt men har en stor Seiko monter och roligast av allt en Grand Seiko monter med lite gott och blandat i!
Ăr inte sĂ„ insatt i GS och dom olika modellerna men det Ă€r ju aldrig försent att lĂ€ra sig lite
TyvÀrr sÄ hade jag inte annat Àn mobiltelefonen att fota med sÄ beklagar kvaliteten.
![]()
Dom har tydligen varit à rets Seiko forhandler bÄde 2014 och 2015. Extra roligt nÀr man tÀnker pÄ att Molde verkligen inte Àr en stor stad.
![]()
Ăvre hyllan
![]()
Nedre hyllan
![]()
En kund hade bestÀllt en i Titan men inte fullfört köpet, sÄ hÀr fanns det möjlighet till lite förhandling förstod jag det som ifall nÄgon Àr sugen
![]()
Var tvungen att testa
Gick dÀrifrÄn med en GS katalog och ett leende, som sagt riktigt trevligt par och jag tyckte det var otroligt kul med Grand Seiko i lilla Molde.
Edit: Priset i Norge var 62,950 för sttÄlmodellen och 64,950 för titan
Har haft den i ca 6 Är och den gÄr som tÄget, en riktig slitvarg som pallar det mesta. Jag uppskattar att du svarade pÄ min frÄga. FÄr bli att höra med urmakare vad dem skulle ta för detta arbeteSkx031/33 serien Àr hÀrlig. Tror det Àr för svÄrt för att vara vÀrt. Det Àr nog lÀttast att försöka hitta reservdelar och byta hela glaset.
Söker du 7s26-0040 Crystal pÄ eBay sÄ fÄr du upp en del alternativ. Kanske vÀrt med safir om du ÀndÄ inte hittar original ?Har haft den i ca 6 Är och den gÄr som tÄget, en riktig slitvarg som pallar det mesta. Jag uppskattar att du svarade pÄ min frÄga. FÄr bli att höra med urmakare vad dem skulle ta för detta arbete![]()
A det vore lÀtt vÀrt med Safir. Ska man köpa glas sjÀlv och lÀmna in för byte? eller tror du urmakaren tar illa upp dÄ han endast fÄr betalt för arbetet, men inte fÄr sÀlja glaset?Söker du 7s26-0040 Crystal pÄ eBay sÄ fÄr du upp en del alternativ. Kanske vÀrt med safir om du ÀndÄ inte hittar original ?
Jag har faktiskt ingen aning. Tror inte nÄgon skulle ta illa upp. Du har ju gjort halva jobbet liksomA det vore lÀtt vÀrt med Safir. Ska man köpa glas sjÀlv och lÀmna in för byte? eller tror du urmakaren tar illa upp dÄ han endast fÄr betalt för arbetet, men inte fÄr sÀlja glaset?
Behöver inte vara original