SLA017
Silver
Vad va det för skoj du missade dÄ?
Freemans Sporting Club Seikon. Min bank hade block pÄ internetköp frÄn dem och nÀr dom hade rÀttat till det sÄ var den slut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad va det för skoj du missade dÄ?
Ah, fan va surt! Bar att fortsÀtta jaga!Freemans Sporting Club Seikon. Min bank hade block pÄ internetköp frÄn dem och nÀr dom hade rÀttat till det sÄ var den slut![]()
Komisk timing, satt ovh surfade 6159 igÄr.6159 idag
![]()
Tror Rios ligger runt samma prisklass och kvalitet som Hirsch. Just den fĂ€rgen du har passar nog bĂ€ttre till vit tavla. Riktigtmörkt brunt eller svart skulle nog passa bĂ€ttre.Testar med lĂ€derband men jag tycker inte fĂ€rgen kĂ€nns helt hundra. Kanske nĂ„nting lite mörkare och glansigare? Ute efter en mer dressad look Ă€n lĂ€nken. Ăr det Hirsch som gĂ€ller om man inte tĂ€nkt lĂ€gga ner multum pĂ„ ett band?
JACKPOT6159 idag
![]()
Om man skall se nÄgon form av skillnad sÄ fÄr det nog bli över lÄng tid. Tvekar pÄ att jag kommer vara sÄ noga över flera mÄnader.1000% sÀker, ECUn kompenserar för de ytterst smÄ positionsavvikelser som uppstÄr.
Hur ska du testa? Med tanke pÄ att spring drive diffar typ 3 sekunder/mÄnad tar det ju flera mÄnader att testa.![]()
Jag kan inte riktigt se stilbrottet, men klockan var snygg!Stilbrott Àr skoj!![]()
SBBN037 pÄ dop.
MÄngen man tycker ju att 48mm tooldykare och kostym Àr verboten, gillar att du inte Àr en av dem.Jag kan inte riktigt se stilbrottet, men klockan var snygg!
Har aldrig förstĂ„tt mig pĂ„ folk som blir upprörda över vad nĂ„n annan har pĂ„ handleden. Ăr du bekvĂ€m med klockan sĂ„ funkar den till klĂ€derna.MĂ„ngen man tycker ju att 48mm tooldykare och kostym Ă€r verboten, gillar att du inte Ă€r en av dem.
Stilbrott Àr mycket skoj.Stilbrott Àr skoj!![]()
SBBN037 pÄ dop.
Stilbrott Àr skoj!![]()
SBBN037 pÄ dop.
Idag fick alpinisten följa med ut och klÀttra. Hade den dock inte pÄ mig nÀr jag faktiskt klÀttrade
![]()
Ja det funkar riktigt bra! Var inte den klockan jag köpte bandet till, men det Àr pÄ den bandet oftast sitter nu.Jag har alltid haft ett litet horn i sidan till alpinisten av nÄgon konstig anledning, men den passar riktigt djÀkla bra pÄ det bandet.
Ăr pĂ„ i Molde pĂ„ jobb och gick förbi en skylt som det stod "Ă rets SEIKO forhandler" pĂ„ sĂ„ sjĂ€lvklart sĂ„ gick jag in för att kika lite. Butiken drivs av, vad jag förstĂ„r, ett par som dessutom Ă€r utbildade urmakare bĂ€gge tvĂ„. VĂ€ldigt trevliga mĂ€nniskor och jag blev kvar i nĂ€stan en timme och pratade klockor. Ryktet om KS gruppköp pĂ„ kommande Padi dykaren har spridit sig, dĂ„ dom berĂ€ttade att det hade dom hört talas om jaBra Jobbat @yonsson och @Molle !!
Butiken sÀljer lite allt möjligt men har en stor Seiko monter och roligast av allt en Grand Seiko monter med lite gott och blandat i!
Ăr inte sĂ„ insatt i GS och dom olika modellerna men det Ă€r ju aldrig försent att lĂ€ra sig lite
TyvÀrr sÄ hade jag inte annat Àn mobiltelefonen att fota med sÄ beklagar kvaliteten.
![]()
Dom har tydligen varit à rets Seiko forhandler bÄde 2014 och 2015. Extra roligt nÀr man tÀnker pÄ att Molde verkligen inte Àr en stor stad.
![]()
Ăvre hyllan
![]()
Nedre hyllan
![]()
En kund hade bestÀllt en i Titan men inte fullfört köpet, sÄ hÀr fanns det möjlighet till lite förhandling förstod jag det som ifall nÄgon Àr sugen
![]()
Var tvungen att testa
Gick dÀrifrÄn med en GS katalog och ett leende, som sagt riktigt trevligt par och jag tyckte det var otroligt kul med Grand Seiko i lilla Molde.
Edit: Priset i Norge var 62,950 för sttÄlmodellen och 64,950 för titan