• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Premium Boutique Limited Edition has been launched.
SBGR103
500,000JPY+Tax
42mm in diameter.
30 pcs.
It carries the inscription "SEIKO PREMIUM BOUTIQUE LIMITED EDITION GINZA" engraved on the case back.

img_topics01.jpg
Roséindex pÄ svart var ju nice.

Hej

Hoppas det gÄr bra att jag stÀller en frÄga hÀr!

Är pĂ„ jakt efter en SKX007 men den verkar vara slutsĂ„ld överallt! Är det nĂ„gon som har tips vart man kan hitta en?

Nu blev jag lite nyfiken. Vad för delar har du bestÀllt frÄn yobokies?

"RÀtt" sekundvisare och svart insert med stor lumeplupp. Kom snabbt pÄ Yobokies eftersom det var tvÄ stycken easy fix. Inga stora förÀndringar men det blir ett lite steg nÀrmare originalet. Skulle vilja ha en annan krona ocksÄ. It's all in the details!

Hej

Hoppas det gÄr bra att jag stÀller en frÄga hÀr!

Är pĂ„ jakt efter en SKX007 men den verkar vara slutsĂ„ld överallt! Är det nĂ„gon som har tips vart man kan hitta en?
Finns pÄ monsterwatches ocksÄ ser det ut som, men smidigare att köpa en beggad om du inte absolut vill ha en ny.

Är nybliven Ă€gare till en Seiko SRP773 (kunde inte hejda mig) och efter ett par veckor pĂ„ armen har jag noterat lite smĂ„saker som stör en smula. Datumet ligger lite snett vissa dagar och jag fann bĂ„de damm och en liten fibertrĂ„d pĂ„ urtavlan. Har kunnat lĂ€sa mig till att det inte Ă€r helt ovanligt med lite skrĂ€p och datumet handlar nog mest om att det inte "sprĂ€tter" rĂ€tt alla dagar. Man verkar ocksĂ„ ha snĂ„lat med den matta fĂ€rgen baktill pĂ„ sekundvisaren.

Trots att jag Àr en petig sate Àr det inget som Àr sÀrskilt upprörande, men eftersom det Àr min första Seiko Àr jag nyfiken pÄ om det slarvas lite rent generellt i de billigare segmenten? Vad sÀger ni som har mer Seiko-rutin?

NÄgon av "seikoiterna" som kan tipsa om vart jag bestÀller SRP777? Eller nÄgon som vill flippa sin?

"RÀtt" sekundvisare och svart insert med stor lumeplupp. Kom snabbt pÄ Yobokies eftersom det var tvÄ stycken easy fix. Inga stora förÀndringar men det blir ett lite steg nÀrmare originalet. Skulle vilja ha en annan krona ocksÄ. It's all in the details!
Passar en 6309 bezel till nya turtlen? Vilka inserts passar?

Varit sugen pÄ den dÀr ocksÄ. Gillar dykare med GMT, och utseendet, men den verkar sÄ sjukt stor bara...

48mm Àr ju stort, vÀldigt stort. Men 51mm pÄ lÀngden gör den ÀndÄ bÀrbar (utan att hÀnga över sÄ att sÀga). En vÀnjer sig och pÄ sommaren gÄr det bra för egen del men inget som nog kommer att sitta pÄ varje dag.

JÀmförelse med skx
image.jpeg

Tillbaka
Topp