Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snygg bild. Saknar min. Som tur Àr har man en ny pÄ ingÄng
Efter jag sÄg din blev jag efter mycket om och men sugen att prova en ÀndÄ. Hittade en pÄ WUS.Snygg bild. Saknar min. Som tur Àr har man en ny pÄ ingÄng![]()
Som jag uppfattat det kommer det en lite uppdaterad version.Ăr det nĂ„gon som vet hur seikos planer ser ut angĂ„ende skx007? Folk berĂ€ttar att den Ă€r svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ och det fĂ„r mig att fundera pĂ„ om de har slutat tillverka den i förmĂ„n för de nya turtle-klockorna.
Passar en 6309 bezel till nya turtlen? Vilka inserts passar?
Det finns ju Seikodykare i "damstorlekar". Vet att jag sett nÄgra vintage, finns sÀkert moderna motsvarigheter ocksÄ.
EDIT: HĂ€r tex. 32mm...
https://adventuresinamateurwatchfettling.wordpress.com/2015/01/14/lady-diver-the-seiko-2205-0760/
Men tack för hjÀlpen! Sjukt bra hjÀlp man fÄr hÀr av alla trevliga medlemmarVad sÀgs om 2205-0760? Ett litet Hi Beat pro diver mÀsterverk.
![]()
Eller varför inte en Quartz 2625-0010
![]()
Tur att man har döttrar att shoppa till
skx015 Àr pepsi i 37 mm variant. Borde passa Àven nÀtta hÀnder och som jag ovan nÀmnde mÄnga 7c43 verk (quartz) Àr midsize. Fast Àven dom Àr ju 37 mm. Du ville ha mindre förstod jag det som?Jag vet inte om det Àr jag som Àr usel pÄ att googla fram(antagligen), eller om seiko Àr svÄrgooglade.. Hur som har jag inte hittat nÄgot. Tack för hjÀlpen! Har du nÄgra tips pÄ fler seiko-ur i damstorlek?
Och "pepsi" finns inte i damstorlek?![]()
Det ska jag absolut kolla uppEller alla Quartz mÀsterverk med 6458 resp 7c43 verket![]()
Tror det blir svÄrt att hitta skx015. Den verkar ju vara slut sedan lÀnge. Skulle kollat pÄ watchrecon och sökt pÄ 7c43. De flesta Àr ju frÄn 80 talet men hÄller fortfarande tiden bra!Det ska jag absolut kolla uppVar kan man köpa dessa hÀrligheter? Och vad Àr rimliga priser..?
Ăr dom alltsĂ„ 37? NĂ€r jag googlar tycker jag det stĂ„r 38 överallt(Ă€ven om det inte Ă€r sĂ„ stor skillnad kanske med 1 mm..skx015 Ă€r pepsi i 37 mm variant. Borde passa Ă€ven nĂ€tta hĂ€nder och som jag ovan nĂ€mnde mĂ„nga 7c43 verk (quartz) Ă€r midsize. Fast Ă€ven dom Ă€r ju 37 mm. Du ville ha mindre förstod jag det som?
Monsterwatches verkar dock ha SKX013 i lager.Tror det blir svÄrt att hitta skx015. Den verkar ju vara slut sedan lÀnge. Skulle kollat pÄ watchrecon och sökt pÄ 7c43. De flesta Àr ju frÄn 80 talet men hÄller fortfarande tiden bra!
Du har nog rĂ€tt dĂ€r med storleken. Dessutom ser vĂ€l de flesta dykare automatiskt större ut.Ăr dom alltsĂ„ 37? NĂ€r jag googlar tycker jag det stĂ„r 38 överallt(Ă€ven om det inte Ă€r sĂ„ stor skillnad kanske med 1 mm..
Jag har aldrig provat sÄ svÄrt att veta.. Antagligen Àr dom lite stora pÄ mig. Min 36 mm Datejust kÀnns nÀstan pÄ grÀnsen, vet inte om jag vÄgar gÄ upp i storlek..
Men tack för hjÀlpen! Sjukt bra hjÀlp man fÄr hÀr av alla trevliga medlemmarhar du fler tips? Och var hittar man dessa ur, som man vÄgar köpa ifrÄn? Och vad Àr rimliga priser?
(Antar att pepsin bara finns i stor storlek?)
Finns mindre men inga i befintligt sortiment. Vintage som gĂ€ller.Ăr dom alltsĂ„ 37? NĂ€r jag googlar tycker jag det stĂ„r 38 överallt(Ă€ven om det inte Ă€r sĂ„ stor skillnad kanske med 1 mm..
Jag har aldrig provat sÄ svÄrt att veta.. Antagligen Àr dom lite stora pÄ mig. Min 36 mm Datejust kÀnns nÀstan pÄ grÀnsen, vet inte om jag vÄgar gÄ upp i storlek..
Enligt @yonsson (tror jag det var) sĂ„ skulle det dras ner pĂ„ tillverkningen av SKX till förmĂ„n för de nyare serierna, men de skulle inte sluta tillverkas.Ăr det nĂ„gon som vet hur seikos planer ser ut angĂ„ende skx007? Folk berĂ€ttar att den Ă€r svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ och det fĂ„r mig att fundera pĂ„ om de har slutat tillverka den i förmĂ„n för de nya turtle-klockorna.
Bezeln och insert passar inte. Förutom andra dimesioner sÄ anvÀnder 6309 en fjÀdrande kula till att skapa klicken, medan reissuen har en cirkulÀr klickfjÀder. TyvÀrr Àr Àven insertet av andra dimensioner pÄ reissuen Àn pÄ 6309:an. Vad jag vet Àr det endast Harold (Yobokies) som har mod-inserts som passar reissuen.Passar en 6309 bezel till nya turtlen? Vilka inserts passar?
Fanns varken med orange eller gul tavla. 7002 Àr skitklockor, hÄll dig borta. I princip samtliga har utbytta delar och slutkörda urverk.Vad tycker panelen om "Speedtimercollection" pÄ ebay? De lÀgger ut refurbade seikosar som verkar okej?
![]()
en 7002 som sÀljs för typ 850 spÀnn, men de hade vÀl aldrig orange tavla(?)
All right, dÄ undviks domFanns varken med orange eller gul tavla. 7002 Àr skitklockor, hÄll dig borta. I princip samtliga har utbytta delar och slutkörda urverk.
Nja har hört en del skit om dem. Skulle hÄlla mig borta. Edit: pucktrea. WtfVad tycker panelen om "Speedtimercollection" pÄ ebay? De lÀgger ut refurbade seikosar som verkar okej?
![]()
en 7002 som sÀljs för typ 850 spÀnn, men de hade vÀl aldrig orange tavla(?)
Skulle en lÀnk/bild skickas med dÀr som du missade?Finns mindre men inga i befintligt sortiment. Vintage som gÀller.
HÀr har du en 2205 som Àr 34mm. Första jag hittade sÄ se det inte som en rekommendation. Finns/fanns mÄnga varianter i lady size.![]()
Ja sorrySkulle en lÀnk/bild skickas med dÀr som du missade?Jag ska absolut kika pÄ den ref'en
![]()