• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

HÄller med yonsson hÀr. 95% av det som sÀljs pÄ ebay Àr hopplock av klockor med varierande resultat.
Forum som sagt sÄllar bort en del dÀr du kan kolla upp sÀljaren och vad denna sÄlt innan. En sökning pÄ www.watchrecon.com söker igenom sÀljesannonser pÄ de största klockforumen. Sen Àr det att ha lite tÄlamod som gÀller och lÀsa pÄ om hur de ska se ut, och frÄga panelen hÀr. Jag har sjÀlv lÀrt mig den hÄrda vÀgen med ett par riktiga felköp. Uteslutande nÀr jag varit för ivrig:D SÄklart Àr det bÀsta att hantera ett exemplar som Àr original, dÄ fÄr man en bra uppfattning om alla detaljer och hur de ska se ut i textur och material tex. Ibland kan man inte det och dÄ Àr det bilder som gÀller, som yonsson nÀmnde i sitt svar.
/David

image.jpeg

Nyinkommet?

LÀngesedan jag postade i forumet, har varit extremt distraherad under de senaste 10 mÄnaderna... Dags att gÄ tillbaka till klockintresset.

Ångrar att jag sĂ„lde min SBGM001 förra sommaren, dags att införskaffa nĂ„got liknande. Har kikat pĂ„ den nya modellen SBGM027 och tĂ€nkte kolla om ni vet vart man kan fĂ„ tag pĂ„ en för bĂ€sta pris, ny eller begagnad. NĂ„gon ny GS Ă„terförsĂ€ljare som sĂ€ljer via nĂ€tet till Sverige? KĂ€nner redan till Higuchi och SeiyaJapan.

Tack pÄ förhand!

Öppnade klockrullen dĂ€r min 6105 legat ca en vecka och möts av det hĂ€r:
20160609_213836.jpg

Ett par Är gammalt reprogummi. JÀkla tur att det inte gick av nÀr jag hade klockan pÄ mig. Kolla era band med jÀmna mellanrum.
/David

Tillbaka
Topp