Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite vÄgat. Du tror inte du blir abstinent?Hehe, ska trappa ner till 9![]()
Hmm, kanske! Din pepsi Àr jag bra avis pÄ, saknar en sÄdan.Lite vÄgat. Du tror inte du blir abstinent?
Jag har ju en av varje (en svart, en pepsi) sÄ jag Àr nöjd. Kanske vore kul med en tvÄraders 7c43a, men dom brukar gÄ för mycket dyrare Àn 7548orna![]()
Jag tycker du fÄr nöja dig med dina 9 stHmm, kanske! Din pepsi Àr jag bra avis pÄ, saknar en sÄdan.
Ja de Àr mycket nice! Har en 7c43-7010 Ärsklocka:
![]()
/David
Haha, ja jag fÄr vÀl försöka!Jag tycker du fÄr nöja dig med dina 9 stFin Ärsklocka!
Verkar som att just den modellen inte lĂ€ngre görs. Jag rĂ„der dig att hĂ„lla utkik pĂ„ watchrecon.Sugen pĂ„ att skaffa min första Seiko, och hittade snzf13 nĂ€r jag kikade runt lite. Lyckas dock inte hitta den nĂ„gonstans. Ăr det nĂ„gon som vet var den gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„, eller nĂ„gon som kanske rĂ„kar sitta pĂ„ en och kan tĂ€nka sig att sĂ€lja?
Det Àr straffbart i min vÀrld med kamera fokus pÄ allt annat Àn klockan men i detta fall gÄr det faktiskt att göra ett undantag, men bara om det Àr samma utsiktEn vanlig dag pÄ liquid pool lounge med 7c43-7010 förstÄs.
![]()
7c43an verkar hamna i fokus hur jag Àn gör.Det Àr straffbart i min vÀrld med kamera fokus pÄ allt annat Àn klockan men i detta fall gÄr det faktiskt att göra ett undantag, men bara om det Àr samma utsikt![]()
Ok jag postar till pÄ 7c43-7010?
7c43an verkar hamna i fokus hur jag Àn gör.
![]()
Du Àr inte i Sverige förmodar jag ?Ok jag postar till pÄ 7c43-7010?
![]()
Fick tipset hÀr att handla safirglas till Skx007 frÄn Dagaz. Yobokies verkar dock vara mindre domed, och jag vill inte bygga sÄ mycket pÄ höjden.
SĂ„, hur kontaktar man Yobokies?
Inte via hans photobucket som hundratals foruminlÀgg pÄstÄr iallafall.
Och om man vill passa pÄ att skaffa coin edge bezel pÄ det, var lÀmnar man in för glas- och bezelbyte?
Har vi nÄn pÄ forumet som fixar att tÀta klockan ordentligt?
Maila [email protected]Fick tipset hÀr att handla safirglas till Skx007 frÄn Dagaz. Yobokies verkar dock vara mindre domed, och jag vill inte bygga sÄ mycket pÄ höjden.
SĂ„, hur kontaktar man Yobokies?
Inte via hans photobucket som hundratals foruminlÀgg pÄstÄr iallafall.
Och om man vill passa pÄ att skaffa coin edge bezel pÄ det, var lÀmnar man in för glas- och bezelbyte?
Har vi nÄn pÄ forumet som fixar att tÀta klockan ordentligt?
Bonetto 284!Ok, sÄ har jag blivit med tonfisk sbbn031 - tack @Fujoor. (Du har som vanligt rÀtt @yonsson, trots spec sitter den som gjuten!) Den medföljande lÀnken fÄr nog vila i lÄdan. Tunor ser ju grymma ut pÄ zulu, men för bad söker jag det perfekta gummibandet. Problemet Àr att "riktiga" tunagummin blir för lÄnga och isofrane likasÄ. (Ogillar starkt nÀr flÀrpen blir typ 5 cm...) NÄn som har ett bra förslag pÄ ett lite kortare gummi av riktigt hög klass?
Vegas, baby!! Ha sÄ skoj, förutsÀttningarna finns ju.En vanlig dag pÄ liquid pool lounge med 7c43-7010 förstÄs.
![]()
Tack för snabbt svar!Maila [email protected]
Packningar kan du ju byta sjÀlv, finns hos Dagaz
Du skulle ju byta glas...Tack för snabbt svar!
Ok, synd att inte Yobokies hade packningar, dÄ hade man kunnat bestÀlla allt dÀrifrÄn.
Men om jag bestÀller packningar frÄn Dagaz, kan man enkel byta de sjÀlv verkligen? Det krÀvs vÀl glaspress för att byta glaspackningen?
Riktig fin den dÀr!
Tack, den Àr tjusigRiktig fin den dÀr!![]()
Ah, sjÀlvklart. Trodde i min enfald att man bytte "framifrÄn".Du skulle ju byta glas...
DÄ mÄste du ju ta bort bÄde baklock, krona och det gamla glaset.
Jag hade gÄtt till Klockmaster.Ah, sjÀlvklart. Trodde i min enfald att man bytte "framifrÄn".
Men ok, man plockar hem delarna frÄn Yobokies, Dagaz o grabbarna. Sen dÄ, var byter man billigt och sÀkert? NÀr jag googlat runt verkar det inte superenkelt trots tummen inte helt mitt i handen.
Ok jag postar till pÄ 7c43-7010?
![]()
NĂ„gon som vet om strapcodes superoysters passar en 7548? Ăr det samma Ă€ndlĂ€nkar som pĂ„ en skx?
Tackar. Ăverraskande med tanke pĂ„ att strapcode sjĂ€lva inte vissteJag köpte ett Superoyster 22/18 frĂ„n Strapcode till min 7548. För passform, se bilder:
![]()
![]()