• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FÄtt ett tips om en 6138-8030 Japan edition i blÄtt och svart. Vad kan vÀrdet ligga pÄ en sÄn i bra skick. Med lÀnk och allt original. NÄn som har bra koll? RÀtt snygg modell (lÄnat frÄn nÀtet)
seiko 6138.JPG

Lite vÄgat. Du tror inte du blir abstinent? :)
Jag har ju en av varje (en svart, en pepsi) sÄ jag Àr nöjd. Kanske vore kul med en tvÄraders 7c43a, men dom brukar gÄ för mycket dyrare Àn 7548orna :)
Hmm, kanske! Din pepsi Àr jag bra avis pÄ, saknar en sÄdan.
Ja de Àr mycket nice! Har en 7c43-7010 Ärsklocka:
IMG_2238.jpg

/David

SUMOSUMOSUMOSUMOSUUUMMOOOO!!

PĂ„ strapcode endmill och MM ratcheting-clasp.

LÀnken kÀnns som en uppdatering mot orginal vilken upplevs lite lite ihÄlig.

Endlinksen passade naturligtvis inte. Fick fila ner dem.. men vÀl dÀr sitter de bra. Ska nog försöka polera lite pÄ ovansidan sÄ de matchar boeten bÀttre.. men det blir en annan kvÀll!

Bilagor

• 20160610_230204.jpg
    20160610_230204.jpg
    133.7 KB · Visningar: 87
  • 20160610_230256.jpg
    20160610_230256.jpg
    135.6 KB · Visningar: 93
  • 20160610_230505.jpg
    20160610_230505.jpg
    57 KB · Visningar: 89
Sugen pĂ„ att skaffa min första Seiko, och hittade snzf13 nĂ€r jag kikade runt lite. Lyckas dock inte hitta den nĂ„gonstans. Är det nĂ„gon som vet var den gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„, eller nĂ„gon som kanske rĂ„kar sitta pĂ„ en och kan tĂ€nka sig att sĂ€lja?

Sugen pĂ„ att skaffa min första Seiko, och hittade snzf13 nĂ€r jag kikade runt lite. Lyckas dock inte hitta den nĂ„gonstans. Är det nĂ„gon som vet var den gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„, eller nĂ„gon som kanske rĂ„kar sitta pĂ„ en och kan tĂ€nka sig att sĂ€lja?
Verkar som att just den modellen inte lÀngre görs. Jag rÄder dig att hÄlla utkik pÄ watchrecon.

Fick tipset hÀr att handla safirglas till Skx007 frÄn Dagaz. Yobokies verkar dock vara mindre domed, och jag vill inte bygga sÄ mycket pÄ höjden.
SĂ„, hur kontaktar man Yobokies?
Inte via hans photobucket som hundratals foruminlÀgg pÄstÄr iallafall. :rage:
Och om man vill passa pÄ att skaffa coin edge bezel pÄ det, var lÀmnar man in för glas- och bezelbyte?
Har vi nÄn pÄ forumet som fixar att tÀta klockan ordentligt?

Fick tipset hÀr att handla safirglas till Skx007 frÄn Dagaz. Yobokies verkar dock vara mindre domed, och jag vill inte bygga sÄ mycket pÄ höjden.
Och om man vill passa pÄ att skaffa coin edge bezel pÄ det, var lÀmnar man in för glas- och bezelbyte?

Maila honom pÄ
Yobokies(a)yahoo punkt com punkt hk
Han svarar pÄ nÄgra timmar!

Det finns ingen hemsida!

Maila [email protected]
Packningar kan du ju byta sjÀlv, finns hos Dagaz

• Like
Reactions: Ale
Ok, sÄ har jag blivit med tonfisk sbbn031 - tack @Fujoor. (Du har som vanligt rÀtt @yonsson, trots spec sitter den som gjuten!) Den medföljande lÀnken fÄr nog vila i lÄdan. Tunor ser ju grymma ut pÄ zulu, men för bad söker jag det perfekta gummibandet. Problemet Àr att "riktiga" tunagummin blir för lÄnga och isofrane likasÄ. (Ogillar starkt nÀr flÀrpen blir typ 5 cm...) NÄn som har ett bra förslag pÄ ett lite kortare gummi av riktigt hög klass?

Ok, sÄ har jag blivit med tonfisk sbbn031 - tack @Fujoor. (Du har som vanligt rÀtt @yonsson, trots spec sitter den som gjuten!) Den medföljande lÀnken fÄr nog vila i lÄdan. Tunor ser ju grymma ut pÄ zulu, men för bad söker jag det perfekta gummibandet. Problemet Àr att "riktiga" tunagummin blir för lÄnga och isofrane likasÄ. (Ogillar starkt nÀr flÀrpen blir typ 5 cm...) NÄn som har ett bra förslag pÄ ett lite kortare gummi av riktigt hög klass?
Bonetto 284!

Tack för snabbt svar!
Ok, synd att inte Yobokies hade packningar, dÄ hade man kunnat bestÀlla allt dÀrifrÄn.
Men om jag bestÀller packningar frÄn Dagaz, kan man enkel byta de sjÀlv verkligen? Det krÀvs vÀl glaspress för att byta glaspackningen?
Du skulle ju byta glas...
DÄ mÄste du ju ta bort bÄde baklock, krona och det gamla glaset.

• Like
Du skulle ju byta glas...
DÄ mÄste du ju ta bort bÄde baklock, krona och det gamla glaset.
Ah, sjÀlvklart. Trodde i min enfald att man bytte "framifrÄn".
Men ok, man plockar hem delarna frÄn Yobokies, Dagaz o grabbarna. Sen dÄ, var byter man billigt och sÀkert? NÀr jag googlat runt verkar det inte superenkelt trots tummen inte helt mitt i handen.

Ah, sjÀlvklart. Trodde i min enfald att man bytte "framifrÄn".
Men ok, man plockar hem delarna frÄn Yobokies, Dagaz o grabbarna. Sen dÄ, var byter man billigt och sÀkert? NÀr jag googlat runt verkar det inte superenkelt trots tummen inte helt mitt i handen.
Jag hade gÄtt till Klockmaster.

• Like
Tillbaka
Topp