Dagaz er stengt fram til 24de juni BTW....Maila [email protected]
Packningar kan du ju byta sjÀlv, finns hos Dagaz
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dagaz er stengt fram til 24de juni BTW....Maila [email protected]
Packningar kan du ju byta sjÀlv, finns hos Dagaz
Bonetto blir det! Men de lÀr ju inte passa pÄ de befintliga bandstiften, och mina "normala" bandstift i lÄdan ser ut att ha en smalare Ànde Àn tunans feta - kÀnns lite osÀkert? Finns det ens smala stift med tjockare Àndar?Bonetto 284!
Bonetto tar fatbars. Jag har det pÄ alla mina. DÀremot rekommenderar jag att du köper extra fatbars dÄ dom blir lite krÄngliga att fÄ ut. Jag brukar köpa frÄn twente(o) pÄ eBay. Tror det var @Magnus (Sthlm) som tipsadeBonetto blir det! Men de lÀr ju inte passa pÄ de befintliga bandstiften, och mina "normala" bandstift i lÄdan ser ut att ha en smalare Ànde Àn tunans feta - kÀnns lite osÀkert? Finns det ens smala stift med tjockare Àndar?
Bonetto blir det! Men de lÀr ju inte passa pÄ de befintliga bandstiften, och mina "normala" bandstift i lÄdan ser ut att ha en smalare Ànde Àn tunans feta - kÀnns lite osÀkert? Finns det ens smala stift med tjockare Àndar?
Jag handlade pÄ watchgecko, hur smidigt som helst@Fujoor har rÀtt i att det gÄr att anvÀnda original fat bars eftersom gummit ger med sig. Man fÄr dock anvÀnda ordentligt med kraft för att tvinga in bandstiftet och det kÀnns som att har man vÀl fÄtt de pÄ plats sÄ kan man glömma att fÄ ut dem igen. Dessutom kÀnns det som onödigt mycket pÄfrestning pÄ sjÀlva gummit imo.
Men hav förströstan. Det finns ett bÀttre alternativ. Det finns "smala" bandstift med tjocka Àndar. Tror de ibland kallas "skinny fat bars". @Spincini vet kanske var man köper?
"tvinga in" och tvinga in. Lite vaselin och vÄld sÄ fÄr man in dom rÀtt lÀtt@Fujoor har rÀtt i att det gÄr att anvÀnda original fat bars eftersom gummit ger med sig. Man fÄr dock anvÀnda ordentligt med kraft för att tvinga in bandstiftet och det kÀnns som att har man vÀl fÄtt de pÄ plats sÄ kan man glömma att fÄ ut dem igen. Dessutom kÀnns det som onödigt mycket pÄfrestning pÄ sjÀlva gummit imo.
Men hav förströstan. Det finns ett bÀttre alternativ. Det finns "smala" bandstift med tjocka Àndar. Tror de ibland kallas "skinny fat bars". @Spincini vet kanske var man köper?
EDIT: Bonettot pÄ bilderna i min förra post Àr monterade med "skinny fat bars", som jag Àr mycket tacksam för att ha fÄtt av Spincini.
Inte hÀngt med i diskussionen men dom hÀr passar i smalare hÄl men i t.ex skx's fetare hÄl http://www.ebay.com/itm/350988588598?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:ITBonetto blir det! Men de lÀr ju inte passa pÄ de befintliga bandstiften, och mina "normala" bandstift i lÄdan ser ut att ha en smalare Ànde Àn tunans feta - kÀnns lite osÀkert? Finns det ens smala stift med tjockare Àndar?
- INSERT DIRTY JOKE HERE -"tvinga in" och tvinga in. Lite vaselin och vÄld sÄ fÄr man in dom rÀtt lÀtt![]()
Det Àr niceEn till (suddigare) bild pÄ Bonetto 300 D...
![]()
Tack för svaren grabbar, detta börjar bli en hÀrligt smal diskussion.@Fujoor har rÀtt i att det gÄr att anvÀnda original fat bars eftersom gummit ger med sig. Man fÄr dock anvÀnda ordentligt med kraft för att tvinga in bandstiftet och det kÀnns som att har man vÀl fÄtt de pÄ plats sÄ kan man glömma att fÄ ut dem igen. Dessutom kÀnns det som onödigt mycket pÄfrestning pÄ sjÀlva gummit imo.
EDIT: Bonettot pÄ bilderna i min förra post Àr monterade med "skinny fat bars", som jag Àr mycket tacksam för att ha fÄtt av Spincini.
7C43:an ska "nÀstan" alltid vara i fokusOk jag postar till pÄ 7c43-7010?
7c43an verkar hamna i fokus hur jag Àn gör.
![]()
@Fujoor har rÀtt i att det gÄr att anvÀnda original fat bars eftersom gummit ger med sig. Man fÄr dock anvÀnda ordentligt med kraft för att tvinga in bandstiftet och det kÀnns som att har man vÀl fÄtt de pÄ plats sÄ kan man glömma att fÄ ut dem igen. Dessutom kÀnns det som onödigt mycket pÄfrestning pÄ sjÀlva gummit imo.
Jag vill ha den dÀr canvasstrapen, var Àr den köpt?! Sjukt snyggt!Har haft bÄda och tycker att dom kÀnns vÀldigt lika trots att nya Àr lite större (lÀngre va?) Gillar dock inte Nato nÀmnvÀrt sÄ just den jÀmförelsen fÄr nÄgon annan stÄ för. Den hÀr combon gillar jag Hadley Roma Cordura strap.![]()
Inte mitt pÄ bild men googla bara namnet sÄ hittar du. Finns pÄ bukten!Jag vill ha den dÀr canvasstrapen, var Àr den köpt?! Sjukt snyggt!
VÀnstra Àr Japan eller?Införskaffade precis en 7C43-7000 made in "KOREA". Jag tog en bild sÄ att ni kan fÄ se skillnaden mellan den Japanska och den Koreanska 7C43:an
![]()
/Roger
JÀvlar vad bra. Extremt fin klocka och bild.SÄdÀr ja, kvÀllsklockan Àr pÄ plats
![]()
(SBGW005)
//Bosse
Strappedfortime.comJag vill ha den dÀr canvasstrapen, var Àr den köpt?! Sjukt snyggt!
Det stÀmmer. Den har "Suwa" symbolen till höger om datumet.VÀnstra Àr Japan eller?