• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blev inspirerad av frÄgan om gummi till Tuna, sÄ jag grÀvde i lÄdan efter ett Bonetto 300 D som jag hittade och monterade. Blev grymt bra IMO...

sbbn015_65.jpg

Riktigt bekvÀmt, viklÄs och vÀndbart ifall man vill ha mönstrade sidan ut...

sbbn015_67.jpg

@frere

Bonetto blir det! Men de lÀr ju inte passa pÄ de befintliga bandstiften, och mina "normala" bandstift i lÄdan ser ut att ha en smalare Ànde Àn tunans feta - kÀnns lite osÀkert? Finns det ens smala stift med tjockare Àndar?
Bonetto tar fatbars. Jag har det pÄ alla mina. DÀremot rekommenderar jag att du köper extra fatbars dÄ dom blir lite krÄngliga att fÄ ut. Jag brukar köpa frÄn twente(o) pÄ eBay. Tror det var @Magnus (Sthlm) som tipsade

Bonetto blir det! Men de lÀr ju inte passa pÄ de befintliga bandstiften, och mina "normala" bandstift i lÄdan ser ut att ha en smalare Ànde Àn tunans feta - kÀnns lite osÀkert? Finns det ens smala stift med tjockare Àndar?

@Fujoor har rÀtt i att det gÄr att anvÀnda original fat bars eftersom gummit ger med sig. Man fÄr dock anvÀnda ordentligt med kraft för att tvinga in bandstiftet och det kÀnns som att har man vÀl fÄtt de pÄ plats sÄ kan man glömma att fÄ ut dem igen. Dessutom kÀnns det som onödigt mycket pÄfrestning pÄ sjÀlva gummit imo.

Men hav förströstan. Det finns ett bÀttre alternativ. Det finns "smala" bandstift med tjocka Àndar. Tror de ibland kallas "skinny fat bars". @Spincini vet kanske var man köper?

EDIT: Bonettot pÄ bilderna i min förra post Àr monterade med "skinny fat bars", som jag Àr mycket tacksam för att ha fÄtt av Spincini.

@Fujoor har rÀtt i att det gÄr att anvÀnda original fat bars eftersom gummit ger med sig. Man fÄr dock anvÀnda ordentligt med kraft för att tvinga in bandstiftet och det kÀnns som att har man vÀl fÄtt de pÄ plats sÄ kan man glömma att fÄ ut dem igen. Dessutom kÀnns det som onödigt mycket pÄfrestning pÄ sjÀlva gummit imo.

Men hav förströstan. Det finns ett bÀttre alternativ. Det finns "smala" bandstift med tjocka Àndar. Tror de ibland kallas "skinny fat bars". @Spincini vet kanske var man köper?
Jag handlade pÄ watchgecko, hur smidigt som helst:)

EDIT: Bonettot pÄ bilderna i min förra post Àr monterade med "skinny fat bars", som jag Àr mycket tacksam för att ha fÄtt av Spincini.
"tvinga in" och tvinga in. Lite vaselin och vÄld sÄ fÄr man in dom rÀtt lÀtt :)

Inte hÀngt med i diskussionen men dom hÀr passar i smalare hÄl men i t.ex skx's fetare hÄl http://www.ebay.com/itm/350988588598?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Tack för svaren grabbar, detta börjar bli en hÀrligt smal diskussion.:)

Har kollat lite mÄtt och det verkar som att seiko fat bars Àr 2,7 mm med 1,4 mm Àndar, standardstiften jag har Àr typ 1,8 resp 0,8 eller 0,9 mm. De "tjocka för dykarur" jag hittar hos watchgecko Àr 2 mm/1,1 mm (https://www.watchgecko.com/divers-watch-spring-bars-22mm.php), Àr dem ni kör pÄ eller finns rentav idealet 2,0/1,4 nÄnstans?

Edit: Gjort bÀttre research, 1,4 verkar vara fel Ätminstone för 22 mm. Ska vara 1,1 enligt flertalet kÀllor. Köper. Tack!

Senast Àndrad:
Funderar pÄ att ev köpa svart dag och datumhjul till skx007,

Typ omöjligt fÄ ut dem, provade idag pÄ ett av mina :blackeye: Olja Àr spring barsen egna glidmedel för att fÄ in dem iaf... :D

Har haft bÄda och tycker att dom kÀnns vÀldigt lika trots att nya Àr lite större (lÀngre va?) Gillar dock inte Nato nÀmnvÀrt sÄ just den jÀmförelsen fÄr nÄgon annan stÄ för. Den hÀr combon gillar jag Hadley Roma Cordura strap.
image.jpeg
Jag vill ha den dÀr canvasstrapen, var Àr den köpt?! Sjukt snyggt!

Inne pÄ dag fyra som SeikoÀgare. Börjar mer och mer förstÄ vad ni menar med att Marinemastern har en sÀrskild nivÄ av finish. Index och visare Àr c00la att titta pÄ. SÀrskilt ojÀmnheterna i lumen Àr roliga att studera. Klockans vikt gör mig inget, det gick snabbt att vÀnja sig.

image.jpg

Tillbaka
Topp