• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu var det Onsdag och guldkronans dag.

20160615_134306.jpg

Tjena, letar klocka i 5000kr klassen. Storlek mellan 38-41mm
Den ska vara pÄ lÀnk och vara en dykarklocka. GÀrna Quartz! Det gör inget om det Àr nÄgot inslag av grönt i tavlan eller bezel. Finns det nÄgra ni i denna trÄden kan tipsa om. Eller vilka sidor man ska börja plöja.
Tack pÄ förhand

Tjena, letar klocka i 5000kr klassen. Storlek mellan 38-41mm
Den ska vara pÄ lÀnk och vara en dykarklocka. GÀrna Quartz! Det gör inget om det Àr nÄgot inslag av grönt i tavlan eller bezel. Finns det nÄgra ni i denna trÄden kan tipsa om. Eller vilka sidor man ska börja plöja.
Tack pÄ förhand
Knepigt att hitta en modell som har alla dina kriterier. Det enda jag kommer pÄ spontant Àr att leta en SKX med mod, eller göra det sjÀlv. Spana in den hÀr 007'an till exempel med grön bezel.

image.jpeg

(Hittad bild)

Tips pÄ bÀsta Seikon för max 10k och ej större Àn 40mm, typ av ur mindre viktigt och begat gÄr ju sÄ klart finfint!
Denna skulle jag gÀrna lÀgga vantarna pÄ. Verkar fantastisk! Missade chansen nÀr den fanns ute pÄ Köp & SÀlj. Grand Seiko SBGF019. Har dock inte nÄgon erfarenhet av hur den Àr. @Molle kanske kan ge lite input.
sbgf019mothers.jpg

Tror bara du hittar Àldre modeller under 40 mm. Typ 6548 och Àldre silverwave modeller (7546?)

GÄr du upp till 42 dÀremot sÄ har du ju mkt att vÀlja pÄ :)

Vad kan bli aktuellt dÄ :)

Denna skulle jag gÀrna lÀgga vantarna pÄ. Verkar fantastisk! Missade chansen nÀr den fanns ute pÄ Köp & SÀlj. Grand Seiko SBGF019. Har dock inte nÄgon erfarenhet av hur den Àr. @Molle kanske kan ge lite input.
sbgf019mothers.jpg
SÄg ju helt klart cool ut! GS lockar ju vÀldigt mycket men som sagt fÄr man sÄ mÄnga GS för de pengarna?

Vad kan bli aktuellt dÄ :)

SÄg ju helt klart cool ut! GS lockar ju vÀldigt mycket men som sagt fÄr man sÄ mÄnga GS för de pengarna?
Just den GSen pÄ bilden gick vÀl för 9 pÄ K&S om jag inte minns fel.

Annars tycker jag seikos 80talare Àr ordentligt grymma. BÄde 7548orna och 7c43orna.

Om man bortser frÄn storlek sÄ Àr nog ÀndÄ En Seiko Tuna det grymmaste du kan fÄ för under 10.

Jag antar att detta Àr rÀtt stÀlle att stÀlla frÄgan; Finns det nÄgon klocka som Àr mycket lik Seiko Pogue men med tvÄ blÄ subdials (panda) till skillnad frÄn den vanliga med bara en subdial i samma fÀrg som tavlan?
Jag har för mig att jag sett nÄgot liknande i dagens klocktrÄd eller vad gör du och din klocka nu, men tÀnkte inte pÄ att titta pÄ ref, och minns inte nÀr jag sÄg den, sÄ det Àr som att leta efter en nÄl i en höstack. Dessutom vill jag minnas att tavlan, till skillnad frÄn den monokroma Pougen var tonad och gick frÄn orange i mitten mot gult utÄt kanterna.
Ärligt talat Ă€r jag inte ens sĂ€ker pĂ„ att det var en Seiko, men jag mĂ„ste ju börja nĂ„gonstans...:confused:

Jag antar att detta Àr rÀtt stÀlle att stÀlla frÄgan; Finns det nÄgon klocka som Àr mycket lik Seiko Pogue men med tvÄ blÄ subdials (panda) till skillnad frÄn den vanliga med bara en subdial i samma fÀrg som tavlan?
Jag har för mig att jag sett nÄgot liknande i dagens klocktrÄd eller vad gör du och din klocka nu, men tÀnkte inte pÄ att titta pÄ ref, och minns inte nÀr jag sÄg den, sÄ det Àr som att leta efter en nÄl i en höstack. Dessutom vill jag minnas att tavlan, till skillnad frÄn den monokroma Pougen var tonad och gick frÄn orange i mitten mot gult utÄt kanterna.
Ärligt talat Ă€r jag inte ens sĂ€ker pĂ„ att det var en Seiko, men jag mĂ„ste ju börja nĂ„gonstans...:confused:

FörlÄt, jag har ingen aning om vilken klocka det kan vara. Men jag kom att tÀnka pÄ den hÀr scenen frÄn Notting Hill apropÄ att du inte var helt hundra pÄ tavlan och att det kanske inte ens var en Seiko :)

http://www.metacafe.com/watch/an-gwqftm2mhn4n/notting_hill_1999_famous_people_anecdote/

FörlÄt, jag har ingen aning om vilken klocka det kan vara. Men jag kom att tÀnka pÄ den hÀr scenen frÄn Notting Hill apropÄ att du inte var helt hundra pÄ tavlan och att det kanske inte ens var en Seiko :)

http://www.metacafe.com/watch/an-gwqftm2mhn4n/notting_hill_1999_famous_people_anecdote/
Ja, jag ser sjÀlv hur spÄnig frÄgan Àr, men nu har jag googlat runt och letat i blindo ungefÀr som man fÄr en lÄt pÄ hjÀrnan och bara minns en strof och efter att ha sökt pÄ nÀtet försöker nynna för alla stackare i nÀrheten...:facepalm:

Och det dÀr klippet Àr f ö grymt kul.

Ja, jag ser sjÀlv hur spÄnig frÄgan Àr, men nu har jag googlat runt och letat i blindo ungefÀr som man fÄr en lÄt pÄ hjÀrnan och bara minns en strof och efter att ha sökt pÄ nÀtet försöker nynna för alla stackare i nÀrheten...:facepalm:

Nej dÄ, menade inte alls att det var en spÄnig frÄga, men den scenen ploppade upp i huvudet pÄ en gÄng :)
Hoppas att nÄgon kan lista ut vilken modell det Àr....hÀr inne i Seiko-trÄden finns ju mÄnga med koll pÄ de flesta modellerna Àven om det skulle vara ett annat mÀrke.

Tillbaka
Topp