• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

HĂ€r har vi vinnaren i Ă„rets Seiko sommarklocka 2016.

20160704_160242.jpg

20160704_160220.jpg

20160704_160216.jpg

PADI ;)

Kyligt med kamouflage-Nato! Gillar det!

Kul @Bjoerlin76 , har du tagit kortet nu? Vad blir det för hoj? CB?
Har inte tagit kortet men har ÀndÄ tÀnkt att övningsköra med farsan sÄ det Àr ingen brÄdska kÀnner jag. TÀnkte ju CB400 frÄn början men kom fram till att jag vill ha en modernare o bÀttre hoj helt enkelt. Köpte dÀrför en strypt CB600 Hornet för nÄgra dagar sedan. :) Ruskigt nöjd.
image.jpeg

Tipsa om pepsi.
TÀnkte komplettera min 6105-8119 och SKX007 med en pepsi. Tycker vintage Àr roligare Àn ny, quartz kan vara lÀge nÀr jag har 2 automatare. BlÄ tavla Àr snyggt ihop med pepsi. Ge mig gÀrna bra tips med ref och kanske en snygg bild.
Bjuder pÄ en bild pÄ min 007 frÄn i kvÀll sÄ lÀnge.
DSC01151.jpg

Tipsa om pepsi. TÀnkte komplettera min 6105-8119 och SKX007 med en pepsi. Tycker vintage Àr roligare Àn ny, quartz kan vara lÀge nÀr jag har 2 automatare. BlÄ tavla Àr snyggt ihop med pepsi. Ge mig gÀrna bra tips med ref och kanske en snygg bild.
5H26-7A19!
Pepsi, mörkblÄ tavla och kvarts. Lite annorlunda och "bulligare" vridringsinlÀgg Àn mÄnga Seikodykare. Case closed!:)
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Finns det nÄgon pepsi-variant som Àr mindre i storleken Àn Skx009? Automatiskt eller quartz spelar ingen roll.
Edit: HÄller pÄ att googla men enklare om man har nÄgot att gÄ pÄ. :)

Jag har en dykare ( behöver inte nÀmna nÄgot mÀrke hÀr) som jag Àr vÀldigt glad för. Men jag kÀnner att det finns tilfÀllen dÄ den Àr för mycket dykare. Jag behöver en " dressare" att byta om till. Det var dÄ jag upptÀckte Seiko JDM ( bla. tack vare denna trÄd) och ja , jag orkade inte lÀsa hela trÄden!!! Men jag har börjat inse vilket fantastiskt mÀrke det Àr. SÄ dÀrför kom detta paket i dag.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Men vilken blev det dÄ?
image.jpeg

image.jpeg

En Seiko Brightz SDGM 001 "Grand cocktail".

Jag har en dykare ( behöver inte nÀmna nÄgot mÀrke hÀr) som jag Àr vÀldigt glad för. Men jag kÀnner att det finns tilfÀllen dÄ den Àr för mycket dykare. Jag behöver en " dressare" att byta om till. Det var dÄ jag upptÀckte Seiko JDM ( bla. tack vare denna trÄd) och ja , jag orkade inte lÀsa hela trÄden!!! Men jag har börjat inse vilket fantastiskt mÀrke det Àr. SÄ dÀrför kom detta paket i dag.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Men vilken blev det dÄ?
image.jpeg

image.jpeg

En Seiko Brightz SDGM 001 "Grand cocktail".
Grattis! En stilfull, snygg klocka.

NÄgon som har en SARB035? Blev lite sugen efter att J. Anthony lovordade den pÄ sin sida.
Googla: why I sold My Rolex watches
;)

ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN !!!!!!
Äntligen har det ramlat in en GS i lĂ„dan. En svinfin SBGA127, köpt av @n1tro idag. Klockan Ă€r gjord i titan och Ă€r dĂ€rför inte lika blank som
dom vanliga GS. Spring Drive Àr det ocksÄ, med sitt magiska svep av sekundvisaren.
Hade egentligen bara tÀnkt möta upp för att prova den... men men... sÄ fort den kom upp ur lÄdan visste jag att det var kört.
KÀnner mig sÄ grymt nöjd....

(DĂ„lig spontanbild)
DSC_0798.JPG

Äntligen har det ramlat in en GS i lĂ„dan. En svinfin SBGA127, köpt av @n1tro idag. Klockan Ă€r gjord i titan och Ă€r dĂ€rför inte lika blank som
dom vanliga GS. Spring Drive Àr det ocksÄ, med sitt magiska svep av sekundvisaren.
Hade egentligen bara tÀnkt möta upp för att prova den... men men... sÄ fort den kom upp ur lÄdan visste jag att det var kört.

(DĂ„lig spontanbild)
DSC_0798.JPG
Grattis! Den dÀr Àr en av de bÀttre i min bok. Djupt sammetsblÄ som fÄ.

(DĂ„lig spontanbild)
DSC_0798.JPG
Grattis, den Àr jÀkligt fin :)
Älskar sunburst tavlan

(DĂ„lig spontanbild)
DSC_0798.JPG
Grattis, mycket fin:)

Fick hem en skx idag och undrar om nÄgon har varit med om att kronan gÀngar vÀldigt ''torrt'' eller vad man ska sÀga?
Kan det vara nÄt junk i krongÀngorna? Ett bra tips Àr att skruva ut och dra ut kronan i yttersta lÀget, ta vaxad tandtrÄd, gör en loop och dra den över gÀngorna.
Lite tillfredstÀllande att se hur rent det blir och hur mycket smuts som fastnar pÄ tandtrÄden. :)
Efter en sÄn behandling sÄ brukar kronan gÀnga riktigt lent.
Och ja, det kan behövas pÄ helt nya klockor. :)

Tillbaka
Topp