• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Long story short (den lÄnga finns i paketöppningstrÄden) sÄ har jag av misstag blivit med fyra SKX fastÀn det var tÀnkt tvÄ.
image.jpeg

Seiko trÀsket Àr djupt...
Snyggt :)
TvÄ J modeller ocksÄ :cool:

UpptÀckte en sak med min 007:a för en stund sedan. NÀr jag skakar den sÄ lÄter det som att nÄgonting sitter löst.. inte varit pÄ detta vis tidigare. NÄgon som vet vad kan bero pÄ?

Senast Àndrad:
Hehe nu Àr vi nÄgot pÄ spÄren! Du Àr ju vÀldigt kunnig och erfaren inom seiko, har du varit med om liknande med en 007:a? Jag kanske ska uppsöka urmakare, för det lÀr vÀl gÄ pÄ garanti.
Jag gissade hej vilt. Har Àgt massa modeller med det urverket och det Àr inget jag nÄgonsin mÀrkt, be en AD öppna klockan.

:( Blir ledsen över det hela.. FÄr göra det imorgon!
Det kan inte bara vara rotorn du hör? Min alpinist va jag orolig för dÄ rotorn hörs vÀldigt tydligt, men det va inga konstigheter. Dock hör jag den inte sÄ bra pÄ min SKX eller Sumo, men har lÀst att iaf pÄ 6r15 kan det variera lite. Om det stÀmmerlÄter jag vara osagt. Det borde inte komma helt plötsligt iofs.

Det kan inte bara vara rotorn du hör? Min alpinist va jag orolig för dÄ rotorn hörs vÀldigt tydligt, men det va inga konstigheter. Dock hör jag den inte sÄ bra pÄ min SKX eller Sumo, men har lÀst att iaf pÄ 6r15 kan det variera lite. Om det stÀmmerlÄter jag vara osagt. Det borde inte komma helt plötsligt iofs.
Klockan har inte Äkt i backen eller nÄgot! Kan det kanske var rotorn som har hoppat lös?

6R15 bygger pÄ 7s26. Tjockare klockor lÄter mindre Àn tunna klockor. Man blir knÀpp av ljud, jag tycker min motorcykel fÄr nya ljud för varje sÀsong. :)

Antar att det hÀr Àr rÀtt trÄd för en frÄga kring en gammal sliten seiko. Som ni ser Àr glaset kras uppe till höger, gÄr det fÄ tag pÄ nytt nÄgonstans eller Àr man förpassad till att hitta en likadan klocka med andra trasiga delar för att sno glaset frÄn den?

UrsÀkta den risiga bilden ;)
WJgECHs.jpg

Bumpar ett gammalt inlÀgg. NÄgon som vet?

Bumpar ett gammalt inlÀgg. NÄgon som vet?

Inte omöjligt men inte helt enkelt heller, upplever att rektangulÀra/fyrkantiga/allt-som-inte-Àr-runt Àr svÄra att hitta. DÀremot knepigt att veta vilket glas som behövs med bara den dÀr bilden. Har du möjlighet att lÀgga upp en skarp bild pÄ baksidan sÄ att texten syns? Alternativt att du textar allt. Sen gÄr det som du sÀger att köpa en likadan klocka.

Inte omöjligt men inte helt enkelt heller, upplever att rektangulÀra/fyrkantiga/allt-som-inte-Àr-runt Àr svÄra att hitta. DÀremot knepigt att veta vilket glas som behövs med bara den dÀr bilden. Har du möjlighet att lÀgga upp en skarp bild pÄ baksidan sÄ att texten syns? Alternativt att du textar allt. Sen gÄr det som du sÀger att köpa en likadan klocka.

Gjorde ett försök att fota, men mobilkameran lÀmnar tyvÀrr mycket att önska.

Det hÀr stÄr pÄ baksidan:
H461 50A [A0] JAPAN C 4 6 2 0 8 7 8

Tillbaka
Topp