• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Gjorde ett försök att fota, men mobilkameran lÀmnar tyvÀrr mycket att önska.

Det hÀr stÄr pÄ baksidan:
H461 50A [A0] JAPAN C 4 6 2 0 8 7 8

Topp! Klockans ref Àr H461-500A vilket krÀver ett glas som heter SA2W95LN00. Jag kollade lite snabbt pÄ eBay och pÄ nÄgra Japanska auktionssidor men hittade inget dÀr. Det Àr nog inte sÄ ofta de kommer upp men du kan spara en sökning pÄ klockans ref (H461-500A) och glasets ref pÄ eBay, om du nu har en anvÀndare dÀr. Har inte kollat Tradera och förvÀntar mig inte att nÄgot dyker upp dÀr. Det Àr i sÄ fall om nÄgon sÀljer en likadan klocka, brukar dyka upp digitalare titt som tÀtt.

Ett annat lite knepigare alternativ Àr att bestÀlla genom Jules Borel som Àr en form av grossist av reservdelar osv, ser ut som att de verkar ha en del i lager: http://www.julesborel.com/s.nl/it.A/id.16030/.f
DÀremot Àr det inte lika lÀtt att bestÀlla genom dem, det krÀvs ett konto som först ska godkÀnnas av dem. Tror fortfarande kraven för att fÄ ett konto Àr att ha ett företag inom klockor/rep, typ.

Sprang pÄ den hÀr modden pÄ nÀtet. Snygg sÀger jag!
13718511_1085435854883676_3055276916485860330_n.jpg
Ref? Ser ju ut som en möjlig SKX ersÀttare.

Inte omöjligt men inte helt enkelt heller, upplever att rektangulÀra/fyrkantiga/allt-som-inte-Àr-runt Àr svÄra att hitta. DÀremot knepigt att veta vilket glas som behövs med bara den dÀr bilden. Har du möjlighet att lÀgga upp en skarp bild pÄ baksidan sÄ att texten syns? Alternativt att du textar allt. Sen gÄr det som du sÀger att köpa en likadan klocka.
Klockmaster TÀby stockholm vet jag har en hel del res delar sÄsom fyrkantiga och rektangulÀra glas. Annars sÄ Àr klock master globen min favorit men har inte sett sjÀlv dÀr om dom har sÄdant. VÀrt att kolla globen innan. Om det Àr lÀngre till TÀby.
Mvh
Mattias

Denna (SNDA57) har lite ovÀntat fÄtt mest armtid i sommar. Köptes i juni. Medföljande nylonband var stelt och fult, men det löste sig med ett Nato (frÄn @Singular).

Gillar sÀrskilt hur extremt lÀttlÀst den Àr samt den fiffiga tavlan kl sex för total minut- och timtid för kronografen. Bra lume ocksÄ. Mitt ex har dessutom legat bÀttre Àn 2 s/mÄn. Hade den haft en smal (typ 7a28-7040) vridring ocksÄ plus en vettig lÀnk snackar vi nÀra optimal funktionalitet i min vÀrld.

(Bild frÄn ett par veckor sedan)
image.jpeg

Tillbaka
Topp