• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
SÄg den hÀr och blev lite nyfiken ganska dÄlig bild men hittar ingen fakta nÀr jag söker nÄgon som vet nÄgot? Verkar i sÄ fall som de blir en del padi varianter!

image.jpg
SÄg den hÀr och blev lite nyfiken ganska dÄlig bild men hittar ingen fakta nÀr jag söker nÄgon som vet nÄgot? Verkar i sÄ fall som de blir en del padi varianter!
Har tagit upp samma klocka pĂ„ sidan 600, just av samma anledning som du, kunde inte hitta nĂ„gonting trots en hel del googlande. Fick inte fram mycket fakta hĂ€r heller men det verkar som Seiko kommer slĂ€ppa lite olika Padi-varianter. Även en annan Padi-klocka tas upp pĂ„ samma sida.

• Like
Reactions: JDQ
Har tagit upp samma klocka pĂ„ sidan 600, just av samma anledning som du, kunde inte hitta nĂ„gonting trots en hel del googlande. Fick inte fram mycket fakta hĂ€r heller men det verkar som Seiko kommer slĂ€ppa lite olika Padi-varianter. Även en annan Padi-klocka tas upp pĂ„ samma sida.
Okej, kommer bara fram en facebook sida nÀr jag googlar! Hoppas den slÀpps ser intressant ut!:)

Hej,

Jag har ett problem jag skulle behöva hjÀlp med om nÄgon av er har nÄgon aning om hur jag kan lösa det :)

ÄndlĂ€nkarna pĂ„ min skx013 har blivit sjukt lösa, efter ett bandbyte, det Ă€r en springa mellan lĂ€nken och boetten och ibland nĂ€r jag rör mig sĂ„ glider tom Ă€ndlĂ€nken över bandhornet... Jag har seikos original bandstift

NÄgot förslag vad det kan vara för fel?

Edit: tidigare har den suttit tight och aldrig rört sig sÄ det blivit en stor glipa..

image.jpeg

Hej,

Jag har ett problem jag skulle behöva hjÀlp med om nÄgon av er har nÄgon aning om hur jag kan lösa det :)

ÄndlĂ€nkarna pĂ„ min skx013 har blivit sjukt lösa, efter ett bandbyte, det Ă€r en springa mellan lĂ€nken och boetten och ibland nĂ€r jag rör mig sĂ„ glider tom Ă€ndlĂ€nken över bandhornet... Jag har seikos original bandstift

NÄgot förslag vad det kan vara för fel?

Edit: tidigare har den suttit tight och aldrig rört sig sÄ det blivit en stor glipa..

image.jpeg
Hur ser den ut underifrÄn? Kan vara den vikta ÀndlÀnken som blivit deformerad.

Hur ser den ut underifrÄn? Kan vara den vikta ÀndlÀnken som blivit deformerad.
Tack för svar, postar bild strax. Tycker inte den blivit deformerad men kan sÄklart ha fel. Det gÀller förresten bÄde ÀndlÀnkarna

Dom kanske fÄtt sig en törn nÀr jag försökte ta loss lÀnken och hade problem med dom feta bandstiften :(
image.jpeg

Jag har börjat intressera mig för vintage Seiko och tÀnker att en Ärsklocka (inte supervintage, dock) vore skoj.
Vilka var dom roligaste modellerna som tillverkades 1985, som jag kan ha pÄ span?

Snudd pÄ skandal att ingen köpt denna blÄfenade tonfisk https://klocksnack.se/threads/seiko-sbbn037-tonfisk-prisbump.57718/ av @Bjoerlin76 Ànnu, tycker jag:)

De nya tunorna Àr ju helt sjukt grymma, jag har i princip varit OWG med min SBBN031 sen innan sommaren och det Àr mer Àn vad nÄgon klocka lyckats med sen 2012...men skaffar man bÄde en blÄ och en svart Àr man kanske sjuk i huvet?

Snudd pÄ skandal att ingen köpt denna blÄfenade tonfisk https://klocksnack.se/threads/seiko-sbbn037-tonfisk-prisbump.57718/ av @Bjoerlin76 Ànnu, tycker jag:)

De nya tunorna Àr ju helt sjukt grymma, jag har i princip varit OWG med min SBBN031 sen innan sommaren och det Àr mer Àn vad nÄgon klocka lyckats med sen 2012...men skaffar man bÄde en blÄ och en svart Àr man kanske sjuk i huvet?
Kanske skulle köpa den bara för att fÄ bandet till Padin.

Blev en SARB017 för mig ocksÄ i alla fall.

7PbNMWE.jpg

Kompassringen var diskretare Àn jag trodde. Jag tycker att det Àr en ganska fÄnig komplikation, men stör mig inte alls nÀr den sitter pÄ armen. Grymt snygg, fast fÄr leta nÄgot roligare lÀderband till den nu ocksÄ bara :)

Seiko fantaster, smakrÄd efterlyses :happyhappy:

Är ute efter en riktig gris beater som kommer hĂ€nga med pĂ„ allt, tĂ€nk rondellkapning, svetsning, hamrande och dylikt och hittat tvĂ„ roliga klockor som kan vara av intresse!

Först upp : sbdn021

Screenshot_20160817-160529.png

Sbdj013
Screenshot_20160817-160510.png

SĂ„ vad tror ni? :):D

IMG_20160817_171729-01.jpeg
Har sökt överallt efter ett snyggt matchande armband i stÄl till denna klocka utan att egentligen hittat nÄgot intressant överhuvudtaget. SÄ mitt hopp stÄr nu till er, Sveriges kunnigaste Seiko fantaster. NÄgon som har en fin lÀnk till sin eller vet nÄgon som passar?
Seiya har lagt upp Cocktail 065:an med sarb017-lÀnken pÄ sig.
image.jpeg

Passformen Àr vÀl sisÄdÀr.

Har för mig att jag sett ett bÀttre alternativ nÄn gÄng men minnet sviker tyvÀrr.

IMG_20160817_171729-01.jpeg
Har sökt överallt efter ett snyggt matchande armband i stÄl till denna klocka utan att egentligen hittat nÄgot intressant överhuvudtaget. SÄ mitt hopp stÄr nu till er, Sveriges kunnigaste Seiko fantaster. NÄgon som har en fin lÀnk till sin eller vet nÄgon som passar?
TyvÀrr det finns inget....sÀlj klockan till mig istÀllet ;)

Verkar vara svÄrt med lÀnkar till Cocktail Time. Snubblade in pÄ en "Grand Cocktail" nÀr jag surfade runt. Det var ju en riktig skönhet (vilket Cocktail Time ocksÄ Àr)!
EZAKNT0.jpg
Äger den dĂ€r och den Ă€r sjukt fin kan jag meddela. LĂ€st mig till att det armbandet inte passar jĂ€ttebra med 065 sĂ„ har inte prövat det faktiskt. Hade varit grymt annars för det Ă€r en mycket trevlig lĂ€nk.

Tillbaka
Topp