• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tillbaka frÄn service. 6105-8110
IMG_20160823_091631.jpg

Blev visst ett lÄngt inlÀgg för en inte sÄ mÀrkvÀrdig klocka, nÄja.

Driver ofta (_alltid_) planlöst runt pÄ auktionssidor i jakten pÄ 70/90-tals seikosar. Denna gÄng hittade jag en till synes trevlig dresskvartsare med blÄ urtavla. Nedan syns den i Seikos katalog frÄn 76.

image.png

image.png

Annonsen hade halvtaskiga bilder och översÀttningen sa mig inte mycket annat Àn att den verkade gÄ men att urtavlan hade nÄgon form av skada. Bilderna skvallrade lite om att klockan kunde vara i stort sett oanvÀnd vilket var orsak nog att lÀgga ett bud, tur nog var det ingen konkurrens sÄ jag kunde knipa den för smÄpengar.

VÀl hemma ser jag att taggen troligen inte stÀmmer till klockan, annat Àn till priset. Armbandet var ett vedervÀrdigt ödleimitation som stank oljefat, tur nog var originalspÀnnet kvar.
image.jpeg

Troligen helt oanvÀnd, inte NOS men nÀra inpÄ.
image.jpeg

image.jpeg

Tavlan har som fÄtt en granitmarmorering, vilket ÀndÄ kÀnns helt okej. Jag lyckades hitta en NOS urtavla men jag vÀntar nog lite med att sÀtta in den.
image.jpeg

image.jpeg

Senast Àndrad:
Blev visst ett lÄngt inlÀgg för en inte sÄ mÀrkvÀrdig klocka, nÄja.

Driver ofta (_alltid_) planlöst runt pÄ auktionssidor i jakten pÄ 70/90-tals seikosar. Denna gÄng hittade jag en till synes trevlig dresskvartsare med blÄ urtavla. Nedan syns den i Seikos katalog frÄn 76.

image.png

image.png

Annonsen hade halvtaskiga bilder och översÀttningen sa mig inte mycket annat Àn att den verkade gÄ men att urtavlan hade nÄgon form av skada. Bilderna skvallrade lite om att klockan kunde vara i stort sett oanvÀnd vilket var orsak nog att lÀgga ett bud, tur nog var det ingen konkurrens sÄ jag kunde knipa den för smÄpengar.

VÀl hemma ser jag att taggen troligen inte stÀmmer till klockan, annat Àn till priset. Armbandet var ett vedervÀrdigt ödleimitation som stank oljefat, tur nog var originalspÀnnet kvar.
image.jpeg

Troligen helt oanvÀnd, inte NOS men nÀra inpÄ.
image.jpeg

image.jpeg

Tavlan har som fÄtt en granitmarmorering, vilket ÀndÄ kÀnns helt okej. Jag lyckades hitta en NOS urtavla men jag vÀntar nog lite med att sÀtta in den.
image.jpeg

image.jpeg
Bra köp för (antar jag) en spottstyver!

Tillverkade Seiko nÄgra mekaniska klockor alls 1985? Jag kollade igenom katalogerna som finns i @yonsson's referensarkiv, men det var 98% stekiga yuppie-quartzare och 2% Alien-kronografer och quartzdykare. Jag Àr pÄ jakt efter en modell att satsa pÄ som Ärsklocka, men kan verkligen inte hitta nÄt som tilltalar mig. Visst, en fin quartz Àr inte fel, men om jag ska ha en Ärsklockekeeper sÄ vill jag hellre ha en mekanisk.

Tillverkade Seiko nÄgra mekaniska klockor alls 1985? Jag kollade igenom katalogerna som finns i @yonsson's referensarkiv, men det var 98% stekiga yuppie-quartzare och 2% Alien-kronografer och quartzdykare. Jag Àr pÄ jakt efter en modell att satsa pÄ som Ärsklocka, men kan verkligen inte hitta nÄt som tilltalar mig. Visst, en fin quartz Àr inte fel, men om jag ska ha en Ärsklockekeeper sÄ vill jag hellre ha en mekanisk.

6309-7040 orginal-turtlen :)

image.jpeg
image.jpeg

Har bestÀllt en "poor mans SBGA031" nu, alltsÄ en SBDJ013, ska bli jÀkligt roligt. Modellen Àr nyslÀppt och 44mm x 12mm, solcellsdriven, titan (med Diashield), nya lyspastan. PÄ vissa bilder ser det ut som en helgjuten keramisk bezel och pÄ andra bilder ser det ut som stÄlinlÀgg och DLC-coatad bezel.
SÄg den fysiskt i butik i Japan men testade tyvÀrr inte, men snygg Àr den. Var lite sugen pÄ den och 38mm till damen.

Är det nĂ„gon som vet nĂ„got om denna Seiko kronograf?
Tycker om den, men bara blivit liggande i lÄdan nu sista tiden och funderar pÄ att lÄta den gÄ.. Har enbart klocka, ingenting annat, tvivlar pÄ att lÀnken Àr original..

Är den vĂ€rd nĂ„got överhuvudtaget? Om nĂ„gon skulle vara intresserad av den sĂ„ skicka mig ett PM.
image.jpeg

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    52.7 KB · Visningar: 27
  • image.jpeg
    image.jpeg
    55.8 KB · Visningar: 29
Är det nĂ„gon som vet nĂ„got om denna Seiko kronograf?
Tycker om den, men bara blivit liggande i lÄdan nu sista tiden och funderar pÄ att lÄta den gÄ.. Har enbart klocka, ingenting annat, tvivlar pÄ att lÀnken Àr original..

Är den vĂ€rd nĂ„got överhuvudtaget? Om nĂ„gon skulle vara intresserad av den sĂ„ skicka mig ett PM.
image.jpeg
Den Àr frÄn -95, 7t32 verk, vÀrde: allt mellan 300-700:- beroende pÄ skick och funktioner, funkar alarmet Àr det ett +

Den Àr frÄn -95, 7t32 verk, vÀrde: allt mellan 300-700:- beroende pÄ skick och funktioner, funkar alarmet Àr det ett +

Tack sÄ mycket! Antar att larmet funkar, det tjuter nÀr jag drar ut kronan för larmet. Inte testat det mer ingÄende. Glas osv Àr repfritt sÄ det Àr ju tacksamt, samt fin runt om skulle jag sÀga. Tack sÄ mycket för hjÀlpen!

image.jpeg

SÄlde precis min 7040 frÄn 1985 till @lio.se , du skulle varit lite snabbare. :)
Du kan ju terrorisera honom alternativt frÄga om serienummer pÄ de du hittar utan suwa-logga under "150m".

KÀnns som denna trÄd Àr rÀtt stÀlle för min frÄga......Super Oyster till SRP 777, tÀnkte frÀmst pÄ Strapcode....det bör vÀl funka om jag bestÀller samma som Àr till 6309....?

Mvh

KÀnns som denna trÄd Àr rÀtt stÀlle för min frÄga......Super Oyster till SRP 777, tÀnkte frÀmst pÄ Strapcode....det bör vÀl funka om jag bestÀller samma som Àr till 6309....?

Mvh
Har sett vissa klÀmma dit 7040-lÀnk pÄ Turtle men det Àr olika passform sÄ det blir inte kanon.

Tillbaka
Topp