Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NÀr du bifogat bilden klickar du pÄ alternativet " Full storlek " sÄ ska den komma upp i större utförande Àn din nuvarande.Hur fÄr jag bilderna i vettig storlek?
Tack tack!NÀr du bifogat bilden klickar du pÄ alternativet " Full storlek " sÄ ska den komma upp i större utförande Àn din nuvarande.
Sjukt jobbig Àr han. Allt Àr alltid helt perfekt.
Tack, jag gillar den faktiskt. Sary013 Àr det. 015, 017 Àr snygga oxÄ.Men den dÀr Àr ju jÀkligt snygg med sin stora tavla och som det ser ut, kupat glas och lilla bezel.
Ref?
Ser ju kanon ut, bra köpt!HÀr sitter man stilar med obetald klockaSkall fixa en lÀnk sÄ Àr saken biff.
![]()
Ăr den köpt pĂ„ forumet med det inlĂ€gget? I sĂ„ fall Ă€r det min gamlaSeiko blumo med pepsi insert och endmill.
Ăr den köpt pĂ„ forumet med det inlĂ€gget? I sĂ„ fall Ă€r det min gamlaSaknar min lite varje gĂ„ng jag ser en med pepsi insert
![]()
Ja dĂ„ Ă€r det den. SĂ„g att den hade blivit sliten i annonsen frĂ„n han som köpte den av mig. Det kliar nĂ€stan lite i fingrarna att ta hem en igen, men den Ă€r lite stor pĂ„ min smala handled bara. Men en mycket vacker klocka! Slit den med hĂ€lsan!Den Ă€r köpt pĂ„ forumet med pepsi insert, det stĂ€mmer. Var dock vĂ€ldigt sliten sĂ„ jag bestĂ€llde hem en ny frĂ„n yobokies. Ăr mycket nöjd med klockan, du gör nog rĂ€tt i att Ă„ngra dig![]()
Mycket klocka för pengarna!
![]()
Ta hem en ny! Otroligt prisvÀrdJa dÄ Àr det den. SÄg att den hade blivit sliten i annonsen frÄn han som köpte den av mig. Det kliar nÀstan lite i fingrarna att ta hem en igen, men den Àr lite stor pÄ min smala handled bara. Men en mycket vacker klocka! Slit den med hÀlsan!![]()
StĂ€mmer bra!Ăr det en Sarb033?
Det stÄr sÄ pÄ alla hans SEIKOs.Det hÀr var lite intressant... PÄ Seiya Japans sida skriver man följande i annonsen för Marinemaster Sbdx017:
NOTE:
The chapter ring and index & bezel index and face index not being aligned perfectly.
In general, Seiko's screw down crowns are not smooth as Swiss manufactures'.
Det stÄr sÄ pÄ alla hans SEIKOs.
Det tillhör inte vanligheterna. Han sÄlde en batch mm300or som inte var centrerade för nÄgra Är sedan. Han skrev ut det pÄ sidan och sedan dess har det stÄtt sÄ. Antar att det Àr ett sÀtt att frÄnsÀga sig returer av just den anledningen.Ok... Jag förvÀntar mig inget annat av en skx men en Mm300 bör vÀl inte ha sÄdana defekter?
![]()
![]()
Har bestÀllt en "poor mans SBGA031" nu, alltsÄ en SBDJ013, ska bli jÀkligt roligt. Modellen Àr nyslÀppt och 44mm x 12mm, solcellsdriven, titan (med Diashield), nya lyspastan. PÄ vissa bilder ser det ut som en helgjuten keramisk bezel och pÄ andra bilder ser det ut som stÄlinlÀgg och DLC-coatad bezel.
PÄ rÀtt klocka Àr titan grymt. Gillade inte alls att SBGA127 var i titan men det var nog egentligen mest glasbaksidan jag störde mig pÄ. Aerospacen Àr grym tack vare titan och SBGA031 tycker jag Àr mycket bÀttre Àn SBGA029. SÄ vi fÄr se helt enkelt, storleken talar för att den kan vara kanon i titan.Ska bli intressant höra dina ÄsikterTitan Àr ju nice pÄ mÄnga sÀtt!
Tror nÄgon hade problem nÄgon gÄng med nÄn klocka. Han verkar ha det dÀr som en friskrivning generellt. Helt idiotiskt om du frÄgar mig dÄ det inte stÀmmer.Det hÀr var lite intressant... PÄ Seiya Japans sida skriver man följande i annonsen för Marinemaster Sbdx017:
NOTE:
The chapter ring and index & bezel index and face index not being aligned perfectly.
In general, Seiko's screw down crowns are not smooth as Swiss manufactures'.