• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hur fÄr jag bilderna i vettig storlek?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    161 KB · Visningar: 42
Är den köpt pĂ„ forumet med det inlĂ€gget? I sĂ„ fall Ă€r det min gamla :cigar: Saknar min lite varje gĂ„ng jag ser en med pepsi insert :banghead:

Den Ă€r köpt pĂ„ forumet med pepsi insert, det stĂ€mmer. Var dock vĂ€ldigt sliten sĂ„ jag bestĂ€llde hem en ny frĂ„n yobokies. Är mycket nöjd med klockan, du gör nog rĂ€tt i att Ă„ngra dig:cigar:;)

Köpte denna pÄ loppis idag...
Men vad Àr det jag köpt egentligen?
Seiko 5, 6119-5490, cal.6119c.. Har lyckats att googla mig till att 6119c producerades mellan -69 - 75, sitter ett plexi pĂ„ och det verkar vara en vikt Seiko originallĂ€nk.. Är det nĂ„n som har lite mer info att delge sĂ„ vore det grymt! Samt om man ev. ska sĂ€lja den nĂ„n gĂ„ng sĂ„ vore det kul att veta vad som Ă€r ett rimligt pris att begĂ€ra:)
image.jpeg
image.jpeg

Den Ă€r köpt pĂ„ forumet med pepsi insert, det stĂ€mmer. Var dock vĂ€ldigt sliten sĂ„ jag bestĂ€llde hem en ny frĂ„n yobokies. Är mycket nöjd med klockan, du gör nog rĂ€tt i att Ă„ngra dig:cigar:;)
Ja dÄ Àr det den. SÄg att den hade blivit sliten i annonsen frÄn han som köpte den av mig. Det kliar nÀstan lite i fingrarna att ta hem en igen, men den Àr lite stor pÄ min smala handled bara. Men en mycket vacker klocka! Slit den med hÀlsan! ;)

Ja dÄ Àr det den. SÄg att den hade blivit sliten i annonsen frÄn han som köpte den av mig. Det kliar nÀstan lite i fingrarna att ta hem en igen, men den Àr lite stor pÄ min smala handled bara. Men en mycket vacker klocka! Slit den med hÀlsan! ;)
Ta hem en ny! Otroligt prisvÀrd :pirate:
Tack ska du ha, det ska jag göra!

Seikosamlingen idag! Har en PADI och en SKX007 pĂ„vĂ€g sĂ„ nu Ă€r klocklĂ„dan inom kort fylld. Är nĂ„got jĂ€vulskt sugen pĂ„ nya SARX033 men frĂ„gan Ă€r om den verkligen Ă€r vĂ€rd 2.5ggr pengarna mer Ă€n SARB035. Samma verk men förmodligen finare finish och större storlek pĂ„ boett men om det Ă€r vĂ€rt 2.5ggr sĂ„ mycket njaaa.

Bonus: av alla dessa hÄller SRP775 och SRP637 tiden bÀst, medans min movement japan orange monster Àr tveklöst sÀmst. Alla tre anvÀnder samma verk
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Har bestÀllt en "poor mans SBGA031" nu, alltsÄ en SBDJ013, ska bli jÀkligt roligt. Modellen Àr nyslÀppt och 44mm x 12mm, solcellsdriven, titan (med Diashield), nya lyspastan. PÄ vissa bilder ser det ut som en helgjuten keramisk bezel och pÄ andra bilder ser det ut som stÄlinlÀgg och DLC-coatad bezel.

Det hÀr var lite intressant... PÄ Seiya Japans sida skriver man följande i annonsen för Marinemaster Sbdx017:

NOTE:
The chapter ring and index & bezel index and face index not being aligned perfectly.
In general, Seiko's screw down crowns are not smooth as Swiss manufactures'.

Alright, Àntligen lite nytt! Dessutom nÄgra firsts för mig: första KS-deal (tack, @dnill), första vintage och första manuella.
En Seiko Skyliner 6102-8000 frÄn oktober 1971, i ruggigt fint skick och pÄ (tyvÀrr alldeles för kort) originallÀnk! Nu ska jag bara klicka hem nÄgra perlon, den har trevligt nog 18mm mellan luggarna.
image.jpeg

image.jpeg

Det hÀr var lite intressant... PÄ Seiya Japans sida skriver man följande i annonsen för Marinemaster Sbdx017:

NOTE:
The chapter ring and index & bezel index and face index not being aligned perfectly.
Det stÄr sÄ pÄ alla hans SEIKOs.

Ok... Jag förvÀntar mig inget annat av en skx men en Mm300 bör vÀl inte ha sÄdana defekter?
Det tillhör inte vanligheterna. Han sÄlde en batch mm300or som inte var centrerade för nÄgra Är sedan. Han skrev ut det pÄ sidan och sedan dess har det stÄtt sÄ. Antar att det Àr ett sÀtt att frÄnsÀga sig returer av just den anledningen.

Det har Àven varit rÀtt mycket hets om att SEIKOS chapter ringar inte centrerat pÄ WUS.

image.jpeg
image.jpeg

Har bestÀllt en "poor mans SBGA031" nu, alltsÄ en SBDJ013, ska bli jÀkligt roligt. Modellen Àr nyslÀppt och 44mm x 12mm, solcellsdriven, titan (med Diashield), nya lyspastan. PÄ vissa bilder ser det ut som en helgjuten keramisk bezel och pÄ andra bilder ser det ut som stÄlinlÀgg och DLC-coatad bezel.

Ska bli intressant höra dina Äsikter :) Titan Àr ju nice pÄ mÄnga sÀtt!

Ska bli intressant höra dina Äsikter :) Titan Àr ju nice pÄ mÄnga sÀtt!
PÄ rÀtt klocka Àr titan grymt. Gillade inte alls att SBGA127 var i titan men det var nog egentligen mest glasbaksidan jag störde mig pÄ. Aerospacen Àr grym tack vare titan och SBGA031 tycker jag Àr mycket bÀttre Àn SBGA029. SÄ vi fÄr se helt enkelt, storleken talar för att den kan vara kanon i titan. :)

NOTE:
Tror nÄgon hade problem nÄgon gÄng med nÄn klocka. Han verkar ha det dÀr som en friskrivning generellt. Helt idiotiskt om du frÄgar mig dÄ det inte stÀmmer.

Tillbaka
Topp