• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har fÄtt för mig att den hÀr kan vara lite ovanlig.
Ligger det nÄgot i det eller har jag helt Ät h-vete fel?
Ser snarare fake ut, behövs bÀttre bilder.

Har fÄtt upp ögonen lite grann för Seiko SARB033 men undrar lite hur den faktiskt ter sig pÄ riktigt. Givetvis hÀrstammar min oro frÄn mina smala armar pÄ 16 cm samt att jag generellt tycker om mindre klockor, sÄ 38 mm i diameter och 11 mm tjock lÄter rÀtt saftigt. FörstÄr det som att man mÄste bestÀlla den frÄn Japan ocksÄ, sÄ det gÄr ju inte riktigt att klampa in i nÄn butik och prova. Ni som har eller har haft en SARB - hur upplevs storleken? Finns det nÄgon lÀmplig liknande klocka som man kan drÀmma pÄ armen för att testa?

Har fÄtt upp ögonen lite grann för Seiko SARB033 men undrar lite hur den faktiskt ter sig pÄ riktigt. Givetvis hÀrstammar min oro frÄn mina smala armar pÄ 16 cm samt att jag generellt tycker om mindre klockor, sÄ 38 mm i diameter och 11 mm tjock lÄter rÀtt saftigt. FörstÄr det som att man mÄste bestÀlla den frÄn Japan ocksÄ, sÄ det gÄr ju inte riktigt att klampa in i nÄn butik och prova. Ni som har eller har haft en SARB - hur upplevs storleken? Finns det nÄgon lÀmplig liknande klocka som man kan drÀmma pÄ armen för att testa?
Jag skulle nog inte oroa mig. Har du smala handleder sÄ lÀr den vÀl kanske sitta som en 40-42mm pÄ en med mer genomsnittliga. Annars kan Klockmaster FÀltöversten eller Globen ha en om du vill klÀmma.

image.jpg
Ja, @Sledger och @yonsson kÀndes faktiskt att det var nÄgot som inte stÀmde. Har heller aldrig sett en Seiko 5 utan dag/datum. Tack för det, yonsson - alla 5:eek:r har dag/datum, nu vet jag det med sÀkerhet.
TrÄkigt nÀr man gÄr pÄ nitar men antar att den var rÀtt billigt. Köpte du den nyligen sÄ bör du kunna returnera den.

DĂ„ kom ett paket med posten idag..
Kompletterar min SPR773 med en;
SKA369P1 aka BFK Pepsi.

Min första Kinect, ska bli intressant att testa.
Första intryck Àr i alla fall att den kÀnns vÀldigt kvalitativ mot priset, vilket alltid Àr trevligt.
image.jpeg

Tjenare!

Efter det att jag har haft min Sumo ett bra tag nu sÄ har jag blivit helt störtkÀr i SBGE001. Jag Àr dock rÀdd att den ska kÀnnas för stor för mig. GÄr det att jÀmföra storleken med en Sumo?

Bilagor

• IMG_20160829_160312.jpg
    IMG_20160829_160312.jpg
    59.9 KB · Visningar: 53
Snyggt! Den gillas. Är lĂ€nken lika trevlig som den ser ut? Ser riktigt skön ut, Ă€ven om Ă€ndlĂ€nkarna ser aningen för smĂ„ ut. :)
image.jpeg

Vikta ÀndlÀnkar och ingen riktig femdelad lÀnk men den Àr hyfsat OK ÀndÄ. Har aldrig gillat titanlÀnkar sÄ nu sitter den pÄ nato istÀllet.

Tillbaka
Topp