• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har fÄtt upp ögonen lite grann för Seiko SARB033 men undrar lite hur den faktiskt ter sig pÄ riktigt. Givetvis hÀrstammar min oro frÄn mina smala armar pÄ 16 cm samt att jag generellt tycker om mindre klockor, sÄ 38 mm i diameter och 11 mm tjock lÄter rÀtt saftigt. FörstÄr det som att man mÄste bestÀlla den frÄn Japan ocksÄ, sÄ det gÄr ju inte riktigt att klampa in i nÄn butik och prova. Ni som har eller har haft en SARB - hur upplevs storleken? Finns det nÄgon lÀmplig liknande klocka som man kan drÀmma pÄ armen för att testa?
Har haft min i snart ett Är. Mycket lÀtt att bÀra eftersom den har ett "lug to lug" mÄtt pÄ bara 44,7 mm.
SÄ det borde inte vara nÄgra problem att bÀra den Àven med smÄ handleder. Tycker inte att den Àr för hög heller, gÄr lÀtt in under skjortÀrmen.
Min handled Àr 17 cm som referens.
ghrsgw.jpg

fhtfgh.jpg

PÄminner lite om Tudor Black Bay 36mm, mindre sportdressare med dykartavla/visare. Men tveksam till om jag tycker att det ser bra ut. Hade kanske funkat bÀttre med tavla och visare frÄn Turtle eller Sumo. Kanske Marinemaster?
Tycker ocksÄ att den kÀnns felproportionerad pÄ nÄgot sÀtt. Men tyckte det var en kul och annorlunda mod.:) Inget som jag sjÀlv skulle bÀra dock...

Var en snabbis till KM Globen.

Nya Presage kronograferna hade kommit in. Vita emaljtavlan Àr riktigt klassisk med röda 12:an.
Den handmÄlade svarta tavlan Àr svartare Àn svart...
20160902_110307.jpg
20160902_110229.jpg
20160902_110458.jpg

En annan nyhet var en Sportura med Astronverk. 14k vs. 18k för Astronversionen. Äntligen Ă€r dessa nere i en bra storlek.
20160902_110717.jpg

20160902_110813.jpg

Har haft min i snart ett Är. Mycket lÀtt att bÀra eftersom den har ett "lug to lug" mÄtt pÄ bara 44,7 mm.
SÄ det borde inte vara nÄgra problem att bÀra den Àven med smÄ handleder. Tycker inte att den Àr för hög heller, gÄr lÀtt in under skjortÀrmen.
Min handled Àr 17 cm som referens.
ghrsgw.jpg

fhtfgh.jpg

Snygga bilder som gör sÄ att det drar i köpflÀrpen.

Tillbaka
Topp