![]()
Vikta ÀndlÀnkar och ingen riktig femdelad lÀnk men den Àr hyfsat OK ÀndÄ. Har aldrig gillat titanlÀnkar sÄ nu sitter den pÄ nato istÀllet.
Ser riktigt jÀkla bra ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Vikta ÀndlÀnkar och ingen riktig femdelad lÀnk men den Àr hyfsat OK ÀndÄ. Har aldrig gillat titanlÀnkar sÄ nu sitter den pÄ nato istÀllet.
Datumet kunde de ju ha skippat men annars ser den riktigt schysst ut!![]()
![]()
![]()
![]()
DĂ€r kom den. SBDJ013, 44mm titan, solcellsdriven.
Den ser ut att sitta som en smÀck pÄ nato! Ska bli intressant att lÀsa review sedan.![]()
Seiko verkar inte veta hur man gör en tavla utan hÄl för datumDatumet kunde de ju ha skippat men annars ser den riktigt schysst ut!![]()
Snyggt! Riktigt kul modell. Grattis.![]()
![]()
![]()
![]()
DĂ€r kom den. SBDJ013, 44mm titan, solcellsdriven.
Jag förstÄr det! Mycket bra!6458. FÄr inte nog av den hÀr tavlan.
![]()
Snygg! MEN kronan sitter ju fel![]()
Grattis
Nu laddar du upp med 10-15 Red Bull o kör en sÄn dÀr Yonsson review sÄ fort som möjligt![]()
Ăr det 20mm mellan lugsen?![]()
Vilket kap!Budade hem en 033a för dryga 350 spÀnn. FörvÀntade mig inte utifrÄn beskrivningen att fÄ en med ett piggt och frÀscht urverk, ingen nÀmnvÀrd tidsavvikelse. Den har ett slitet bezel insert och glas men det gÄr ju att ordna nytt om man Àr lagd Ät det hÄllet, behÄller den som det Àr.
Nu ska jag bara försöka skrubba bort den hÀrligt rökiga doften som följde med samt peta in nya packningar.
![]()
Vilket kap!
Nannar tidigt!?Gonatt Seikosoldater ( 7548-700f )
![]()
AlltidNannar tidigt!?
Det borde du kunna se relativt lĂ€tt. Ăr det pinne med hylsa/hatt sĂ„ borde det vara en "solid" Ă€nde pĂ„ ena sidan av lĂ€nken (om du kikar in i hĂ„let) och en Ă€nde med en pinne med hylsa runt. Ăr det friktionsstift borde ena sidan vara solid och andra delad, sĂ„ den liknar en skruv.NĂ„gon av er som har koll pĂ„ vilka bandstift som sitter i lĂ€nken till min SKA369P1? Ăr det dom dĂ€r friktionsstiften(?) med dom smĂ„ hattarna, alltsĂ„ samma som i SRP7xx serien?
Ifall det Àr samma lÀmnar jag nog den till lokala urmakaren dÄ jag garanterat hinner fippla bort ett gÀng hattar innan jag fÄtt ihop lÀnken igen.. Eller sÄ testar jag. Ingen kommer ihÄg en fegis brukar man vÀl sÀga?
Tackar allra ödmjukast för svaret! Verkar ha snurrat till det med begreppen. Hade fĂ„tt för mig att benĂ€mningen friktionsstift var med hatt. Ber om ursĂ€kt!Det borde du kunna se relativt lĂ€tt. Ăr det pinne med hylsa/hatt sĂ„ borde det vara en "solid" Ă€nde pĂ„ ena sidan av lĂ€nken (om du kikar in i hĂ„let) och en Ă€nde med en pinne med hylsa runt. Ăr det friktionsstift borde ena sidan vara solid och andra delad, sĂ„ den liknar en skruv.