Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fan vad jobbigt nÀr du fÄr hem SEIKOn och börjar undra hur bra SEIKO man kan fÄ för Omegapengar.![]()
Har du provat JJY simulator app? Finns för iOS och Android. Kanske lite omstÀndigt, aldrig anvÀnt det.![]()
Det hÀr Àr en felköpt souvenir frÄn Japan. Tar inte emot nÄgon radiosignal i europa och dÀrmed Àr det bara en vanlig soldriven kvartsklocka som Àr jÀkligt jobbig att stÀlla. Har för mig att den var ganska dyr, sÀkert bortÄt 5k, 2010. Har den nÄgot som helst vÀrde i Sverige idag? Gör ingen större nytta i garderoben iaf..
Tack för tipset, ska kollas upp! Just nu verkar klockstackarn inte gÄ alls, dock...Har du provat JJY simulator app? Finns för iOS och Android. Kanske lite omstÀndigt, aldrig anvÀnt det.
Seyia brukar skriva ut listpris i yen om jag minns rÀtt. Yodobashi camera kan vara ett bra stÀlle att gÄ till dÀr borta. De finns pÄ ett par olika stÀllen.En kompis som som ska till Tokyo ska kanske köpa med en sbdx017. Men har lite frÄgor.
Vad kostar den i Japan? Snabb koll pÄ seiya Àr den dyrare i yen Àn dollar. NÄgon som har koll pÄ vilken affÀr man ska gÄ till?
Ser ut att vara i kanonskick!Min första 7548 kom idag, lika men olika den och skx!
![]()
Snyggare chapter ring, visare och orange text. Plus lumepricken pÄ insertet lite snyggare i större format. BÄda dock vÀldigt bra!![]()
Vad Àr skillnaderna pÄ chapter ring?Min första 7548 kom idag, lika men olika den och skx!
![]()
Snyggare chapter ring, visare och orange text. Plus lumepricken pÄ insertet lite snyggare i större format. BÄda dock vÀldigt bra!![]()
Vad Àr skillnaderna pÄ chapter ring?
Aha, nu blir det att plocka fram SKX:en och 7548:an för att jÀmföra...Vinkeln pÄ ringen och tjocklek pÄ sekundmarkeringar. 7548 vinner överlÀgset imo. Sedan Àr SKX-ringen i plast medan gamlingens Àr i metall.
Aha, nu blir det att plocka fram SKX:en och 7548:an för att jÀmföra...
Vilken jÀkla skillnad pÄ vinkeln (och höjden) pÄ ringen vid direkt jÀmförelse.Vinkeln pÄ ringen och tjocklek pÄ sekundmarkeringar. 7548 vinner överlÀgset imo. Sedan Àr SKX-ringen i plast medan gamlingens Àr i metall.
Vilken Àr det dÄ?Pappa har bestÀllt sig en ny Seiko som kommer nÀsta vecka. Ingen jÀtte rolig pjÀs men eftersom ingen har postat nÄgra bilder pÄ denna modell sÄ blev jag tvingad att vara först (tror jag)
Störtskön!6458 Fredag.
![]()
Blir mkt spÀnnande fÄr vÀl ocksÄ kasta in en teaser. FÄr hem en Seiko som jag tror bara @Molle haft och Àr stor som 1.5 as, har en riktigt udda men för modellen praktisk komplikation samt en annan modell som varit ganska omdiskuterad i annan trÄd pÄ forumet sista veckan.Pappa har bestÀllt sig en ny Seiko som kommer nÀsta vecka. Ingen jÀtte rolig pjÀs men eftersom ingen har postat nÄgra bilder pÄ denna modell sÄ blev jag tvingad att vara först (tror jag)
Blir mkt spÀnnande fÄr vÀl ocksÄ kasta in en teaser. FÄr hem en Seiko som jag tror bara @Molle haft och Àr stor som 1.5 as, har en riktigt udda men för modellen praktisk komplikation samt en annan modell som varit ganska omdiskuterad i annan trÄd pÄ forumet sista veckan.
Ge oss en ledtrĂ„d pĂ„ din. Ăr det en ny Giugiaro?
Om det Àr fullset pÄ aset sÄ Àr det extra kul!Blir mkt spÀnnande fÄr vÀl ocksÄ kasta in en teaser. FÄr hem en Seiko som jag tror bara @Molle haft och Àr stor som 1.5 as, har en riktigt udda men för modellen praktisk komplikation samt en annan modell som varit ganska omdiskuterad i annan trÄd pÄ forumet sista veckan.
Ge oss en ledtrĂ„d pĂ„ din. Ăr det en ny Giugiaro?
Du Àr inte bannad pÄ nÄgot sÀtt. Jag lider lite med dig faktiskt, ungefÀr som nÀr nÄgon bmxare pÄ Youtube kör in i en betongvÀgg dÄ gör det liksom ont i nedre regionerna och benen. SÄ kÀnns det nÀr jag tÀnker pÄ vad som hÀnde.
FullsetOm det Àr fullset pÄ aset sÄ Àr det extra kul!