• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fick den hÀr udda Kronografen frÄn service precis. Ngn annan som Àger en 7t24 Kronograf? Denna Àr en 7t24-7a0a
IMG_20161005_195703.jpg

IMG_1219.JPG

Det hÀr Àr en felköpt souvenir frÄn Japan. Tar inte emot nÄgon radiosignal i europa och dÀrmed Àr det bara en vanlig soldriven kvartsklocka som Àr jÀkligt jobbig att stÀlla. Har för mig att den var ganska dyr, sÀkert bortÄt 5k, 2010. Har den nÄgot som helst vÀrde i Sverige idag? Gör ingen större nytta i garderoben iaf..
Har du provat JJY simulator app? Finns för iOS och Android. Kanske lite omstÀndigt, aldrig anvÀnt det.

En kompis som som ska till Tokyo ska kanske köpa med en sbdx017. Men har lite frÄgor.
Vad kostar den i Japan? Snabb koll pÄ seiya Àr den dyrare i yen Àn dollar. NÄgon som har koll pÄ vilken affÀr man ska gÄ till?
Seyia brukar skriva ut listpris i yen om jag minns rÀtt. Yodobashi camera kan vara ett bra stÀlle att gÄ till dÀr borta. De finns pÄ ett par olika stÀllen.

Vinkeln pÄ ringen och tjocklek pÄ sekundmarkeringar. 7548 vinner överlÀgset imo. Sedan Àr SKX-ringen i plast medan gamlingens Àr i metall.
Vilken jÀkla skillnad pÄ vinkeln (och höjden) pÄ ringen vid direkt jÀmförelse.:wideyed:
Tjockhetsskillnaden pÄ sekundmarkeringar har jag dock svÄrigheter att upptÀcka...

Pappa har bestÀllt sig en ny Seiko som kommer nÀsta vecka ;). Ingen jÀtte rolig pjÀs men eftersom ingen har postat nÄgra bilder pÄ denna modell sÄ blev jag tvingad att vara först (tror jag)

Pappa har bestÀllt sig en ny Seiko som kommer nÀsta vecka ;). Ingen jÀtte rolig pjÀs men eftersom ingen har postat nÄgra bilder pÄ denna modell sÄ blev jag tvingad att vara först (tror jag)
Blir mkt spÀnnande fÄr vÀl ocksÄ kasta in en teaser. FÄr hem en Seiko som jag tror bara @Molle haft och Àr stor som 1.5 as, har en riktigt udda men för modellen praktisk komplikation samt en annan modell som varit ganska omdiskuterad i annan trÄd pÄ forumet sista veckan.
Ge oss en ledtrĂ„d pĂ„ din. Är det en ny Giugiaro?

Blir mkt spÀnnande fÄr vÀl ocksÄ kasta in en teaser. FÄr hem en Seiko som jag tror bara @Molle haft och Àr stor som 1.5 as, har en riktigt udda men för modellen praktisk komplikation samt en annan modell som varit ganska omdiskuterad i annan trÄd pÄ forumet sista veckan.

Hos @Molle Àr jag nog bannad för livet nÀr det gÀller köp :arghh:. LedtrÄd. Tror den slÀpptes 2014, @yonsson som Àr inte lika bra som oss pÄ att dricka rödvin har kallat den för budget xxx.

Om det Àr fullset pÄ aset sÄ Àr det extra kul!

Hos @Molle Àr jag nog bannad för livet nÀr det gÀller köp :arghh:. LedtrÄd. Tror den slÀpptes 2014, @yonsson som Àr inte lika bra som oss pÄ att dricka rödvin har kallat den för budget xxx.
Du Àr inte bannad pÄ nÄgot sÀtt. Jag lider lite med dig faktiskt, ungefÀr som nÀr nÄgon bmxare pÄ Youtube kör in i en betongvÀgg dÄ gör det liksom ont i nedre regionerna och benen. SÄ kÀnns det nÀr jag tÀnker pÄ vad som hÀnde. :(

Tillbaka
Topp