• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Den sista skulle kunna bli min nÀsta klocka. RÀtt OK storlek pÄ den.

Kronografen var ju svinfin. BestÀllt! Hoppas den inte Àr Japan only :-(

Kronografen var ju svinfin. BestÀllt! Hoppas den inte Àr Japan only :-(
Har ett jÀkla problem att hitta en bra kronograf. Max 40mm, gÀrna kvarts och gÀrna lite fÀrg. Har kikat pÄ Credor men de har integrerad ÀndlÀnkar, anantorna Àr för stora och SCEA001 Àr omöjlig att hitta. Vad finns det mer?

Har sökt runt hÀr lite. Om jag skulle börja leta efter vintage KS, var skall man börja? Vilka refs och Àr det bara de som Àr mÀrkta med Special som har lite annan struktur pÄ tavlorna? Linne dial osv?

Har sökt runt hÀr lite. Om jag skulle börja leta efter vintage KS, var skall man börja? Vilka refs och Àr det bara de som Àr mÀrkta med Special som har lite annan struktur pÄ tavlorna? Linne dial osv?
Börja med att lÀsa min paketöppningstrÄd och de tre lÀnkarna om KS som finns i "seiko referenstrÄd", vilken ligger under recensioner och köpguider.

Edit1: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-king-seiko-5626-7000.30505/

Edit2:
http://www.timekeeper.co.nz/viewtopic.php?f=20&t=778

http://forums.watchuseek.com/f366/h...comparison-5626-7113-5256-8010-a-1034554.html

• Like
Reactions: KMS
Börja med att lÀsa min paketöppningstrÄd och de tre lÀnkarna om KS som finns i "seiko referenstrÄd", vilken ligger under recensioner och köpguider.

Edit1: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-king-seiko-5626-7000.30505/

Edit2:
http://www.timekeeper.co.nz/viewtopic.php?f=20&t=778

http://forums.watchuseek.com/f366/h...comparison-5626-7113-5256-8010-a-1034554.html

Tackar! Återkommer nĂ€r det Ă€r avklarat!:)

TjÀna

Funderar pÄ en SARB017 alpinist och har nÄgra frÄgor;

Var köper man en enklast?

Finns de med lÀnk?

Har Seiko nÄt annat bra alternativ? Har vÀl funnits andra alpinister...

TjÀna

Funderar pÄ en SARB017 alpinist och har nÄgra frÄgor;

Var köper man en enklast?

Finns de med lÀnk?

Har Seiko nÄt annat bra alternativ? Har vÀl funnits andra alpinister...

De stora pÄlitliga japanska handlarna som Chino eller Higuchi brukar ju rekommenderas. Jag köpte min Alpinist frÄn Chino i vÄras, funkade hur smidigt som helst med betalning och blixtsnabb leverans.
Det gÄr att köpa en SeikolÀnk till den, verkar kosta 150 dollar eller sÄ. Kan nog vara en bra idé, lÀderbandet som följer med ser helt okej ut men Àr ingen höjdarkvalitet.
SjÀlva klockan Àr jag dÀremot helnöjd med, skitsnygg och gÄr som en klocka (...)

Helt ny hÀr pÄ forumet och Àven jag Àr pÄ jakt efter en SARB017 som Scaramanga hÀr ovanför. Som första "riktiga" klocka sÄ kÀnns det som en bra inkörsport i helt rÀtt prisklass, ca 4k. Att den dessutom Àr galet vacker skadar inte. :)

Helt ny hÀr pÄ forumet och Àven jag Àr pÄ jakt efter en SARB017 som Scaramanga hÀr ovanför. Som första "riktiga" klocka sÄ kÀnns det som en bra inkörsport i helt rÀtt prisklass, ca 4k. Att den dessutom Àr galet vacker skadar inte. :)

Kör pĂ„! Är helnöjd med min, bara lĂ€nken som inte hittat hem Ă€nnu.
Min Àr ocksÄ frÄn Chino och det gick galant.

bild (99).JPG

sarbbb.JPG

Mycket bra val, otroligt prisvĂ€rd klocka. Är du som jag blir det ocksĂ„ en inkörsport till ett evigt drĂ€gglande efter dyrare grejer, inte nyttigt... Det lite rĂ„are bandet pĂ„ BĂ„tkockens Alpinist ovan ser jĂ€kligt sjysst ut tycker jag, men en lĂ€nk Ă€r ju aldrig fel.
VÀlkommen hit förresten!
IMG_0305.JPG

Mycket bra val, otroligt prisvĂ€rd klocka. Är du som jag blir det ocksĂ„ en inkörsport till ett evigt drĂ€gglande efter dyrare grejer, inte nyttigt... Det lite rĂ„are bandet pĂ„ BĂ„tkockens Alpinist ovan ser jĂ€kligt sjysst ut tycker jag, men en lĂ€nk Ă€r ju aldrig fel.
VÀlkommen hit förresten!
IMG_0305.JPG

Jag har lÀnk pÄ min nuvarande klocka och tÀnkte nog hÄlla mig till lÀder om det blir en Alpinist. DÀremot sÄ har jag förstÄtt att bandet som följer med klockan Àr lite sÄ dÀr, sÄ det kommer jag nog ersÀtta vad det lider. NÄn snygg nato-rem i brunt skinn tror jag kan bli trevlig.

Har ett jÀkla problem att hitta en bra kronograf. Max 40mm, gÀrna kvarts och gÀrna lite fÀrg. Har kikat pÄ Credor men de har integrerad ÀndlÀnkar, anantorna Àr för stora och SCEA001 Àr omöjlig att hitta. Vad finns det mer?

Du har ju en quartzkrono...och en Quartz GS.
Köp min 40mm SDGZ jubileumsversion i stÀllet...
[img=]http://lh5.ggpht.com/-CNOcVK14my4/VBvjH9PqzdI/AAAAAAAAC-M/BP51UvSMdwo/s1280/%25255BUNSET%25255D.jpg[/img]

Hoppas ni kan hjÀlpa mig hÀr....

Fick en pÄse klockpengar i 40-Ärspresent av nÄgra slÀktingar och tÀnkte köpa mig en trevlig keeper för att minnas dagen OCH givarna. Har 5K att leka med, en utmaning att hitta nÄt grymt för den pengen tycker jag.

TÀnkte köpa nytt men dyker det upp nÄt fullset i nyskick med garanti kvar sÄ kan det ju funka ocksÄ.

Jag vill ha nÄt som kan funka som en beater, bör vara hyfsat clean och duktigt badsÀker. Automat Àr en fördel. Dressklocka gÄr bort för det anvÀnder jag aldrig.

Jag har 17cm handleder och kan tycka att en klassisk 40mm sub ser lite nÀtt ut pÄ min handled. Det finns alltsÄ utrymme för lite större klocka.

Seiko Sumo och Seiko Alpinist SARB017 Àr 2 modeller jag fastnat lite extra för.

Sumon ser ju vÀldigt vÀlarbetad ut och hyllas till höger och vÀnster.
Det jag oroar mig för Àr hur den kommer se ut pÄ mina 17cm handleder. Har tidigare haft bÄde Tudor Pelagos och Black Bay utan större problem men nÄnstans dÀr gÄr grÀnsen för vad jag tycker ser OK ut.

Mina handleder Àr rÀtt platta pÄ ovansidan sÄ mÄnga klockor sitter lÄgt och bra. Vill gÀrna kunna bÀra den pÄ nato/zulu utan att det ser konstigt ut.

Vad Àr era erfarenheter? Hur stora handleder har ni SUMO-Àgare dÀrute?

Alpinisten ligger ju pÄ 39mm sÄ den Àr ju inga problem. FrÄgan Àr om jag upplever den som liten och fÄr frispel pÄ den gröna tavlan i lÀngden?

NÄn kanske har förslag pÄ nÄn annan lÀmplig Seiko?

Fick en pÄse klockpengar i 40-Ärspresent av nÄgra slÀktingar och tÀnkte köpa mig en trevlig keeper för att minnas dagen OCH givarna. Har 5K att leka med, en utmaning att hitta nÄt grymt för den pengen tycker jag.

TÀnkte köpa nytt men dyker det upp nÄt fullset i nyskick med garanti kvar sÄ kan det ju funka ocksÄ.

Jag vill ha nÄt som kan funka som en beater, bör vara hyfsat clean och duktigt badsÀker. Automat Àr en fördel. Dressklocka gÄr bort för det anvÀnder jag aldrig.

Jag har 17cm handleder och kan tycka att en klassisk 40mm sub ser lite nÀtt ut pÄ min handled. Det finns alltsÄ utrymme för lite större klocka.

Seiko Sumo och Seiko Alpinist SARB017 Àr 2 modeller jag fastnat lite extra för.

Sumon ser ju vÀldigt vÀlarbetad ut och hyllas till höger och vÀnster.
Det jag oroar mig för Àr hur den kommer se ut pÄ mina 17cm handleder. Har tidigare haft bÄde Tudor Pelagos och Black Bay utan större problem men nÄnstans dÀr gÄr grÀnsen för vad jag tycker ser OK ut.

Mina handleder Àr rÀtt platta pÄ ovansidan sÄ mÄnga klockor sitter lÄgt och bra. Vill gÀrna kunna bÀra den pÄ nato/zulu utan att det ser konstigt ut.

Vad Àr era erfarenheter? Hur stora handleder har ni SUMO-Àgare dÀrute?

Alpinisten ligger ju pÄ 39mm sÄ den Àr ju inga problem. FrÄgan Àr om jag upplever den som liten och fÄr frispel pÄ den gröna tavlan i lÀngden?

Har du tittat pÄ SARX013/015? http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-automatic-presage-sarx015

Ligger en i K&S.

Tavlan Ă€r grym tycker jag och liten tycker jag inte den upplevs. Är vĂ€l och andra sidan en vanesak.
En svart Sarb015 kanske?

image.jpg

Tillbaka
Topp