Inte illa min herre.Dagens Seiko
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Inte illa min herre.Dagens Seiko
Va? Badar du inte med din? SkÀmt Äsido: Har det med kronans konstruktion att göra, eller bara Äldern?Ska det badas med den sÄ rekommenderar jag inte 6105.
Nu har jag lÀst igenom denna trÄden pÄ en kvÀll. Jag kan glatt konstatera att jag förmodligen behöver en SKX007. SÄ dÄ dyker ett par frÄgor upp.
Var kan jag se en och klÀmma pÄ den. Vill helst inte bestÀlla nÄgot som jag inte sett i verkligheten. Till saken hör att jag befinner mig i Tokyo. Jag var runt och kollade lite efter klockor idag i största allmÀnnhet, men sÄg inga SKX alls tror jag (bara en massa Rolex, PP och annat skrÀp).
Ăr det nĂ„got jag bör kĂ€nna till om jag skulle fĂ„ för mig att införskaffa en? Tyckte jag lĂ€ste att den inte har quick set för datum? Ingen handuppdragning?
Vad Àr skillnaden mellan K och J modellerna? Jag sÄg att det skrevs nÄgot om det i trÄden men blev inte klok. Och K1 vs. K2? Vill helst ha den pÄ lÀnk vilket verkar vara K2.
Lite hjÀlp skulle vara uppskattat.
/P
Kronan och packningen Àr ett "paket" och det Àr ett helvete att Ätskilja dessa. Det finns ersÀttningskronor, men inga som ser ut som originalen. NOS-kronor Àr inte garanterat tÀta.Va? Badar du inte med din? SkÀmt Äsido: Har det med kronans konstruktion att göra, eller bara Äldern?
Eller sÄ siktar du pÄ det troligtvis bÀsta SEIKO slÀppt med kinetic: SBDD003
En stor jÀkel dock.
Verkar som att du fÄr lÀmna fina gatan och bege dig ner till hamnsjÄarkvarteren istÀllet...
Ingen handuppdragning men quick set finns pÄ 007:an. J = made in Japan, K = made nÄnannanstans. 1 = gummisnöre, 2 = lÀnk.
Lycka till!
SÄg annonsen igÄr kvÀll. Bra pris!Hmm var detta ett fynd? Inte jag som köpt men tÀnker att priset den gick för var billig, annats fÄr jag leta rÀtt pÄ en. Ruggigt fin
http://www.thewatchsite.com/8-seiko-citizen-trading-post/#/forumsite/20630/topics/127569
Inte illa min herre.
Beror ju pÄ skick, men ja om den Àr i kanonskick.100 sidor Seiko!
FrĂ„ga: Ăr 3.5k ett rimligt pris för en 6117-8000?
Tack för info, dÄ jag gillar att anvÀnda / bada med klockor. "Like a doctor"Kronan och packningen Àr ett "paket" och det Àr ett helvete att Ätskilja dessa. Det finns ersÀttningskronor, men inga som ser ut som originalen. NOS-kronor Àr inte garanterat tÀta.
Nu har jag lÀst igenom denna trÄden pÄ en kvÀll. Jag kan glatt konstatera att jag förmodligen behöver en SKX007. SÄ dÄ dyker ett par frÄgor upp.
Var kan jag se en och klÀmma pÄ den. Vill helst inte bestÀlla nÄgot som jag inte sett i verkligheten. Till saken hör att jag befinner mig i Tokyo. Jag var runt och kollade lite efter klockor idag i största allmÀnnhet, men sÄg inga SKX alls tror jag (bara en massa Rolex, PP och annat skrÀp).
Ăr det nĂ„got jag bör kĂ€nna till om jag skulle fĂ„ för mig att införskaffa en? Tyckte jag lĂ€ste att den inte har quick set för datum? Ingen handuppdragning?
Vad Àr skillnaden mellan K och J modellerna? Jag sÄg att det skrevs nÄgot om det i trÄden men blev inte klok. Och K1 vs. K2? Vill helst ha den pÄ lÀnk vilket verkar vara K2.
Lite hjÀlp skulle vara uppskattat.
/P
Ser jobbigt ut. Jag kan börja med att ta din day/date och din self dater för att underlÀtta lite.
Tycker den var riktigt lyckad, snyggare visare och index (klart 6105-lÄn vilket Àr plus i min bok) samt ett inlÀgg som Àr snyggt. Top!Ny sumo kommer i januari 2015. Har precis sett den hÀr bilden pÄ TZ-uk:
Mitt tips och hopp Àr en re-issue 6217-8000
Bara att instÀmma. VÀrt skillnaden.niclasnice
Framförallt Àr det ju skillnad i finish mellan en skx och en sumo. Det finns en anledning till att sumon kostar sÄ pass mycket mer.
Kör en liten dagens. Ălskar denna lilla sak.
Den sista skulle kunna bli min nÀsta klocka. RÀtt OK storlek pÄ den.
46+skatt. Du vet att du kan googla sÄdant va?JÀkligt fin! Och GSn ovanför Àr ju inte fel den heller, 680K yen, vad blir det, typ 50 lax?
TÀnk vad man lÀr sig varje dag46+skatt. Du vet att du kan googla sÄdant va?
Google har inbyggd valuta och enhetsomvandlare. "680000 yen to SEK"