En legendarisk modell ur prospex-linjen som inte tillverkas lÀngre. 39mm och med ett HAQ-urverk som hÄller +-20 sek/Är och har evighetskalender. 10 Ärs batteritid. RÀcker det?Förklara för den oinvigde Ser ut som en SKX
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En legendarisk modell ur prospex-linjen som inte tillverkas lÀngre. 39mm och med ett HAQ-urverk som hÄller +-20 sek/Är och har evighetskalender. 10 Ärs batteritid. RÀcker det?Förklara för den oinvigde Ser ut som en SKX
En legendarisk modell ur prospex-linjen som inte tillverkas lÀngre. 39mm och med ett HAQ-urverk som hÄller +-20 sek/Är och har evighetskalender. 10 Ärs batteritid. RÀcker det?
+1 pÄ SBCM023, jag hade turen att fÄ tag pÄ en för nÄgra Är sedan. Har varit en av favoriterna i samlingen sedan dess. Som sagt ett mycket bra quartzverk i den med perpetual calendar. Hur bra som helst helt enkelt . Det enda man skulle kunna gnÀlla om Àr att den kan upplevas lite liten med sina 38-39mm men man kan kompensera lite för det genom vilket band/lÀnk man vÀljer att ha den pÄ. Min sitter för tillfÀllet pÄ ett watchadoo vilket gör jobbet.
SmaksakMen vad sÀger yonsson om Sumon pÄ 17cm handled?
Smaksak
Jamen funkar det? PÄ dina bilder ser det bra ut men du har sÀkert bitigare handleder Àn 17, eller?
18,5cm nu, men sÀkert 19,5 pÄ de bilderna. Den Àr ju 50mm lug-lug, sÄ det Àr en stor klocka, men den sitter ju bra.Jamen funkar det? PÄ dina bilder ser det bra ut men du har sÀkert bitigare handleder Àn 17, eller?
Sitter ju prefekt pÄ dig! Imponerande slÀgga till hand du har!Min handled Àr 19,5 och dÄ ser det ut sÄ hÀr.
Om du har platta handleder sÄ gÄr det nog bra pÄ 17 ocksÄ. BÀst vore vÀl om du kunde prova först sÄ klart. Synd att chansa och inte bli nöjd.
Det var vÀl min gamla? HÄller med om att den Àr liten.
Sitter ju prefekt pÄ dig! Imponerande slÀgga till hand du har!
Den sitter vÀldigt skönt och bra. Min handled skulle behöva vara lite tjockare för att matcha handen. NÀr jag anvÀnder lÀnk som passar perfekt pÄ handleden sÄ Àr det ett jÀkla jobb att fÄ igenom handen om man sÀger sÄ.
Grym modell, sa Ät de förra veckan att de borde göra en dykare med det verket igen. Med lite större case dock. Sonens SBCM025:+1 pÄ SBCM023, jag hade turen att fÄ tag pÄ en för nÄgra Är sedan. Har varit en av favoriterna i samlingen sedan dess. Som sagt ett mycket bra quartzverk i den med perpetual calendar. Hur bra som helst helt enkelt . Det enda man skulle kunna gnÀlla om Àr att den kan upplevas lite liten med sina 38-39mm men man kan kompensera lite för det genom vilket band/lÀnk man vÀljer att ha den pÄ. Min sitter för tillfÀllet pÄ ett watchadoo vilket gör jobbet.
Men vad sÀger yonsson om Sumon pÄ 17cm handled?
Scaramanga: Sumo:n Àr en superklocka! Men - som ovan sagts - helt klart stor - och den syns (Àven om den faktiskt oftast glider in under skjortan). Kan man tÀnka sig stor - kör. Jag har drygt 18 cm:s handled och den satt riktigt, riktigt skönt pÄ mig, speciellt med lÀnken. // martin
Jag har 16.5cm handled, den funkade. Inget överhÀng frÄn luggarna och de gÄr ned lite sÄ sitter skönt pÄ handleden. Dock blev jag överraskad hur stor Sumon ÀndÄ var, trodde den skulle va lite mindre. Men gillar man större klockor Àr det ingen fara
Köp en begagnad och prova, svÄrt loosa mkt pengar sÄlÀnge du tar en blÄ eller svart (orange grym men mer svÄrsÄld tror jag pÄ hösten).
BlÄ, alltid blÄ!Den ser ju inte sÀrskilt stor ut pÄ dig tycker jag!
NÄn bild i gömmorna?
Vill helst skaffa en ny och nöta pÄ den i en herrans massa Är.
Svart eller blÄ, det Àr frÄgan...
Den ser ju inte sÀrskilt stor ut pÄ dig tycker jag!
NÄn bild i gömmorna?
Vill helst skaffa en ny och nöta pÄ den i en herrans massa Är.
Svart eller blÄ, det Àr frÄgan...
BÄde jag och John B har skrivit recensioner/paketöppning pÄ den, men med annan tavelfÀrg. Kör en sökning.SÄ mÄnga inlÀgg, hoppas ni har förstÄelse om jag inte letar igenom alla.
NÄgon som har erfarenhet av SBGX065? Lite sugen pÄ den, men hade gÀrna hört lite personliga erfarenheter. Om inte av den sÄ av de tvÄ andra, men den svarta tycker jag blir för lik min Explorer i utseendet och den beige/vita urtavlan var jag inget stort fan av.
BÄde jag och John B har skrivit recensioner/paketöppning pÄ den, men med annan tavelfÀrg. Kör en sökning.
https://klocksnack.se/threads/paketöppningstrÄd.5273/Dum som jag Àr tÀnkte jag inte pÄ att den hade en annan referens nÀr tavelfÀrgen var annorlunda. SkÀmsmössa pÄ!
Den lÀr inte försvinna. SBDC027 Àr en LE och ersÀtter ingenting utan Àr ett kompletterande 50-Ärs jippo.Den hÀr nya Sumon som ska slÀppas, kommer den ersÀtta sbdc-serien eller blir den ett komplement? NÄgon som vet?
Jag slog iaf till pÄ en blÄ sumo frÄn watchhubs idag för sÀkerhets skull.
Den lÀr inte försvinna. SBDC027 Àr en LE och ersÀtter ingenting utan Àr ett kompletterande 50-Ärs jippo.
Den lÀr inte försvinna. SBDC027 Àr en LE och ersÀtter ingenting utan Àr ett kompletterande 50-Ärs jippo.
Ănnu en ThailĂ€ndsk Limited Edition i 1965 exemplar. Blir galen att dom fĂ„r sĂ„ snygga klockor dĂ€r.
Seiko Sumo Silver (SPB029)
(Bilder snodda frÄn WUS)