• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MrJon

Cartier
IMG_7020.JPG
 

Essen

Omega
IMG_1828.JPG
TÀnk vad rÀtt passform betyder mycket!
Köpte min Shogun för ett tag sedan men fick inte riktigt lÀnken att sitta skönt, sen fick jag strul med verktygen sÄ den blev liggande...
KÀnslan för klockan var sÄdÀr och jag trivdes heller inte riktigt med den pÄ nato...
Nu köpte jag Bergeons bandverktyg och en ett billigt lÀnkverktyg pÄ Trader och med ens gick det att fÄ lÀnken som jag ville!!
Nu sitter den otroligt skönt pÄ armen och jag Àr nykÀr;);)
 

Psykel

Patek
DĂ„ har jag lyckats klicka hem en SNDF93P1 fullset i nyskick.
Utseendet tilltalade mig direkt och skönt med en Quartz Chrono.

NĂ„n som har tips om ett band som passar till klockan?
Jag skulle köra pÄ nato eller racinglÀder. Grymt fin, för övrigt! Den dÀr serien Àr förmodligen bÀsta moderna quartzkronograferna frÄn Seiko! Iallafall i den lÀgre prisklassen.
 

Klockaren

Panerai
Jag skulle köra pÄ nato eller racinglÀder. Grymt fin, för övrigt! Den dÀr serien Àr förmodligen bÀsta moderna quartzkronograferna frÄn Seiko! Iallafall i den lÀgre prisklassen.

Tack! Det kÀnns som mycket klocka för pengarna faktiskt, vilket det oftast görs med Seiko.
Ja, min tanke var ett svart racingstrap med lite gult i skulle nog gÄ bra med den.
FÄr bli en bestÀllning!
 

Valle20

Omega
DÄ har jag precis fÄtt hem en sprillans sarx033 och har nÄgra första intryck.

Kommer frÄn sarx013 senast och det omedelbara intrycket var wow. Finishen och kÀnslan Àr bÄde ett och tvÄ snÀpp bÀttre Àn lillebrorsan. Det hÀr lÄter konstigt men kÀnslan i det hÀr 6r15 verket kÀnns ocksÄ mycket bÀttre Àn det som satt i min gamla, framförallt i vridningen men ocksÄ i precisionen i tidsinstÀllningen dÀr varje mm Àr följsam. LÀste nÄgonstans att seiko kanske sÀtter de bÀttre exemplaren i de "finare" klockorna, eller sÄ kanske de bara gjort lite justeringar pÄ de tvÄ Är som skiljer klockorna. Urtavla och visare Àr verkligen helt magiska, sÀtt fram klockan i solsken och stirra dig hÀpen!

Hur det Àn Àr med kÀnslan i detta ex sÄ Àr det fortfarande ett ganska trisst verk som "rasslar" lite mer Àn vad man kanske kan önska i den hÀr prisklassen, vilket ocksÄ Àr den enda negativa jag har att sÀga!

Är den vĂ€rd mellan 8-10? Absolut. FinishmĂ€ssigt stĂ„r den sig mycket vĂ€l i jĂ€mförelse med det jag testat och sett i Sverige, och hade jag lagt denna bredvid valfri certina/tissot för samma pris hade jag spontant trott att seikon gick pĂ„ det dubbla. En liten setback som sagt med det trĂ„kiga urverket, speciellt som jag gĂ€rna hade lagt ett par tusenlappar extra för en uppdatering.

Som vanligt sÄ gör inte bilderna klockan rÀttvisa men vad vore en mini recension utan bilder :)
 

Bilagor

  • IMG_0282.JPG
    IMG_0282.JPG
    122.9 KB · Visningar: 91
  • IMG_0277.JPG
    IMG_0277.JPG
    118.2 KB · Visningar: 88
  • IMG_0269.JPG
    IMG_0269.JPG
    126.5 KB · Visningar: 91

Bazsy

Cartier
DÄ har jag precis fÄtt hem en sprillans sarx033 och har nÄgra första intryck.

Kommer frÄn sarx013 senast och det omedelbara intrycket var wow. Finishen och kÀnslan Àr bÄde ett och tvÄ snÀpp bÀttre Àn lillebrorsan. Det hÀr lÄter konstigt men kÀnslan i det hÀr 6r15 verket kÀnns ocksÄ mycket bÀttre Àn det som satt i min gamla, framförallt i vridningen men ocksÄ i precisionen i tidsinstÀllningen dÀr varje mm Àr följsam. LÀste nÄgonstans att seiko kanske sÀtter de bÀttre exemplaren i de "finare" klockorna, eller sÄ kanske de bara gjort lite justeringar pÄ de tvÄ Är som skiljer klockorna. Urtavla och visare Àr verkligen helt magiska, sÀtt fram klockan i solsken och stirra dig hÀpen!

Hur det Àn Àr med kÀnslan i detta ex sÄ Àr det fortfarande ett ganska trisst verk som "rasslar" lite mer Àn vad man kanske kan önska i den hÀr prisklassen, vilket ocksÄ Àr den enda negativa jag har att sÀga!

Är den vĂ€rd mellan 8-10? Absolut. FinishmĂ€ssigt stĂ„r den sig mycket vĂ€l i jĂ€mförelse med det jag testat och sett i Sverige, och hade jag lagt denna bredvid valfri certina/tissot för samma pris hade jag spontant trott att seikon gick pĂ„ det dubbla. En liten setback som sagt med det trĂ„kiga urverket, speciellt som jag gĂ€rna hade lagt ett par tusenlappar extra för en uppdatering.

Som vanligt sÄ gör inte bilderna klockan rÀttvisa men vad vore en mini recension utan bilder :)
Fint! Min SARX033 mÄste ocksÄ vara nÀra. Skickades frÄn Seiya i torsdags :)
 
Topp