• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Zackowlio

Cartier
2-Faktor
Kommer ihÄg att jag lÀste om den pÄ WUS. Tydligen ska interna vridningen (kronan kl9) vara vÀldigt lös och sladdrig (om jag minns rÀtt).
JassÄ det lÀt ju mindre trevligt, vore himla trevligt att fÄ kÀnna och klÀmma pÄ en innan köp men verkar vara svÄrt att fÄ till. FÄr försöka luska vidare var man kan hitta dessa och Äterkomma om jag lyckas :)
 

larsbeg

Panerai
TÀnkte jag skulle visa en kool effekt i tavlan pÄ min SBGJ001. I vanligt dagsljus ser den ju ut sÄhÀr, varken matt eller blank skulle jag sÀga, och med ett tydligt mönster.
IMG_9838.JPG

Det koola Àr hur tavlan i vissa förhÄllanden ser helt blank ut och hur mönstret helt försvinner (syns mer irl). Kan inte se det sjÀlv med blotta ögat men vad jag lÀst mig till ska tavlan ha ett tunt lager med "lack" - nÄgot som förklarar effekten. VÀldigt frÀckt enligt mig! :)
IMG_9890.JPG
Sjukt snygg klocka med tydlig vill-ha-stÀmpel oavsett effekt.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Letar efter en Seiko monster srp583. Har hittat en pÄ longislandwatch.com nÄgon som vet om de Àr ad och har erfarenheter ifrÄn dem?
 

Dragonen

Breitling
VÀlkommen! Jag köpte Skx007 och Skx009 nÀstan samtidigt men det Àr bara den sistnÀmnda som Àr kvar. Det Àr klart att pepsi inte Àr lika "neutralt", som du uttrycker det, som svart men för mig blir det mycket roligare med pepsi. 007:an blev lite för trÄkig i jÀmförelse. DÄ Àr jag nog ÀndÄ relativt blygsam i min smak om man jÀmför med mÄnga andra. Pepsi livar upp, sÀrskilt pÄ sommaren! Det enda som jag kan tycka Àr till fördel för den svarta Àr att det Àr enklare att matcha fler fÀrger pÄ natoband sÄ att det ser snygg ut.
Jag har börjat snegla pÄ en SNZF15/17, och kan inte riktigt bestÀmma mig vad jag tycker. Ni med erfarenhet av Pepsi-bezel, kÀnner ni att det pÄ nÄgot sÀtt blir begrÀnsat dÄ den inte blir lika "neutral" som svart? Eller resonerar ni kanske tvÀrtom?

Kan Àven passa pÄ att hÀlsa eftersom jag Àr ny anvÀndare pÄ forumet. Jag har hÀngt hÀr lite den senaste tiden, men valde att registrera mig idag. Fick upp ögonen för Klocksnack av en slump dÄ jag surfade runt och letade efter bra stÀllen att fÄ tag pÄ en SKX. Efter det har jag upptÀckt SNZF som kÀnns som en bÀttre personlig matchning.
Det jag funderar över just nu Àr om det Àr en SKX009 eller eller SNZF15 jag skall investera i. Kan panelen ge nÄgra pros and cons?

Har sett 009 live och den tilltalar mig vÀldigt mycket. Dock tycker jag att F15 ser snyggare ut pÄ bild. SvÄrt!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Det jag funderar över just nu Àr om det Àr en SKX009 eller eller SNZF15 jag skall investera i. Kan panelen ge nÄgra pros and cons?

Har sett 009 live och den tilltalar mig vÀldigt mycket. Dock tycker jag att F15 ser snyggare ut pÄ bild. SvÄrt!
Jag skulle sjÀlv gÄ pÄ SKX009. Tycker den Àr bÀttre rent estetiskt. Gillar inte 5-sports loggan pÄ SNZ. Men detta handlar ju sÄklart om tycke och smak. Urverken Àr likvÀrdiga sÄ det Àr bara att gÄ pÄ den du sjÀlv gillar bÀst.
 

Dragonen

Breitling
Jag skulle sjÀlv gÄ pÄ SKX009. Tycker den Àr bÀttre rent estetiskt. Gillar inte 5-sports loggan pÄ SNZ. Men detta handlar ju sÄklart om tycke och smak. Urverken Àr likvÀrdiga sÄ det Àr bara att gÄ pÄ den du sjÀlv gillar bÀst.
Det har du rÀtt i. Den Àr mer plottrig i urtavlan men jag gillar bezelen lite mer, dock blir det med din upplysning en SKX009:a. Tack!
 

cycleMagnus

Panerai
Det jag funderar över just nu Àr om det Àr en SKX009 eller eller SNZF15 jag skall investera i. Kan panelen ge nÄgra pros and cons?
Skx alla dagar i veckan, riktig dykarklocka, kvalitet ett snÀpp eller tvÄ över Seiko 5. Köper du snzf kommer du snart vilja ha skx istÀllet.
Svart eller Pepsi spelar egentligen ingen roll, gillar du Seiko kanske du vill ha bÄda till slut ÀndÄ ;)
 

Case

Panerai
JassÄ det lÀt ju mindre trevligt, vore himla trevligt att fÄ kÀnna och klÀmma pÄ en innan köp men verkar vara svÄrt att fÄ till. FÄr försöka luska vidare var man kan hitta dessa och Äterkomma om jag lyckas :)
Jag hade en Atlas som hade samma problem. PÄ den modellen Àr det en kÀnd "defekt".
 

Case

Panerai
Jaa fasen lÀste pÄ lite och verkar vara ett problem mÄnga nÀmner men verkar gÄ att ordna upp hyggligt genom att linda tandtrÄd haha.. KÀnns lite sÄdÀr :)
Klockan jag hade var grym, förutom bezlarna. Den inre lös och den yttre trög. LĂ€nken var grym. Solid med SEL. Även finishen var mycket bra för pengarna.

Gillar du klockan tycker jag du ska testa med tandtrÄdsfixen.
 

SLA017

Panerai
Fick hem lite klockor idag som jag ville kolla pÄ.
SRPA77. Helt ok förutom lÀderarmbandet som kom med passar en dressare mer. PÄ bilden sitter ett mer passande lÀderarmbandet pÄ. Bra svampklocka sÄ sÀga.
20170407_165130.jpg


SKA749 nja, ordet hÀstballe passar bra. JÀtte stor och inte min smak..

20170407_165635.jpg
 

Zackowlio

Cartier
2-Faktor
Klockan jag hade var grym, förutom bezlarna. Den inre lös och den yttre trög. LĂ€nken var grym. Solid med SEL. Även finishen var mycket bra för pengarna.

Gillar du klockan tycker jag du ska testa med tandtrÄdsfixen.
Okej fasen blev lite halvsÄld pÄ den direkt och aldrig Àgt en Seiko sÄ det kÀnns som att det börjar bli dags, ska scouta bukten och se om jag har tur. Tackar för infon! :)
 
Topp