• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Finns det nÄgon liten quartz dykare frÄn Seiko som ligger i nÀrheten av SKX designmÀssigt? TÀnkte till dottern. Helst ny, dÄ jag inte tror att begreppen vintage och patina Àr nÄgot hon uppskattar Àn.
 

Psykel

Patek
Finns det nÄgon liten quartz dykare frÄn Seiko som ligger i nÀrheten av SKX designmÀssigt? TÀnkte till dottern. Helst ny, dÄ jag inte tror att begreppen vintage och patina Àr nÄgot hon uppskattar Àn.
FÄr för mig att det ligger ett gÀng minidykare pÄ köp och sÀlj, dock vintage. VÀldigt osÀker pÄ om det finns nÄgra nya minidykare.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Finns det nÄgon liten quartz dykare frÄn Seiko som ligger i nÀrheten av SKX designmÀssigt? TÀnkte till dottern. Helst ny, dÄ jag inte tror att begreppen vintage och patina Àr nÄgot hon uppskattar Àn.

Finns dessvÀrre inga nyproducerade "lady divers" som de sÄ elegant kallas. Som @Psykel skrev sÄ finns det nÄgra för en rÀtt okej peng pÄ K&S.

Men frÄgan Àr hur smÄ de behöver vara?
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Tack, anande att det var sÄ.
Den mÄste inte vara snorliten. Hon Àr en vÀlvuxen 11-Äring, sÄ en 013 skulle ju funka. Jag lurade mest pÄ att skaffa en som inte mÄste Àndras tid och datum pÄ om den har legat nÄgon dag dÄ jag tror att det kan göra att den bara blir liggandes.
 

Psykel

Patek
Tack, anande att det var sÄ.
Den mÄste inte vara snorliten. Hon Àr en vÀlvuxen 11-Äring, sÄ en 013 skulle ju funka. Jag lurade mest pÄ att skaffa en som inte mÄste Àndras tid och datum pÄ om den har legat nÄgon dag dÄ jag tror att det kan göra att den bara blir liggandes.
Nu svÀr jag i kyrkan, men... http://www.seriouswatches.com/orient/orientquartz/orient-fsz3v003b.html
33mm quartzdykare. Dock inte riktigt i SKX-stil.
Edit: Finns ju SBDN019 ocksÄ: http://www.shoppinginjapan.net/sbdn019
38mm solar.
 

Hubbatix

Cartier
Tycker Randy Blythe frÄn Lamb of God Àven förtjÀnar lite uppmÀrksamhet i denna trÄd och inte bara i kÀndistrÄden. Seiko SRP639.

2015_RiP_Lamb_of_God_-_Randy_Blythe_by_2eight_-_DSC5209.jpg
En riktig toppsnubbe, det dÀr.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Hej,
Jag Àr sugen pÄ en monster, en japansk variant med enfÀrgad tavla. GÄr dessa at hitta nya nÄgonstans? Verkar slut över allt :/

Mvh
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SBDN var ju fin, men priset..
Jag fÄr nog satsa pÄ nÄgon Àldre variant ÀndÄ och kanske göra som @Krabbeluring föreslÄr, eller köpa en 013.
Tack ÀndÄ!
Min son hade en SBCM025 nÀr han var 11 och en av döttrarna har en SBCM023. Perpetual calendar, 8-10 Ärs batteri. UtgÄtt sen lÀnge sÄ det Àr andrahandsmarknaden som gÀller.
 

GossipGirl

Cartier
Kan man vrida upp en Seiko sarb033 manuellt för mycket? Är ny och oerfaren nĂ€r det gĂ€ller klockor sĂ„ lika bra att frĂ„ga hĂ€r sĂ„ man inte gĂ„r och funderar över nĂ„got onödigt. TĂ€nker om fjĂ€dern förstörs pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Testa att mejla Erika och frÄga om hon fortfarande har pÄ lager :)
Om "patina" versionen Àr slut gÄr Àven hennes vanliga MN-strap att bestÀlla för fasta bandstift => bygger inte pÄ höjden.
Även Erikas "vanliga" MN bygger mycket mindre pĂ„ höjen eftersom det bara ligger ett lager band mellan klockan och armen. Min turtle kĂ€nns jĂ€ttehög pĂ„ nato men sitter fint pĂ„ mn. @Nissenutz
 
Topp