• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Första Seikon för min del. Postar efterbild om 3 mÄnader nÀr pappaledigheten Àr över sÄ fÄr vi se hur den överlevt.

IMG_4411.jpg

Bra val! :)

Första Seikon för min del. Postar efterbild om 3 mÄnader nÀr pappaledigheten Àr över sÄ fÄr vi se hur den överlevt.

IMG_4411.jpg
Pappaledighet Àr inget för en dykare. Nu Àr jag inne pÄ min 7:e mÄnad hemma utan nÄgot problem. Det handlar om mest om vÀtskor som dessa Àr ju designade för att motstÄ :) Mina vostoks fick lite repor pÄ plexiglaset nÀr jag grÀvde fram olika föremÄl som dottern kastade under soffan men inget vÀrre har hÀnt. :)

Tycker att den kÀnns vÀlbyggd, bra kÀnsla i vridningen och trevligt med matt tavla och nÄgot gulnande index. Upplevs lite topptung, speciellt pÄ strap men inte sÄ man stör sig pÄ det.
Enda nackdelen med modellen Àr imho att den Àr topp-tung.

Även Erikas "vanliga" MN bygger mycket mindre pĂ„ höjen eftersom det bara ligger ett lager band mellan klockan och armen. Min turtle kĂ€nns jĂ€ttehög pĂ„ nato men sitter fint pĂ„ mn. @Nissenutz
Bra att veta! Tack för tipset :)
Just nu kör jag min Padi pÄ gummi. Lite nykÀr igen
20170511_202246.jpg

UrsÀkta bilden. Kom att tÀnka pÄ @jabla medan jag stÀdade idag :hungry:

Nice! Du har inte en Blue Lagoon ocksÄ ;) Jag Àr riktigt sugen pÄ en sÄdan.
Om du menar turtle sÄ Àr svaret nej. Nöjde mig med blÄ lagun samurajen :)

Ingen av dom Àr ett dÄligt val. Speciellt om du inte Àger en turtle Ànnu. Jag Àr svag för blÄ sunburst. DÀrav padin och samurajen :)

Jag Àr ocksÄ svag för blÄ sunburst, och jag jag har en Padi sjÀlv ;) DÀrför kunde det vara roligt med den gröna, men samtidigt ser den blÄ sÄ bra ut :woot:

Jag Àr ocksÄ svag för blÄ sunburst, och jag jag har en Padi sjÀlv ;) DÀrför kunde det vara roligt med den gröna, men samtidigt ser den blÄ sÄ bra ut :woot:
Jag valde bort blÄ lagun turtle till förmÄn för samurajen. Sen ville jag ha just en samurai ocksÄ och blÄ turtle hade blivit lite för lik padin :) Hade jag varit du skulle jag kört den gröna dÄ :)

Jag valde bort blÄ lagun turtle till förmÄn för samurajen. Sen ville jag ha just en samurai ocksÄ och blÄ turtle hade blivit lite för lik padin :) Hade jag varit du skulle jag kört den gröna dÄ :)

Ja, jag börjar mer och mer inse det. Men det sitter lÄngt inne :) Jag tÀnka att jag skulle kombinera med ett beads of rice mesh ocksÄ.

Pappaledighet Àr inget för en dykare. Nu Àr jag inne pÄ min 7:e mÄnad hemma utan nÄgot problem. Det handlar om mest om vÀtskor som dessa Àr ju designade för att motstÄ :) Mina vostoks fick lite repor pÄ plexiglaset nÀr jag grÀvde fram olika föremÄl som dottern kastade under soffan men inget vÀrre har hÀnt. :)
TÀnkte just sÀga det, en 7c43 klarar det mesta!

Hur hÀndig Àr du?

KrÀvs inte speciellt avancerade verktyg eller kunskaper om de bara Àr att den ska tryckas tillbaka. Snabb titt pÄ tuben och du kan nog fixa de dÀr sjÀlv :)

Bra klocka att lÀra sig lite pÄ.
Som sagt, en klocka för 500 spÀnn skulle jag inte lÀgga nÄgra pengar pÄ utan försöka fixa sjÀlv istÀllet. BÀttre att lÀgga dom pengarna pÄ nÄgot verktyg i sÄ fall.
Följ Yonssons trÄd sÄ fixar du det sÀkert sjÀlv: https://klocksnack.se/threads/instruktion-byte-krona-visare-och-urtavla.89/
Hur hÀndig Àr du?

KrÀvs inte speciellt avancerade verktyg eller kunskaper om de bara Àr att den ska tryckas tillbaka. Snabb titt pÄ tuben och du kan nog fixa de dÀr sjÀlv :)

Bra klocka att lÀra sig lite pÄ.
Succé! Handlaren var schysst att skicka tillbaka 150kr ocksÄ. SÄ det slutade pÄ 350kr och ett kort vredesutbrott ;)
IMG_1044.JPG
IMG_1041.JPG

Kanske varit med tidigare men det Àr 6105a med pÄ Kaplans i helgen.

IMG_0164.JPG

http://www.kaplans.se/en/auktioner/3218/vara/1338490

Varför Àr det sÄ lÄgt estimat?
Lite lustigt hur de bedömt helheten.
Movement 3/10
Dial 3/10
Case 4/10
Overall 6/10
Snittet Àr drygt 3 sÄ Àven om man Àr snÀll och avrundar uppÄt sÄ Àr det fortfarande inte bÀttre Àn 4/10. Men det Àr kanske vanligt att man gör sÄ och uppgiften kanske inte Àr sÄ intressant för eventuella spekulanter heller :)

Lite lustigt hur de bedömt helheten.
Movement 3/10
Dial 3/10
Case 4/10
Overall 6/10
Snittet Àr drygt 3 sÄ Àven om man Àr snÀll och avrundar uppÄt sÄ Àr det fortfarande inte bÀttre Àn 4/10. Men det Àr kanske vanligt att man gör sÄ och uppgiften kanske inte Àr sÄ intressant för eventuella spekulanter heller :)
Siffrorna för dial och case innebÀr naturligtvis patina och battlescars, vilket drar upp helhetsbetyget! :D

Tillbaka
Topp