Första Seikon för min del. Postar efterbild om 3 mÄnader nÀr pappaledigheten Àr över sÄ fÄr vi se hur den överlevt.
![]()
Bra val!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Första Seikon för min del. Postar efterbild om 3 mÄnader nÀr pappaledigheten Àr över sÄ fÄr vi se hur den överlevt.
![]()
Och vad tycker du om SEIKOn?
Pappaledighet Àr inget för en dykare. Nu Àr jag inne pÄ min 7:e mÄnad hemma utan nÄgot problem. Det handlar om mest om vÀtskor som dessa Àr ju designade för att motstÄFörsta Seikon för min del. Postar efterbild om 3 mÄnader nÀr pappaledigheten Àr över sÄ fÄr vi se hur den överlevt.
![]()
Enda nackdelen med modellen Àr imho att den Àr topp-tung.Tycker att den kÀnns vÀlbyggd, bra kÀnsla i vridningen och trevligt med matt tavla och nÄgot gulnande index. Upplevs lite topptung, speciellt pÄ strap men inte sÄ man stör sig pÄ det.
Bra att veta! Tack för tipsetĂven Erikas "vanliga" MN bygger mycket mindre pĂ„ höjen eftersom det bara ligger ett lager band mellan klockan och armen. Min turtle kĂ€nns jĂ€ttehög pĂ„ nato men sitter fint pĂ„ mn. @Nissenutz
Om du menar turtle sÄ Àr svaret nej. Nöjde mig med blÄ lagun samurajenNice! Du har inte en Blue Lagoon ocksÄJag Àr riktigt sugen pÄ en sÄdan.
VÄgat!Bra att veta! Tack för tipset
Just nu kör jag min Padi pÄ gummi. Lite nykÀr igen
![]()
UrsÀkta bilden. Kom att tÀnka pÄ @jabla medan jag stÀdade
![]()
Skulle kanske skrivit att jag körde en fegis-jablaVÄgat!![]()
Bra att veta! Tack för tipset
Just nu kör jag min Padi pÄ gummi. Lite nykÀr igen
![]()
UrsÀkta bilden. Kom att tÀnka pÄ @jabla medan jag stÀdade idag
Om du menar turtle sÄ Àr svaret nej. Nöjde mig med blÄ lagun samurajen![]()
Ingen av dom Àr ett dÄligt val. Speciellt om du inte Àger en turtle Ànnu. Jag Àr svag för blÄ sunburst. DÀrav padin och samurajenOkJag sitter i valet och kvalet mellan Blue Lagoon och den gröna turtleneck.
Ingen av dom Àr ett dÄligt val. Speciellt om du inte Àger en turtle Ànnu. Jag Àr svag för blÄ sunburst. DÀrav padin och samurajen![]()
Jag valde bort blÄ lagun turtle till förmÄn för samurajen. Sen ville jag ha just en samurai ocksÄ och blÄ turtle hade blivit lite för lik padinJag Àr ocksÄ svag för blÄ sunburst, och jag jag har en Padi sjÀlvDÀrför kunde det vara roligt med den gröna, men samtidigt ser den blÄ sÄ bra ut
![]()
Jag valde bort blÄ lagun turtle till förmÄn för samurajen. Sen ville jag ha just en samurai ocksÄ och blÄ turtle hade blivit lite för lik padinHade jag varit du skulle jag kört den gröna dÄ
![]()
TÀnkte just sÀga det, en 7c43 klarar det mesta!Pappaledighet Àr inget för en dykare. Nu Àr jag inne pÄ min 7:e mÄnad hemma utan nÄgot problem. Det handlar om mest om vÀtskor som dessa Àr ju designade för att motstÄMina vostoks fick lite repor pÄ plexiglaset nÀr jag grÀvde fram olika föremÄl som dottern kastade under soffan men inget vÀrre har hÀnt.
![]()
Hur hÀndig Àr du?
KrÀvs inte speciellt avancerade verktyg eller kunskaper om de bara Àr att den ska tryckas tillbaka. Snabb titt pÄ tuben och du kan nog fixa de dÀr sjÀlv
Bra klocka att lÀra sig lite pÄ.
Som sagt, en klocka för 500 spÀnn skulle jag inte lÀgga nÄgra pengar pÄ utan försöka fixa sjÀlv istÀllet. BÀttre att lÀgga dom pengarna pÄ nÄgot verktyg i sÄ fall.
Följ Yonssons trÄd sÄ fixar du det sÀkert sjÀlv: https://klocksnack.se/threads/instruktion-byte-krona-visare-och-urtavla.89/
Succé! Handlaren var schysst att skicka tillbaka 150kr ocksÄ. SÄ det slutade pÄ 350kr och ett kort vredesutbrottHur hÀndig Àr du?
KrÀvs inte speciellt avancerade verktyg eller kunskaper om de bara Àr att den ska tryckas tillbaka. Snabb titt pÄ tuben och du kan nog fixa de dÀr sjÀlv
Bra klocka att lÀra sig lite pÄ.
Grymt! Riktigt kul nÀr man lyckas med nÄgot nytt sjÀlvSuccé! Handlaren var schysst att skicka tillbaka 150kr ocksÄ. SÄ det slutade pÄ 350kr och ett kort vredesutbrott![]()
![]()
![]()
Ser ut som en ordentlig snabel.SÄ jÀvla stora Àr de inte nÀr man zoomar ut lite.
![]()
1000m-tuna sbbn029 pÄ 18,5 cm handled
Lite lustigt hur de bedömt helheten.Kanske varit med tidigare men det Àr 6105a med pÄ Kaplans i helgen.
![]()
http://www.kaplans.se/en/auktioner/3218/vara/1338490
Varför Àr det sÄ lÄgt estimat?
Rostskadat urverk?Kanske varit med tidigare men det Àr 6105a med pÄ Kaplans i helgen.
![]()
http://www.kaplans.se/en/auktioner/3218/vara/1338490
Varför Àr det sÄ lÄgt estimat?
Ser ganska angripet ut...Rostskadat urverk?
Hej lite bilder pÄ 2 av mina ur
//Simon
Siffrorna för dial och case innebÀr naturligtvis patina och battlescars, vilket drar upp helhetsbetyget!Lite lustigt hur de bedömt helheten.
Movement 3/10
Dial 3/10
Case 4/10
Overall 6/10
Snittet Àr drygt 3 sÄ Àven om man Àr snÀll och avrundar uppÄt sÄ Àr det fortfarande inte bÀttre Àn 4/10. Men det Àr kanske vanligt att man gör sÄ och uppgiften kanske inte Àr sÄ intressant för eventuella spekulanter heller![]()